printlogo


کد خبر: 169990تاریخ: 1395/10/16 00:00
اخبار

اکران فیلم‌های جشنواره فجر در سراسر استان‌ها
غلامرضا موسوی از اکران 20 فیلم جشنواره سی‌وپنجم فیلم فجر در سراسر استان‌های کشور خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، غلامرضا موسوی، عضو هیات‌رئیسه شورایعالی تهیه‌کنندگان درباره اکران فیلم‌های سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر در استان‌های کشور گفت: برای اکران فیلم‌های سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر امسال با کمک و مساعدت دفتر جشنواره معاونت سینمایی قصد داریم 20 فیلم از آثار ارائه‌شده به دبیرخانه را در 30 استان کشور در 3 سانس اکران کنیم. وی افزود: بابک رضایی مسؤولیت اکران فیلم‌ها در استان‌ها را برعهده دارد و طی رایزنی و مذاکراتی که با مدیر و مسؤول ادارات ارشاد کل استان‌ها برای اکران انجام دادند، امسال در سراسر ایران شاهد برگزاری این رویداد بزرگ خواهیم بود. موسوی اظهار داشت: اکران فیلم‌ها در شهرستان‌ها از 16 بهمن به مدت 10 روز آغاز خواهد شد که برخی استان‌ها اقدام به برگزاری اختتامیه و اهدای جوایزی به منتخبان جشنواره می‌کنند. وی درباره انتخاب 20 فیلم از کل فیلم‌های بخش مسابقه و بخش چشم‌انداز اظهار داشت: 20 فیلم از آثار بخش مسابقه و بخش چشم‌انداز را پس از انتخاب از سوی دبیر جشنواره فجر و شورایعالی تهیه‌کنندگان و موافقت صاحبان و تهیه‌کنندگان آثار، در استان‌ها اکران خواهیم کرد که این آثار در هر استان‌ متفاوت خواهد بود و بر حسب جدول نمایش تنظیم‌شده اکران خواهد شد.  موسوی در ادامه افزود: تجربه اکران استان‌ها را در سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر داشتیم و امیدواریم امسال هم بتوانیم نظر مردم را به این امر جلب کنیم تا آنها هم بتوانند به جای سفر به تهران یا برخی استان‌های منتخب جشنواره، در استان خودشان به تماشای فیلم‌ها بنشینند. عضو هیات‌رئیسه شورایعالی تهیه‌کنندگان در ادامه درباره تجهیزات سالن‌های سینما در استان‌ها تصریح کرد: سالن‌های سینما در استان‌ها قابلیت اکران فیلم‌ها را دارند و به طور حتم فضای مناسبی را برای حضور مردم ایجاد خواهند کرد.

«گزارشی از رئیس‌جمهور»  منتشر شد
«نیکسون» نخستین بازجوی اطلاعاتی آمریکا از صدام حسین، اطلاعات جدیدی از حاکم سابق عراق را بعد از 13 سال از دستگیری او افشا و آن را منتشر کرد.
به گزارش فارس، روزنامه دیلی‌میل انگلیس این خبر را نقل کرده و می‌نویسد: نیکسون نخستین کسی است که صدام پس از دستگیری به او پاسخ داده و معتقد است صدام در زمانی که نیروهای آمریکایی و انگلیسی وارد عراق شدند، تسلط زیادی روی امور عراق نداشت و از رویدادهای داخلی کشورش چندان مطلع نبود. لذا نقشه و برنامه دقیقی برای دفاع از عراق نداشت. در این کتاب نخستین لحظات دستگیری صدام شرح داده شده و اینکه او در همان لحظات هم مغرور و متکبر بود و گویی اتفاقی برایش نیفتاده و در آن حال نگاهی تحقیرآمیز به بازجو می‌انداخته است.

«حرفه‌ای» در کتابخانه ملی نقد می‌شود
 همزمان با سومین سالگرد حادثه انفجار عوامل فیلم سینمایی «معراجی‌ها» و درگذشت محمد جواد شریفی‌راد در این حادثه، اندیشگاه فرهنگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی نشست نقد و بررسی کتاب «حرفه‌ای» را برگزار می‌کند. به گزارش مهر، این کتاب شامل خاطرات مرحوم شریفی‌راد بوده که توسط مرتضی قاضی تدوین شده است. رسانه مهر انتشار «حرفه‌ای» را بر عهده دارد. در این نشست در کنار نویسنده اثر علیرضا کمره‌ای، محمد قاسمی و معصومه رامهرمزی درباره این کتاب و خاطرات شریفی‌راد به صحبت خواهند پرداخت. این مراسم روز یکشنبه ۱۹ دی‌ماه ۱۳۹۵ ساعت ۱۴ تا ۱۶ در اندیشگاه فرهنگی کتابخانه ملی ایران واقع در بزرگراه حقانی، بلوار کتابخانه ملی برگزار می‌شود.


Page Generated in 0/0064 sec