printlogo


کد خبر: 170068تاریخ: 1395/10/18 00:00
آوای شهر

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی مطرح کرد
آغاز هفته با افزایش آلودگی
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه جوی پایدار در 2 روز آینده در کشور وجود دارد، گفت: ساکنان کلانشهرها و شهرهای صنعتی در 2 روز آینده شاهد افزایش آلاینده‌های جوی خواهند بود. احد وظیفه به تسنیم گفته است: «در حال حاضر اغلب نقاط کشور جوی پایدار دارند که بر همین اساس طی 72 ساعت آینده و بویژه در روزهای شنبه و یکشنبه شاهد افزایش آلاینده‌ها در کلانشهرها و شهرهای صنعتی خواهیم بود». وی  افزود: از اوایل وقت شنبه تا اواسط هفته، دمای هوا نیز در بیشتر نقاط کشور بویژه در نیمه شمالی افزایش می‌یابد. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: در روزهای شنبه و یکشنبه نیز باد شدیدی در استان‌های واقع در غرب سواحل خزر و اردبیل خواهد وزید. وظیفه به ورود موج بارشی از غرب کشور در روز دوشنبه اشاره کرد و گفت: عبور این موج بارشی از کشور باعث خواهد شد تا بارش‌های باران و وزش باد در برخی مناطق دامنه‌های زاگرس، مرکز کشور، ارتفاعات البرز غربی و شمال غرب کشور ایجاد شود. وی هوای تهران را صاف دانست و گفت: دمای  تهران در گرم‌ترین لحظات به 9 درجه بالای صفر می‌رسد.
 
با کسب 50 رأی انتخاب شد
چمران رئیس شورایعالی استان‌ها 
مهدی چمران با کسب ۵۰ رأی دوباره رئیس شورایعالی استان‌ها شد. به گزارش مهر، انتخابات هیأت‌رئیسه چهارمین  سال از چهارمین دوره شورایعالی استان‌ها برگزار شد که مهدی چمران  با کسب ۵۰ رأی از ۷۴ رای ماخوذه به عنوان رئیس شورایعالی استان‌ها انتخاب شد. در این رای‌گیری ۷۴ عضو از ۷۵ عضو (با غیبت اکبر فاطمی، نماینده استان بوشهر) شرکت کردند که در این میان ۵۰ رای به مهدی چمران، ۲۳رای به غلامرضا بصیری‌پور و یک رای ممتنع داده شد. همچنین  در انتخابات  هیات‌رئیسه شورایعالی استان‌ها، فیروز آقایی با ۵۳ رای به عنوان نایب‌رئیس شورایعالی استان‌ها انتخاب شد و جبار گوهری نیز ۱۸ رای کسب کرد. کمال جوانمرد، احمد چوپانی، احد چگینی و ایرج سلیمان‌زاده برای کسب پست سخنگو اعلام آمادگی کردند که پس از شمارش آرا احد چگینی ۲۷رای، کمال جوانمرد ۱۲ رای، احمد چوپانی ۱۵ رای و ایرج سلیمان‌زاده ۱۵ رای کسب کردند. به این ترتیب براساس قانون نصف +یک رای انتخابات سخنگو به دور دوم کشیده شد که در دور دوم انتخابات احد چگینی با کسب ۳۵ رای به عنوان سخنگوی شورایعالی استان‌ها برگزیده شد. برای کسب پست منشیگری شورایعالی استان‌ها آقایان سیدمقیم مقیمی، بهنام کریمی‌گیکلو،  عبادالله عیدی‌نیا، مجید کلوانی، مسعود دهمرده، عباس محمدصالحی، ایرج رستم‌زهی، علی توافقی، ابراهیم محبی، ابولفضل امیراحمدی، ماشاءالله سعادتمندفر و مصطفی طاهرزاده و خانم معصومه خلیل‌زاده نامزد شدند که در نهایت مقیمی، خلیل‌زاده، دهمرده، توافقی، سعادتمندفرد و عیدی‌نیا انتخاب شدند.
 
مراجعه ۴۰۰ هزار نفر به پزشکی قانونی برای نزاع 
در 8 ماه سال جاری ۴۰۱ هزار و ۳۳۵ مصدوم نزاع به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار مراجعان ۴۰۷ هزار و ۸۹۳ نفر بود، 6/1 درصد کاهش یافته است. به گزارش «وطن امروز»، در 8 ماه سال جاری از کل مراجعان نزاع 276 هزار و 393 مرد و 124 هزار و 942 نفر زن بودند. براساس این گزارش، در این مدت استان‌های تهران با 71 هزار و 3نفر، خراسان رضوی با 33 هزار و 648 نفر و اصفهان با 28 هزار و 863 نفر بیشترین و استان‌های ایلام با 2 هزار و 522 نفر، خراسان جنوبی با 2 هزار و 581 نفر و سمنان با 3 هزار و 42 نفر کمترین آمار مراجعان نزاع را داشته‌اند. در آبان‌ماه سال جاری نیز آمار مراجعان نزاع با کاهش 3/1 درصدی مواجه بود و از 39 هزار و 450 مراجعه‌کننده در آبان سال گذشته به 38 هزار و 945 نفر در آبان امسال رسید.

Page Generated in 0/0371 sec