printlogo


کد خبر: 170018تاریخ: 1395/10/16 00:00
چهارگوشه

انهدام ناوچه سعودی توسط ارتش یمن
 یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله سه‌شنبه شب یک قایق تندروی نظامی ائتلاف سعودی را در بندر المخا در استان تعز هدف قرار داد. یگان موشکی یمن 27 نوامبر گذشته نیز تعدادی از قایق‌های نظامی عربستان را در سواحل منطقه ذباب در باب‌المندب در تعز منهدم کرد. در تحولی دیگر، به گزارش رسانه جنگ یمن، ارتش این کشور و نیروهای همپیمان حمله متقابلی را علیه یک پایگاه نظامی در جنوب غرب منطقه نجران عربستان ترتیب دادند که یک بولدوزر فعال در آنجا منهدم شد.

تشدید تدابیر امنیتی در کربلا
پس از موج انفجارها در برخی استان‌های عراق بویژه سامرا و نجف، نیروهای امنیتی به صورت گسترده از ساعات اولیه بامداد روز چهارشنبه در استان کربلا مستقر شده‌اند.  سخنگویی از بخش اطلاع‌رسانی فرماندهی پلیس کربلا در مصاحبه با خبرگزاری «نون» اعلام کرد: استقرار ایست‌های بازرسی و نیروهای امنیتی اقدامی پیشگیرانه برای جلوگیری از به خطر افتادن جان شهروندان‌مان است. این امر پس از آن صورت گرفته که اطلاعاتی مبنی بر احتمال وقوع عملیات تروریستی در این استان به دست ما رسیده است.

ناوشکن روسی در راه فیلیپین
2 کشتی جنگی روسیه در یکی از بنادر فیلیپین لنگر انداخته‌اند که می‌تواند نشانگر آغاز دورانی جدید از همکاری نظامی 2 کشور باشد. ناوشکن ضدزیردریایی آدمیرال تریبوتس و کشتی بوریس بوتوما، هر دو متعلق به روسیه، سه‌شنبه در لنگرگاه جنوبی مانیل لنگر انداختند و قرار است یک هفته در آنجا بمانند. مقامات نظامی 2 کشور قرار است در طول این مدت درباره اقدامات مشترک در مبارزه با تروریسم و دزدی دریایی در منطقه، گفت‌وگو کنند. مسکو ابراز تمایل کرده است در آینده تمرینات نظامی مشترکی را با فیلیپین در منطقه انجام دهد.

استعفای نماینده انگلیس در اتحادیه اروپا
تنها 3 ماه مانده به آغاز مذاکرات میان لندن و اتحادیه اروپایی بر سر بریگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپایی) سر ایوان راجرز، نماینده دائم بریتانیا در این اتحادیه به‌طور ناگهانی استعفا کرد. این دومین استعفای یک مقام ارشد بریتانیا در اتحادیه اروپایی پس از همه‌پرسی تیرماه گذشته است. پیش‌تر جاناتان هیل، کمیسر وقت انگلیس در اتحادیه اروپایی استعفای خود را اعلام کرد. در همه‌پرسی انگلیس، به‌طورکلی حدود 52 درصد از مردم رأی به خروج این کشور از اتحادیه اروپایی دادند.


خداحافظی با پدر کاپوچی
هیلاریون کاپوچی، اسقف قدس که توسط رژیم صهیونیستی، به ایتالیا تبعید شده بود، روز یکشنبه در سن 94 سالگی درگذشت. کاپوچی متولد 1922 در حلب سوریه بود و در سال 1965 به عنوان اسقف کلیسای کاتولیک در شهر قدس منصوب شد. وی در سال 1974 توسط نظامیان رژیم صهیونیستی به اتهام حمایت از مقاومت فلسطین و انتقال سلاح برای آنها بازداشت و به 12 سال  زندان محکوم شد. او 4 سال را در زندان سپری کرد و سپس با وساطت پاپ واتیکان آزاد اما به شهر رم تبعید شد. اسقف کاپوچی پس از تبعید نیز از حمایت از آرمان فلسطین دست برنداشت و به مبارزه خود در این راستا در سراسر جهان ادامه داد. او در ناوگان آزادی سال 2009 که در راستای اعتراض به محاصره غزه تشکیل شد، شرکت داشت. همچنین او در سال 2010 از جمله فعالان سوار بر کشتی «مرمره» بود؛ مرمره مورد حمله صهیونیست‌ها قرار گرفت و 10 فعال کشته شدند. گفتنی است کاپوچی نخستین میهمان خارجی امام خمینی پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود و تا پایان عمر بر آرمان آزادی فلسطین از اشغال صهیونیستی ایستادگی کرد و به‌عنوان نماد آزادی‌خواهی و مقاومت و همزیستی مسیحیان مشرق زمین با مسلمانان باقی ماند.
 


Page Generated in 0/0071 sec