printlogo


کد خبر: 170034تاریخ: 1395/10/16 00:00
دکتر بذرپاش با اشاره به وجود نعمت امنیت در کشور:
انتظار شهدا از مسؤولان حل مشکلات اقتصادی و بیکاری است

دکتر بذرپاش با اشاره به وضعیت رکود و بیکاری در کشور گفت امنیت امروز ما نتیجه ایثار و از خودگذشتگی شهداست و امروز انتظار شهدا از مسؤولان حل مشکلات معیشتی مردم و مشکل بیکاری جوانان است.
به گزارش «وطن امروز»، دکتر مهرداد بذرپاش که در مراسم بزرگداشت شهدا در اردکان یزد سخنرانی می‌کرد با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور اظهار داشت: امروز رکود و بی‌ثباتی در تصمیم برخی مدیران، امنیت سرمایه‌گذاری در ایران را به خطر انداخته است.
وی با بیان اهمیت تضارب آرا در کشورگفت: زمانی که تضارب آرا میان نخبگان سیاسی کشور منجر به هم‌افزایی نمی‌شود دوگانه‌سوزها میدان‌دار می‌شوند. وی ادامه داد: اگر تضارب آرا را درست فهمیده بودیم می‌توانستیم از دستاوردهای سیاسی آن به نفع کشور استفاده کنیم. بلوغ سیاسی مردم نشان می‌دهد تنها سر دادن شعار آزادی یا بعد از آن عدالت برای اداره کشور کافی نیست.
وی برجام را محصول طایفه‌ای دانست که از این افراط و تفریط‌ها به نفع خود استفاده کردند، همان‌طور که گورخوابی و حقوق‌های نجومی نیز محصول همین افراط و تفریط‌هاست.
هزینه‌های اعتماد به دشمن
دکتر بذرپاش با اشاره به نتیجه اعتماد به نظام سلطه بیان کرد: اعتماد بی جا به دشمن و عمل به دستور آنها نتیجه‌اش از دست دادن جوانانی همچون شهید محمد منتظرقائم، نخستین فرمانده سپاه یزد است. بذرپاش در این باره گفت: به جای بیگانگان به خودمان اعتماد داشته باشیم، به اراده این ملت بزرگ اعتماد داشته باشیم، به روح سازنده این مردم اعتماد داشته باشیم. نماینده مردم تهران در مجلس نهم بیان داشت: برخی به دنبال تزریق ژن ناتوانی، ژن نمی‌توانیم و ژن وابستگی به دیگران در ما هستند و مشکل ما بازگشت به عقب است. بذرپاش گفت: ما را امروز به حرف‌های 100 سال قبل حواله می‌دهند که اگر ایرانی بخواهد پیش برود، باید از فرق سر تا نوک پا بشود غربی و اروپایی؛ باید همه‌چیز خودش را شبیه آنها کند، شاید بتواند جلو برود، این منطق برخی مدیران ارشد در کشور ما شده است. وی ادامه داد: به نظر من راه خروج از رکود سیاسی و اقتصادی حاکم بر کشور گوش نکردن به نسخه سراسر عیب و نقص پیچیده شده غرب و عده‌ای در داخل است. دکتر بذرپاش در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: تلاش شبانه‌روزی برای حل مشکلات مردم و در رأس آن بیکاری انتظار امروز شهدای ماست. امروز باید برای دستگیری از محرومان و زمین‌خوردگان مجاهدت «باموالهم» و «بانفسهم» کنیم.  امروز چشمان شهدا به دستان من و شماست که چقدر از مشکلات مردم گره‌گشایی می‌کنیم و چقدر دستگیری می‌کنیم؛ دستگیری از یک نیازمند خود یک یادواره شهداست.
مدیریت اشرافی ما را به جایی نمی‌رساند
وی همچنین ادامه داد: امروز صدمه به جمهوری اسلامی ایران از طریق ناکارآمدی مدیریت در کشور اتفاق می‌افتد. مدیریت در کشور باید اصلاح شود، اینگونه مدیریت اشرافی، بی‌مدل و برنامه، کم‌تحرک و متمرکز بر نسخه‌های شکست خورده و خسته ما را به جایی نمی‌رساند. هر وقت نظام و کشور در یک بخشی در حال جهش است ناگهان عده‌ای خودکم‌بین و ناامید از راه می‌رسند و کار را متوقف می‌کنند. بذرپاش موفقیت کشور را در گرو اعتقاد به «ما می‌توانیم» دانست و گفت: باور عمیق دارم یکی از سنگرهای بزرگ پیروزی ملت و جوانان آن باور به خود و روحیه‌ «ما می‌توانیم» است. با انگیزه ایمانی، بصیرت دینی، همت بلند، جرأت عمل و اعتماد به ‌نفس با یاد و نام شهیدان‌مان ایرانی پررونق و افتخارآمیز خواهیم ساخت. بذرپاش در پایان سخنانش گفت: همه باید خودمان را مدیون شهدا بدانیم و همه باید خود را متعهد بدانیم به حفظ و پاسداری آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های انقلاب. وی همچنین تاکید کرد: توسعه و بسط مدیریت مردمی و ایستادگی در مسیر آرمان‌های الهی راه‌حل اقتصاد، فرهنگ و اجتماع است.
 


Page Generated in 0/0067 sec