printlogo


کد خبر: 169961تاریخ: 1395/10/15 00:00
رویدادها

چراغ «اوج هنر» برای گلعلی بابایی روشن می‌شود
در نخستین برنامه از سلسله آیین بزرگداشت هنرمندان انقلاب اسلامی (اوج‌هنر) از ربع قرن تلاش گلعلی بابایی در ثبت تاریخ دفاع‌مقدس تجلیل به عمل می‌آید. به گزارش نسیم، آیین تجلیل از گلعلی بابایی، نویسنده ادبیات پایداری که بیش از ربع قرن در ثبت تاریخ دفاع‌مقدس تلاش و مجاهدت کرده است، با حضور اهالی هنر و فرهنگ و یادگاران دفاع‌مقدس در نخلستان سازمان اوج برگزار می‌شود. بابایی که بتازگی به خاطر کتاب «پیغام ماهی‌ها» توانسته جایزه بخش مستندنگاری جشنواره ادبی جلال آل‌احمد را کسب کند، با بیش از 30 جلد کتاب در حوزه تاریخ دفاع‌مقدس، مستندنگاری‌های ارزشمندی در این راستا به رشته تحریر درآورده است. رهبر معظم انقلاب نیز آثار گلعلی بابایی را تحسین کردند و در نوشتاری با اشاره به بابایی و دوست و همکار قلمی وی حسین بهزاد مرقوم فرمودند: «... به این دو برادر بلندهمت آفرین می‌گویم و از زحمات با ارزش‌شان تقدیر می‌کنم و به فتوحات آینده‌شان دل می‌بندم». گفتنی است نخستین آیین «اوج‌هنر» در تجلیل از گلعلی بابایی یکشنبه 19 دی‌ماه ساعت 15 در نخلستان اوج واقع در خیابان طالقانی، خیابان برادران مظفر شمالی، سازمان هنری- رسانه‌ای اوج برگزار می‌شود.

قربانعلی طاهرفر:
«ترمینال غرب» ادای دینی به شهدای هسته‌ای است
کارگردان فیلم «ترمینال غرب» گفت: جشنواره فیلم عمار به جریان فیلمسازی انقلاب نزدیک شده و فیلمسازان جوان تلاش می‌کنند هر ساله برای این جشنواره برنامه‌هایی داشته باشند و این اتفاق مبارکی است. به گزارش نسیم،  قربانعلی طاهرفر، کارگردان فیلم داستانی «ترمینال غرب» گفت: جشنواره عمار جزو معدود جشنواره‌هایی است که تا امروز حرکت رو به جلو داشته است، در حقیقت این جشنواره از همان ابتدا مسیری را برای خود تعیین کرد و تا الان هم تلاش کرده تحت‌الشعاع فضای رسانه‌ای، تبلیغاتی و حاشیه‌ای قرار نگیرد. وی ادامه داد: فیلمسازان هر ساله آثاری را با موضوع انقلاب اسلامی، ارزش‌های انقلاب، تاریخ معاصر کشور و موضوعات مطرح شده از سوی جشنواره می‌سازند. وی با بیان اینکه اکران «ترمینال غرب» ساعت 17 پنجشنبه در سینما فلسطین آغاز و بعد از آن اکران‌های عمومی آن انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: این فیلم ادای دینی به شهدای هسته‌ای است و امیدوارم بعد از گلایه مقام معظم رهبری از تشکل‌های دانشجویی مبنی بر اینکه موضوع ترور دانشمندان هسته‌ای آنگونه که باید برجسته نشده است، توانسته باشیم قدم کوچکی در جهت نمایش آثار و پیامدهای ترور این دانشمندان برداشته باشیم. در «ترمینال غرب» محسن افشانی، هوشنگ توکلی، ثریا قاسمی، مینا جعفرزاده، چنگیز جلیلوند، حبیب دهقان‌نسب، حشمت آرمیده، علی سلیمانی، یوسف مرادیان و میرطاهر مظلومی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

افتخاری: ۷ سال خانه‌نشین بودم کسی سراغم را نگرفت
فریدون شهبازیان، رهبر ارکستر ملی درباره ویژگی‌های همکاری با علیرضا افتخاری و همچنین احتمال همکاری با دیگر خوانندگان توانای عرصه موسیقی گفت: ارکستر ملی ایران در حال حاضر مشغول مقدمات هماهنگ شدن نوازندگان با آثار ارکسترال موسیقی ایران است. این کار چندین ماه زمان می‌برد. در عین حال مشغول برنامه‌ریزی هستیم تا اجرایی دیگر تا پایان سال داشته باشیم. همکاری با آقای افتخاری را در سال آینده هم ادامه می‌دهیم و آثار دیگری هست که ایشان باید بخوانند. علیرضا افتخاری نیز درباره همکاری با شهبازیان در ارکستر ملی گفته است: برخی آهنگسازان می‌خواهند ساده برخورد کنند و من نمی‌پذیرم. برخی آهنگسازان خواندن آثاری را به من پیشنهاد می‌کنند که کیفیت والایی ندارد. خواندن چنین آثاری را قبول نمی‌کنم. متاسفانه استادان بسیاری را در این سال‌ها از دست داده‌ایم؛ کسانی مانند تجویدی، مشکاتیان، خرم و بسیاری دیگر از دست رفتند. دیگر آن آثار با ارزش پدید نمی‌آیند. اشعار دیگر آن شعرهای خاص نیست، کجاست قیصرامین‌پور، کجاست معینی‌کرمانشاهی و کجاست بیژن ترقی. الان شعرها ساده‌اند و ملودی‌های سطح پایین که خواندنشان را قبول نمی‌کنم. حدود 7 سال خانه‌نشین شدم و در این سال‌ها خاطراتم را نوشتم. اکنون هم خوشحالم که افتخار همکاری با استاد شهبازیان در ارکستر ملی برایم فراهم شد.


Page Generated in 0/0044 sec