printlogo


کد خبر: 170033تاریخ: 1395/10/16 00:00
اخبار

آیت‌الله العظمی  نوری‌همدانی ضمن تأکید بر وحدت مسؤولان:
برخی حرف‌هایی می‌زنند و توقع دارند کسی جواب‌شان را ندهد
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی با انتقاد از شیوه برخی مسؤولان که سخنی را مطرح می‌کنند و توقع دارند کسی پاسخی به آنها ندهد، به مسؤولان کشور توصیه کرد از کشاندن اختلافات به سطح جامعه و رسانه‌ها اجتناب کنند. به گزارش رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع تقلید دیروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم، از کشاندن اختلافات از سوی مسؤولان به سطح رسانه‌ها و جامعه بشدت انتقاد کرد. وی توجه به وحدت را یکی از توصیه‌های همیشگی حضرت امام دانست و با تاکید بر تقویت وحدت در جامعه تصریح کرد: باید بیش از پیش به فکر تقویت وحدت در جامعه باشیم، اختلاف نظر مشکلی ندارد اما باید این اختلافات در اتاق‌های دربسته مطرح شود؛ مسؤولان اگر مشکلی دارند با هم بنشینند و مشکلات را حل کنند. حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی اظهار داشت: البته برخی خودشان به مردم حرف‌هایی را می‌زنند و بعد توقع دارند کسی جواب شان را ندهد. این مرجع تقلید فصل‌الخطاب در نظام اسلامی را ولی‌فقیه دانست و تاکید کرد: تحت هیچ شرایطی نباید از وحدت دست برداریم.

مسؤول کمیته ویژه کمیسیون قضایی مجلس :
40 مسؤول دولتی دوتابعیتی هستند
رئیس سازمان بازرسی کل کشور اخیرا گفته افراد دوتابعیتی مشغول در پست‎های دولتی به مراجع قضایی معرفی می‎شوند و گزارش نهایی در این باره به مراجع ذی‌صلاح ارسال شده است. در همین ارتباط «محمدعلی پورمختار» مسؤول کمیته ویژه کمیسیون قضایی مجلس به استناد اظهارات ناصر سراج تعداد شاغلان دوتابعیتی در پست‌های دولتی را حدود 40 نفر اعلام کرد و گفت: این افراد در مدیریت‎های مختلف سیاسی – اقتصادی در حال فعالیت بوده و حتی برخی نمایندگان مجلس هم مشمول بحث دوتابعیتی می‎شوند. به گزارش جام‌جم، وی با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر طرح تحقیق و تفحص از مدیران دولتی با تابعیت مضاعف عنوان داشت: به احتمال زیاد در بدنه دولت آمار افراد با تابعیت چندگانه بیش از اینها باشد، لذا باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شوند. عضو کمیسیون حقوقی - قضایی خانه ملت در ادامه افزود: حتی اگر رقم واقعی این افراد صحیح باشد به‌دلیل انتصاب آنها در سمت‌های اجرایی و حساس کشور ضرورت دارد تابعیت اصلی آنها محرز شود. پورمختار در پاسخ به این سوال که آیا مدیرانی که حق اقامت با گرین‌کارت در کشورهایی مانند کانادا و آمریکا را دارند، جزو دوتابعیتی‎ها محسوب می‎شوند؟ گفت: این 2 موضوع قابل تفکیک بوده و داشتن حق اقامت صرف به معنای تابعیت مضاعف تعبیر نمی‎شود. نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ خاطرنشان کرد: برخی در حال حاضر اقامت کشورهای حوزه خلیج‌فارس را کسب کرده‎اند، از این جهت داشتن حق اقامت به تنهایی از مصادیق تخلف به شمار نمی‎آید.

پیگیری‌ مستمر فرمانده کل قوا برای ارتقای سطح معیشت ارتشی‌ها
جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به پیگیری‌ مستمر فرمانده کل قوا درباره ارتقای سطح معیشت کارکنان ارتش گفت: یکی از مواردی که بنده به طور مرتب به معظم‌له گزارش می‌کنم، وضعیت پروژه چیتگر است. به گزارش مهر، در راستای تحقق منویات فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر ارتقای سطح معیشت و مسکن کارکنان ارتش، امیر احمدرضا پوردستان، جانشین فرمانده کل ارتش به همراه مدیر عامل بنیاد تعاون ارتش و تنی چند از مسؤولان از پروژه‌های در حال ساخت چیتگر ارتش بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند پیشرفت پروژه‌ها قرار گرفت. در این مراسم امیر پوردستان ضمن بازدید از میزان پیشرفت واحدهای مسکونی در حال ساخت پروژه چیتگر، با اشاره به پیگیری‌های مستمر فرماندهی معظم کل قوا درباره ارتقای سطح معیشت کارکنان آجا تصریح کرد: یکی از مواردی که بنده بطور مرتب به معظم‌له گزارش می‌کنم، وضعیت پروژه چیتگر است و خدمت آقا عرض کردم این مجموعه‌ای که در حال حاضر مشغول کارند بسیار فعال و با جدیت در حال سازندگی هستند تا بموقع پروژه‌ها را به افراد ذی‌نفع تحویل دهند.


Page Generated in 0/0053 sec