printlogo


کد خبر: 169991تاریخ: 1395/10/16 00:00
رویدادها

طالب‌زاده: عمار هیچ «ادا و اطواری» ندارد
نادر طالب‌زاده، دبیر جشنواره عمار گفت: جشنواره عمار بستری را برای مستندسازان انقلابی باز کرده و یک فضای جدیدی برای نقد جامعه مهیا کرده که قبلا شاهد آن نبودیم و در آینده‌ای نزدیک هم در بخش بین‌الملل آثار شاخصی را ارائه خواهد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، طالب‌زاده درباره اکران‌های مردمی این جشنواره افزود: روح جشنواره عمار یک روح انقلابی است و این اکران‌ها مسیر تازه‌ای را برای‌مان باز کرده تا هرچه بیشتر بتوانیم در دل مردم نفوذ کرده و آنها را با آثار خوب کشورمان آشنا کنیم. طالب‌زاده درباره بودجه دولت تصریح کرد: این یک جشنواره مردمی است و تا به امروز دست بر زانوی خود گذاشته و مسیری را پیش گرفته و در مدت زمان کوتاهی هم توانسته به دل مردم راه یابد، عمار هیچگاه ادا و اطوار نداشته و هر آنچه را که در دست داشته، خالصانه ارائه کرده است

فضای مجازی تبدیل به آبشخور فکری شاعران جوان شده است
عباس احمدی، شاعر و مسؤول دفتر طنز حوزه هنری قم درباره برپایی کنگره ملی شعر کتاب گفت: در کشورهایی که از نظر فرهنگی توسعه یافته‌اند، یکی از شاخص‌های توسعه، ساعت مطالعه غیردرسی است ولی متاسفانه در کشور ما مطالعه غیردرسی کم است. به گزارش مهر، وی درباره نحوه سرودن شعر برای کتاب گفت: به نظر من شاعران در شعر طنز، می‌توانند به پایین بودن فرهنگ مطالعه و نبود کتاب در سبد خانوارهای ایرانی اشاره کنند، چرا که در شعر طنز، یک نقطه ضعف را بزرگنمایی و در شعر جدی نقاط قوت را پررنگ می‌کنیم. مسؤول دفتر طنز حوزه هنری قم درباره وضعیت مطالعه در شعر جوان امروز گفت: متاسفانه امروز آبشخور فکری شاعران جوان، قوی نیست در حالی که شاعران دهه‌های 50 و 60 اکثرا کسانی بودند که در بطن سیر مطالعاتی بزرگان قرار گرفته و با رمان‌های خارجی، ایرانی و ادبیات کلاسیک ارتباط قوی داشتند اما امروز منبع شاعران فضای مجازی است. امروز شاعران به تکنیک و احساس در شعر توجه می‌کنند نه معنا و محتوا. احمدی در پایان گفت: با وجود وضعیت نگران‌کننده مطالعه در کشور ما، انتخاب موضوع مطالعه برای کنگره شعر کتاب دغدغه‌مندی مسؤولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را نشان می‌دهد.

بازگشت رسمی گروه خانواده کودک و معارف به شبکه 5
با اجرای ساختار جدید شبکه 5 و تغییر شرح وظایف برنامه‌سازی در این شبکه، گروه‌های «خانواده و کودک» و «گروه معارف» در شبکه 5 آغاز به‌کار کردند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، گروه‌های «اجتماعی» و «تهران و شهروندی» نیز گروه‌های جدید این شبکه هستند که بزودی کار رسمی خود را آغاز خواهند کرد. این گروه‌ها جایگزین گروه‌های «جامعه و اقتصاد» و «کسب و کار» می‌شوند. برنامه‌های اقتصادی شبکه 5 نیز به قوت خود باقی خواهند ماند و همه آنها در یک گروه به نام «گروه اقتصاد» تجمیع خواهند شد. در احکامی جداگانه از سوی مجید زین‌العابدین مدیر شبکه 5 سیما، دکتر محمدباقر تورنگ به عنوان سرپرست گروه کودک و خانواده و سعید سلطانی به سمت مدیر گروه معارف اسلامی منصوب شدند. در این حکم آمده است: برنامه‌های خانواده‌محور و برنامه‌های کودک و نوجوان همواره از مزیت‌های نسبی شبکه 5 سیما در موضوعات برنامه‌سازی بوده است، به همین علت لازم است ضمن  تقویت برنامه‌های موجود، زمینه خلق ایده‌های جدید در این گروه فراهم شود.  مدیر شبکه 5 در حکم مدیر گروه خانواده و کودک شبکه با اشاره به سند «سیاست‌های کلی خانواده» ابلاغی  از سوی رهبر معظم انقلاب، این سند ارزشمند را که جایگاه بنیادی خانواده در بالندگی و اعتلای مادی و معنوی کشور را تبیین کرده است، مهم‌ترین دستور کار و چشم‌انداز پیش روی برنامه‌سازان شبکه دانسته است.


Page Generated in 0/0063 sec