printlogo


کد خبر: 170060تاریخ: 1395/10/18 00:00
اخبار

خودداری ایران‌خودرو از  بازپرداخت طلب خریداران رانا
با گذشت یک سال از صدور رأی دیوان عدالت اداری درباره بازپرداخت ۸ میلیون تومانی به خریداران رانا در سال ۹۱، ایران‌خودرو از اجرای این مصوبه سرپیچی می‌کند. به گزارش فارس، یکی از خریداران رانا از ایران‌خودرو در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: سال 91 برای خرید یک دستگاه رانا با قیمت 21 میلیون و 500 هزار تومان اقدام کردم. مدتی بعد و پیش از تحویل خودرو، ایران‌خودرو قیمت رانا را با استناد به مصوبه سازمان حمایت مصرف‌کننده و تولیدکننده 8 میلیون تومان افزایش داد و قیمت این خودرو به 29 میلیون و 500 هزار تومان رسید. وی ادامه داد: این در حالی است که قیمت رانا در قرارداد ما به صورت قطعی اعلام شده بود اما ایران‌خودرو قراردادهای قبلی را نیز مشمول افزایش قیمت کرد و در نهایت خودرو را با قیمت جدید به ما تحویل داد. این خریدار معترض افزود: برای حل این مشکل به دیوان عدالت اداری شکایت کردیم که در نهایت رأی دیوان برای بازپرداخت 8 میلیون تومان به خریداران رانا صادر شد. وی تصریح کرد: با این وجود، ایران‌خودرو از اجرای رأی دیوان عدالت خودداری کرده و حاضر به بازگرداندن پول اضافی دریافت شده از مشتریان نیست. وی از مسؤولان وزارت صنعت و قوه قضائیه خواست به مشکل این دسته از خریداران 
رسیدگی کنند.
 
 
هشدار به اخلالگران بازار گوشت
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه در کشور کمبود دام نداریم، گفت: با عرضه‌کنندگان گوشت اتمام حجت کرده‌ایم در صورت عدم کاهش قیمت‌، میزان نامحدودی از این کالا را وارد بازار می‌کنیم. علیرضا ولی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اینکه در۳ روز اخیر عرضه گوشت گرم در بازار آغاز شده است، اظهار داشت: توزیع گوشت فعلا در استان تهران آغاز شده و تلاش می‌کنیم این کالا را به اندازه کافی در بازار توزیع کنیم. وی با بیان اینکه با عرضه‌کنندگان گوشت مذاکراتی داشتیم که اگر این کالا را به نرخ منطقی و معقول بفروشند، می‌توانند گوشت بیاورند و توزیع کنند، افزود: پنجشنبه گذشته در میدان بهمن، غرفه‌داران با ما همکاری و اعلام کردند حاضرند قیمت این کالا را به نرخ دولتی کاهش دهند، بنابراین گوشت را به قیمت ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه کردند.  وی اضافه کرد: به همین دلیل، ما عرضه گوشت دولتی  را در این میدان متوقف کردیم و توزیع را در میادین دیگر تا زمانی که قیمت‌ها تعادلی شود، ادامه خواهیم داد. ولی با بیان اینکه روزی ۱۰۰۰ لاشه در بازار توزیع می‌شود، تصریح کرد: اگر عرضه‌کنندگان قیمت گوشت را کاهش ندهند، ما به اندازه‌ای گوشت وارد بازار می‌کنیم که نرخ‌ها روند کاهشی به خود بگیرد و احتمال آن وجود دارد که این کالا را از نرخ ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان فعلی نیز ارزان‌تر عرضه کنیم.
 
 
نعمت‌زاده: اختلافی با  زنگنه ندارم
«بین من و وزیر نفت اختلافی وجود ندارد». محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با تسنیم درباره جریان اختلافات به‌وجود آمده با وزیر نفت، اظهار داشت: ما هیچ اختلافی با یکدیگر نداریم. وی درباره مفاد قراردادهای کشتی‌سازی افزود: قرارداد جدید امضا شده با کشتی‌سازی، قراردادی بر مبنای مشارکت است که توسط سازمان گسترش و نوسازی با یک شرکت کشتی‌سازی کره‌ای تنظیم شده و تاکنون مشارکت‌نامه و مقدمات این قرارداد به امضای طرفین رسیده است. براساس توافقات این قرارداد قرار شده طرفین قرارداد در شرکت کشتی‌سازی خلیج‌ فارس با یکدیگر شریک شوند و به‌اتفاق اقدام به تولید کشتی کنیم.

Page Generated in 0/0059 sec