printlogo


کد خبر: 170067تاریخ: 1395/10/18 00:00
اخبار

رئیس سازمان غذا و دارو:
بیمه‌ها بدهی سنگین را  فراموش کرده‌اند
بیمه‌ها بدهی سنگین خود به شبکه‌های بهداشت را فراموش کرده‌اند. رئیس سازمان غذا و دارو در اجلاس مدیران تجهیزات پزشکی کشور گفت: گویی بیمه‌ها بدهکاری سنگین خود را به شبکه‌های بهداشت فراموش کرده‌اند. این طرز تفکر میزان خدمت‌رسانی را دچار مشکل می‌کند. به گزارش فارس، رسول دیناروند، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو افزود: بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها و شرکت‌های تامین‌کننده است، در همین حوزه تجهیزات پزشکی شرکت‌های بسیاری هستند که تحمل فشارهای ناشی از عدم دریافت مطالبات خود را از دانشگاه‌ها ندارند لذا برخی در شرف ورشکستگی و تقلیل پرسنل هستند.  وی افزود: آقای هاشمی چندین ماه است بی‌وقفه پیگیر مطالبات از بیمه‌ها هستند که این وضعیت اصلا خوب نیست و وزارت بهداشتی که باید مطالبه‌گر باشد پیگیر مطالبات است. دیناروند اظهار کرد: دلسوزی برای تامین منابع مالی به مراتب بیشتر از خود آنهاست به همین دلیل هم مجلس تصمیم گرفت بیمه سلامت را به وزارت بهداشت منتقل کند که به نظر ما کاری بسیار منطقی بود، وقتی که پاسخگویی مشکلات بیمه با وزارت بهداشت است طبیعی است که مسؤولیت هم باید با  وی باشد. وی تصریح کرد: نمی‌شود ارگانی مسؤولیت بیمه‌ها را داشته باشد اما بی‌تفاوت باشد و تامین منابع را به صورت جدی دنبال نکند. رئیس سازمان غذا و دارو اضافه کرد: گویی بیمه‌ها بدهکاری سنگین خود را به شبکه‌های بهداشت فراموش کرده‌اند. این طرز تفکر میزان خدمت‌رسانی را دچار مشکل می‌کند. به هر حال نظر دکتر هاشمی به طور مشخص بر این است که خدمات بی‌وقفه ادامه پیدا کند ولی گویا بیمه‌ها اصلان نگران وقفه در خدمت‌رسانی نیستند.
 
سرپرست اورژانس اعلام کرد
ارتقای مرکز فوریت‌های پزشکی  به سازمان
سرپرست اورژانس کشور گفت: با رای نمایندگان مجلس با ارتقای مرکز اورژانس کشور به سازمان موافقت شد. به گزارش «وطن امروز»، پیرحسین کولیوند گفت: با رای نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی مرکز اورژانس کشور به سازمان ارتقا یافت. وی با بیان اینکه مرکز اورژانس کشور با داشتن بیش از 2 هزار و 200 پایگاه جاده‌ای، هوایی و شهری در کشور قابلیت ارتقا به سازمان را داشت، افزود: خوشحالیم که توانستیم در کنار تلاش‌های وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خدمت و تلاشی برای ارتقای اورژانس کشور که به طور قطع سبب خدمات گسترده‌ای به مردم و نیازمندان می‌شود، داشته باشیم. سرپرست اورژانس کشور عنوان کرد: دغدغه اورژانس رسیدن به نقطه مطلوب رضایتمندی مردم و استانداردهای جهانی است و امید است که با این ارتقا بیش از پیش جهادگونه در راستای انجام وظایف خود و خدمت به مردم گام برداریم. وی با تبریک این ارتقا به مردم و پرسنل پزشکی و بیمارستانی و بویژه پرسنل خدوم مرکز فوریت‌های پزشکی، تصریح کرد: اولویت‌های ما براساس نیاز جامعه و کمبودهایی که وجود دارد طراحی می‌شود، در گام نخست همه مشکلات و کمبودها طبقه‌بندی شده و به لطف خداوند قدم به قدم این مشکلات را با آموزش و تربیت نیروهای متخصص و کاردان برطرف خواهیم کرد.
 
 
یک مرزبان به شهادت رسید 
درگیری در هنگ جکی‌گور
تعدادی از پرسنل پاسگاه هنگ جکی‌گور زابل در کمین اشرار گرفتار شدند که متأسفانه این حادثه منجر به شهادت و مجروحیت چند مرزبان شد. به گزارش فارس،‌ تعدادی از پرسنل پاسگاه مرزی هنگ جکی‌کوز زابل در کمین اشرار و قاچاقچیان گرفتار شدند. بر پایه این گزارش و به نقل از منابع آگاه، متأسفانه یکی از مرزبانان غیور این هنگ مرزی به درجه شهادت نائل شد. گفتنی است، چند نفر دیگر از مرزبانان غیور در این حادثه مجروح شدند.
 

Page Generated in 0/0413 sec