printlogo


کد خبر: 170009تاریخ: 1395/10/16 00:00
اخبار

نابودی ۱۲۰ هزار تن پرتقال یخ‌زده
۳۰ میلیارد تومان برای کمک بلاعوض به باغداران مرکبات شمال تصویب شده که برای نابودسازی ۱۲۰ هزار تن پرتقال یخ‌زده کیلویی ۳۵۰ تومان بلاعوض به باغداران پرداخت می‌شود. دلاور حیدرپور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران در گفت‌وگو با فارس، آخرین وضعیت مرکبات استان مازندران را تشریح کرد و گفت: امسال برآورد کرده بودیم بین 7/2 تا 8/2 میلیون تن تولید مرکبات داشته باشیم اما سرمای نابهنگامی آمد که در تاریخ هواشناسی مازندران و در 30 سال اخیر، سرمای زیر 5 درجه آذرماه و برف 70 سانتیمتری بی‌سابقه بود. وی اضافه کرد: در عین حال قبل از این برف، 70 درصد نارنگی تولیدی برداشت شده بود اما فقط 7 تا 8 درصد محصول پرتقال استان و 50 درصد محصول کیوی تا پیش از سرمازدگی برداشت شده بود. به‌گفته وی این سرمازدگی 900 میلیارد تومان به باغات مرکبات، دام، طیور و گلخانه‌های استان مازندران خسارت وارد کرد. حیدرپور ادامه داد: با تصویب 30 میلیارد تومان کمک بلاعوض دولت، 120 هزار تن پرتقال یخ‌زده از سطح باغات جمع‌آوری و از مدار خارج شد همچنین 12 هزار تن پرتقال آسیب‌دیده خریداری و به کارخانجات برای تبدیل آن به کنسانتره ارسال شده است.


ابلاغ دستورالعمل نابودسازی کالاهای قاچاق
رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز دستورالعمل امحای کالاهای قاچاق مکشوفه را ابلاغ کرد. به گزارش ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حبیب‌الله حقیقی دستورالعمل امحای کالای قاچاق را با هدف ایجاد وحدت رویه در امحای کالاهای قاچاق و پیشگیری از ایجاد مشکلات و معضلات کاری و زیست محیطی در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی ابلاغ کرد. دستورالعمل امحای کالای قاچاق موضوع تبصره یک ماده 10 آیین‌نامه اجرایی مواد 55 و 56 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به منظور ایجاد وحدت رویه در امحای کالاهای قاچاق و پیشگیری از ایجاد مشکلات و معضلات کاری و زیست‌محیطی در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی، پس از تدوین توسط سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی ابلاغ شد.


آسانسورها شناسنامه‌دار می‌شوند
رئیس اتحادیه صنف آسانسور و وسایل الکترومکانیکی تهران داشتن کارت اماکن نیروی انتظامی را برای سرویس‌کاران و نصابانی که وارد مجتمع‌های ساختمانی و آپارتمان‌ها می‌شوند الزامی دانست. علی‌اکبر ایلخانی در گفت‌وگو با  صداوسیما، از مردم خواست هنگام ورود این افراد به ساختمان‌ها، کارت اماکن آنان را مطالبه کنند. ایلخانی از آمادگی این اتحادیه برای معرفی سرویس‌کاران و نصابان آسانسور دارای پروانه کسب و آموزش دیده به اداره اماکن خبر داد و گفت: همه این افراد موظفند قبل از دریافت کارت اداره اماکن در آزمون‌های تخصصی و مهارتی این رشته شرکت کنند. وی هدف از اجرای این طرح را ارتقای دانش سرویس‌کاران و نصابان آسانسور دانست و افزود: افرادی که موفق به دریافت گواهینامه مهارت از خانه مهارت اتحادیه شوند بلافاصله به اداره اماکن نیز معرفی خواهند شد. ایلخانی تعداد آسانسورهای نصب شده در ساختمان‌ها و آپارتمان‌های شهر تهران را بیش از 300 هزار دستگاه برشمرد و از اینکه هرسال تهرانی‌ها شاهد 100 حادثه منجر به فوت و نقص عضو در آسانسورها هستند ابراز تاسف کرد و گفت: اتحادیه صنف آسانسور برای پیشگیری از وقوع اینگونه حوادث و ایجاد ایمنی هرچه بیشتر، از این پس برای همه آسانسورها، شناسنامه همراه با کدشناسه صادر می‌کند. وی از همه مالکان و مدیران ساختمان‌های مسکونی خواست از طریق واحدهای صنفی دارای پروانه کسب از اتحادیه، برای دریافت شناسنامه آسانسور ساختمان محل سکونت خود اقدام کنند. ایلخانی افزود: براساس قانون همه آسانسورهایی که شناسنامه‌دار می‌شوند باید همه ساله مورد ارزیابی سرویس‌کاران و نصابان قرار گیرند تا نواقص احتمالی آنها برطرف شود. وی با اشاره به اینکه در حوادث مربوط به آسانسورها همواره نصابان، مدیران واحدهای ساختمانی و شرکت‌های نگهداری‌کننده مسؤول هستند، تاکید کرد: در صورتی که مدیران ساختمان‌ها برای دریافت شناسنامه آسانسور اقدام نکنند مستقیما باید پاسخگوی حوادث احتمالی در آسانسورهای محل سکونت خود باشند.


Page Generated in 0/0065 sec