printlogo


کد خبر: 169959تاریخ: 1395/10/15 00:00
اخبار

کتاب جدید نویسنده «عباس دست طلا»
خاطرات زنان از پشت جبهه‌های جنگ
معصومه معراجی‌پور از انتشار کتابی با عنوان «در بارگاه خاک» شامل خاطرات زنان در پشت جبهه‌های جنگ خبر داد. به گزارش تسنیم، معصومه معراجی‌پور، نویسنده با اشاره به کتاب‌های جدید در دست انتشار خود گفت: یکی از کتاب‌هایی که قرار است تا بهمن‌ماه منتشر شود، «در بارگاه خاک» نام دارد که خاطرات زنانی است که در پایگاه شهید علم‌الهدی در دوران دفاع‌مقدس فعالیت می‌کردند. وی ادامه داد: طی 8 سال دفاع‌مقدس زنانی بودند که در پشت جبهه‌ها فعالیت‌های بسیاری می‌کردند و تلاش داشتند با حضور در مراکزی مانند مساجد و پایگاه‌های مردمی به رزمندگان کمک کنند. یکی از این مراکز که در جنوب کشور راه‌اندازی شده بود، پایگاه شهید علم‌الهدی بود. این پایگاه در ساختمان قدیمی چایخانه‌ای راه‌اندازی شده بود.  نویسنده کتاب «در بارگاه خاک» با اشاره به جزئیات بیشتری از این کتاب یادآور شد: برای جمع‌آوری خاطرات و تکمیل مباحث سراغ 200 تن از این زنان رفتم و خاطرات آنها را شنیدم و ضبط کردم اما چون گاهی برخی از خاطرات به هم نزدیک بود، بخشی از خاطرات افراد حذف شد. در مجموع 73 خاطره از این تعداد گلچین و تدوین شده است. در کتاب «در بارگاه خاک» قرار است 12 خاطره منتشر شود که هرکدام عنوان خاص خود را دارد. دیگر خاطرات نیز در جلد مجزایی منتشر می‌شود.

پردیس ملت؛ کاخ مردمی جشنواره
پردیس ملت برای دومین سال به عنوان کاخ مردمی سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر معرفی شد. به گزارش تسنیم، امسال از سوی ستاد برگزارکننده سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، «پردیس ملت» بعد از تجربه موفق سال گذشته در میزبانی از مردم و اهالی سینما، به عنوان کاخ مردمی جشنواره در نظر گرفته شد. امسال نیز این فرصت فراهم شده تا مردم از نزدیک با عوامل سازنده فیلم‌های سینمایی در ارتباط باشند و اهالی سینما و دست‌اندرکاران فیلم‌های جشنواره، آثار خود را در این فضا، در معرض دید اهالی و علاقه‌مندان سینما قرار دهند. بنا بر این گزارش «پردیس ملت» قرار است امسال میزبان مردم و جمعی از اهالی سینما باشد و گروهی دیگر از عوامل اصلی فیلم‌های حاضر در جشنواره نیز به روال سال‌های گذشته در سینمای رسانه‌ها (برج میلاد) به تماشای آثار خواهند نشست.

تغییرات جشنواره شعر فجر در گام یازدهم
دبیر یازدهمین دوره جشنواره شعر فجر از ایجاد بخش ویژه شعر افغانستان در این دوره از جشنواره خبر داد.  به گزارش مهر، محمدکاظم کاظمی، دبیر یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر با اشاره به برگزاری نخستین جلسه هیات علمی این جشنواره با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: در نخستین نشست هیات علمی این جشنواره به موضوع تمایز این دوره از جشنواره نسبت به سال قبل اشاره شد و بر همین اساس و با توجه به اینکه مشهد در سال جاری به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام شناخته شده، تصمیم به برگزاری اختتامیه این دوره از جشنواره در این شهر گرفتیم. وی در ادامه با اشاره به توجه ویژه جشنواره شعر فجر به حوزه قلمرو زبان فارسی، گفت: این جشنواره از آغاز برگزاری خود تاکنون نگاهی ویژه به سوی مرزهای زبان فارسی داشته است و از ابتدای برگزاری آن نیز شاعرانی از کشورهای فارسی‌زبان از جمله افغانستان در آن حضور داشته‌اند. با توجه به این مساله و نیز اینکه هر روز نگاه ما به قلمرو تمدنی زبان فارسی پررنگ‌تر و عمیق‌تر می‌شود، تصمیم بر این گرفته شد که در جشنواره سال جاری شعر فجر، افغانستان به صورت ویژه در بخش مسابقه جشنواره حضور داشته باشد.

فیلم کوتاه به جشنواره فیلم فجر‎ بازگشت
سیدصادق موسوی، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران از بازگشت فیلم کوتاه به جشنواره فیلم فجر بعد از 7 سال خبر داد. به گزارش مهر، سیدصادق موسوی ضمن اعلام این خبر گفت: پیرو برگزاری جلسات مکرر هیات‌مدیره انجمن فیلم کوتاه و حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی و به ‌منظور پاسخ دادن به مطالبه خیل عظیم سازندگان فیلم کوتاه، در آخرین جلسه مشترک برگزار شده، جایزه‌ای که ۲۷ سال به فیلم کوتاه اختصاص داشت و ۷ سال گذشته از آن دریغ شده بود به این جشنواره بازگشت.
 


Page Generated in 0/0124 sec