printlogo


کد خبر: 170066تاریخ: 1395/10/18 00:00
دستگیری صادرکنندگان صوری 350 میلیاردی

گروه اجتماعی: فرمانده انتظامی هرمزگان از دستگیری اعضای یک باند سازمان‌یافته صادرات صوری ۵ هزار تن سیب به ارزش ۳۵۰ میلیارد ریال در بندرعباس خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار عزیزالله ملکی با بیان این مطلب گفت: برابر فرمایشات رهبر انقلاب و تاکید سلسله مراتب فرماندهی در امر مبارزه با قاچاق کالا و اجرای ماموریت‌ها طبق قانون، با تلاش و اقدامات اطلاعاتی و همکاری‌های تنگاتنگ دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس و گمرک شهید رجایی مشخص شد تعدادی افراد سودجو با تشکیل یک باند و انجام کارهای غیرقانونی اقدام به صادرات صوری کالا می‌کنند. وی بیان‌ داشت: در این راستا تیم ویژه‌ای از مأموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان تشکیل شد و پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت. فرمانده انتظامی هرمزگان تصریح‌ کرد: پس از انجام تحقیقات و اقدامات پیچیده پلیسی شرکت مورد نظر شناسایی و 5 نفر از اعضای این باند که به صورت سازمان‌یافته اقدام به صادرات صوری کالا می‌کردند در نقاط مختلف کشور شناسایی و دستگیر شدند. 
سردار ملکی افزود: در بررسی‌ها مشخص شد اعضای این باند به ظاهر تمام مراحل صادرات را بدون وجود کالا طی می‌کردند که پس از استخراج مستندات و مدارک لازم، اعضای آن به صادرات صوری 5 هزار تن سیب به ارزش 350 میلیارد ریال به کشور هندوستان اعتراف کردند. وی ادامه داد: مهم‌ترین هدف این باند سازمان‌یافته، سوءاستفاده از صادرات صوری در قبال واردات کالا با کاهش عوارض گمرکی، تسویه پروانه عبور موقت، اخذ جوایز صادراتی، اخذ تسهیلات بانکی، استرداد حقوق ورودی، استفاده از ارز دولتی، استفاده از هزینه‌های تشویقی دولت و معافیت از سود بازرگانی بود که متهمان دستگیرشده با تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.
 

Page Generated in 0/0264 sec