printlogo


کد خبر: 169969تاریخ: 1395/10/15 00:00
رهبران مقاومت اسلامی عراق رژیم آل خلیفه را ازتغییر رویکرد انقلابی بحرینی‌ها بیم دادند
«الدراز» غزه‌ای دیگر

به دنبال بیش از 7 ماه مقاومت مردم بحرین علیه حصر 7 ماهه منطقه الدراز توسط  رژیم نامشروع آل‌خلیفه، علمای بحرینی بیانیه‌ای  در محکومیت جنایات حاکمان این جزیره منتشر کردند. منطقه الدراز در شمال جزیره و غرب بندر منامه، محل سکونت آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر معنوی انقلاب بحرین و ائتلاف 14 فوریه است که از زمان صدور حکم بی‌اساس سلب تابعیت از ایشان با حملات و محاصره توأمان نیروهای آل‌خلیفه مواجه شده است. روز دوشنبه گذشته مقاومت مردم منطقه که دیواری انسانی پیرامون بیت شیخ عیسی برای حفاظت از ایشان تشکیل داده‌اند وارد دویستمین روز خود شد و به همین مناسبت کارزاری مجازی و اجتماعی در بحرین و دیگر کشورهای جهان در حمایت از شیعیان تحت محاصره الدراز برپا شد.
 نظامیان آل‌خلیفه با استفاده از موانع سیمانی و آهنی بیش از 20 گذرگاه اصلی و فرعی الدراز را مسدود کرده و از ورود کامیون‌های حامل مواد غذایی و آب شیرین به منطقه الدراز جلوگیری می‌کنند. اهالی این روستا برای تهیه آب شرب خود به مناطق مجاور از جمله روستای «بنی جمره» رجوع می‌کنند. مزدوران رژیم منامه در مسافتی به طول 3 کیلومتر مستقر شده‌اند. 20 هزار نفر در این منطقه محاصره هستند و اجازه دیدار با اقوام و خویشاوندان خود را ندارند. همچنین تنها گذرگاه باقیمانده برای رفتن مردم به بیمارستان و مراکز بهداشتی در الدراز مسدود شده و از معالجه و مداوای بیماران این منطقه جلوگیری می‌کنند. این گذرگاه برای عبور افراد محصل نیز استفاده می‌شده است. این وضعیت شیعیان الدراز را مشابه مردم مظلوم غزه کرده است که در حصر رژیم صهیونیستی قرار دارند. به گزارش المنار، علمای بحرین در بیانیه‌ اخیر خود محاصره این منطقه از سوی رژیم خلیفه را جنایتی رسمی و در راستای سلب امنیت اهالی و مردم دانستند که هدفش شکست دادن مردم و اجبار آنها به صرف نظر از مطالبات برحق‌شان است. رژیم آل‌خلیفه  در آخرین اقدام خود گروه‌های تروریستی را به الدراز اعزام کرده  که به زعم علمای بحرینی، پس از تیراندازی هوایی، مانند خفاش از منطقه فرار کرده‌اند. در این بیانیه آمده است: «این اقدامات نشانگر ضعف و نبود عقل و میزان حماقت حکام بحرین است. تا زمانی که این نوع تفکرات بحرین را مدیریت می‌کند،‌ کشور به هیچ‌وجه رشد نخواهد کرد. بنابراین باید تغییراتی صورت گیرد تا توانایی‌های مردم نیز در صحنه‌ آید و مردم  در تعیین حکومت نقش داشته باشند». آنها با تمجید از مقاومت شگفت‌انگیز مردم الدراز در دفاع از آیت‌الله عیسی قاسم، تمام وجدان‌های بیدار در جهان عرب و اسلام و همچنین سازمان‌های بین‌المللی را به واکنش به این محاصره ظالمانه فراخواندند و نوید دادند به اذن الهی پیروزی نزدیک است.
تحصن الدراز به درازا خواهد کشید
رئیس سازمان بحرینی - آلمانی حقوق بشر و دموکراسی تنها گزینه پیش روی مردم جزیره را  ادامه تحصن در منطقه الدراز تا عقب‌نشینی آل‌خلیفه از تلاش برای محاکمه شیخ عیسی قاسم دانسته است.«عبد الاله الماحوزی» به تسنیم گفت:«مردمی که در الدراز تحصن کرده‌اند در معرض حمله احتمالی نیروهای امنیتی قرار دارند و در حقیقت جان خود را  کف دست گرفته‌اند. در سال 2016 حدود 100 نفر از ساکنان روستای الدراز و 70 عالم دینی در جریان تحصن در مقابل منزل شیخ عیسی قاسم بازداشت شدند. از این رو تحصن در الدراز نشان دهنده میزان فداکاری مردم است».
وای اگر پلاکاردهای بحرینی‌ها چیز دیگری شود!
اخیرا کلیپی از سیدهاشم الحیدری، یکی از رهبران مقاومت اسلامی عراق، درباره بحرین و شیخ عیسى قاسم در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در آن آمده است:«اگر آل‌خلیفه تصمیم بگیرد شیخ عیسى قاسم را بازداشت کند یا ایشان را از بحرین اخراج کند، آن وقت چه بسا تظاهرکنندگان بحرینی، پلاکاردها و پوسترهایی که در تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز خود حمل می‌کنند را به چیز دیگری تبدیل خواهند کرد. آری، چیزی دیگر! و اگر مردم آن چیز دیگر را در دست بگیرند، خواهید دید که فرودگاه بحرین از غیر بحرینی‌هایی که رژیم آل‌خلیفه به آنها تابعیت بحرینی داده پر خواهد شد، در حالی که می‌خواهند به کشورهای خود فرار کنند و خواهید دید که پل فهد که بحرین را به عربستان سعودی متصل می‌کند، از نیروهای ترسوی سپر جزیره پر خواهد شد که به عربستان فرار می‌کنند. چرا؟ چون نیروهای امنیتی بحرین و غیربحرینی‌هایی که به آنها تابعیت داده شده و اکنون اسلحه می‌کشند، فعلاً می‌دانند وقتی به سوی تظاهرات مردم تیراندازی می‌کنند هیچ پاسخ متقابلی از طرف مردم وجود ندارد اما اگر تصمیم دیگری گرفته شود (چنانکه اصلاً بعید نیست که چنین تصمیمی در صورت تعرض به شیخ عیسى قاسم گرفته شود) آن وقت در مقابل تیراندازی آنها چیزهای دیگری وجود خواهد داشت و آنگاه آل‌خلیفه می‌فهمد که دیگر باقی نخواهد ماند و ملت بحرین تابعیت نظام آل‌خلیفه را سلب خواهد کرد و این رژیم نابود خواهد شد».


Page Generated in 0/0166 sec