printlogo


کد خبر: 170090تاریخ: 1395/10/18 00:00
اخبار

حاتمی‌کیا: لهجه فیلمساز بعد از حضور در جشنواره خارجی تغییر می‌کند!
ابراهیم حاتمی‌کیا در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: سینمای جشنواره بیش از آنکه کمک به سینمای ملی و بومی ما کند، به ما ضربه زده است. نه صرفا به خاطر وجوه فرهنگی که آنجا اسم ایران و فرهنگ ایران و... مطرح می‌شود، بلکه از این جهت که ما در این سمت مخاطب توده را از دست می‌دهیم. فیلمساز ما همچنان به فکر این هست که اگر برود آنور آب چه اتفاقی برایش می‌افتد. من نه یکی، دو تا و سه تا بلکه بالای 10 نفر از نیروهای تازه‌نفس را رصد می‌کردم؛ قبل از رفتن به جشنواره و بعد از جشنواره، اصلا لهجه‌شان هم عوض می‌شود. وقتی فیلم ساخته می‌شود و بعد توری در کشورهای مختلف برگزار می‌شود؛ اصلا دغدغه‌های‌شان هم عوض می‌شود. این تاثیر را چه کسی می‌تواند رد کند؟
 
به بهانه برگزاری نکوداشت استاد سلیم مؤذن‌زاده
پاسداشت بی‌قراری روحی عاشق
آیین نکوداشت استاد سلیم مؤذن‌زاده‌اردبیلی همزمان با چهلمین روز درگذشت این ذاکر فقید اهل‌بیت(ع) در حوزه هنری برگزار می‌شود. به گزارش فارس، آیین پاسداشت زنده‌یاد استاد سلیم موذن‌زاده‌اردبیلی مداح اهل بیت(ع) دوشنبه ۲۰ دی ماه با عنوان «مرصع‌خوان خورشید» در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود. محسن مومنی‌شریف، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، در یادداشت کوتاهی به بهانه برگزاری این مراسم آورده است: «بزرگداشت زنده‌یاد استاد سلیم موذن‌زاده‌اردبیلی، پاسداشت بی‌قراری روحی عاشق است در پیوستن به مبدأ کل زیبایی‌ها و شکوفایی‌ها؛ پاسداشت جان‌های شایق و شکفته‌ای که در حماسه عاشورا جز زیبایی و جمال ندیده‌اند و هنر خویش را وقف روایت آن عشق ناب کرده‌اند. اکنون که «مرصع‌خوان خورشید» به ملاقات یار، بار یافته است، در یادبود آن نادره دوران با حضور هنرمندان و فرهیختگان، مجلس ذکری آراسته‌ایم تا کام جان به تجرع نوای «سلیم» تازه کنیم.» براساس این گزارش، استاد سلیم مؤذن‌زاده‌اردبیلی دوم آذرماه گذشته در سن ۸۰ سالگی دار فانی را وداع گفت.
 
در «داد» نگاه جست‌وجوگری وجود دارد
کارگردان مستند «داد» گفت: ما با افرادی که معترض بودند صحبت کردیم و متوجه شدیم آنها دلبسته نظام هستند. برخی از آنها از افرادی بودند که در جبهه‌های جنگ حضور داشتند اما نسبت به آنها بی‌عدالتی صورت گرفته بود. به گزارش مهر، حجت عدالت‌پناه افزود: «داد» یک اثر جست‌وجوگر اجتماعی با نگاه انتقادی درباره مسائلی است که در چند سال اخیر اتفاق افتاده است. اعتراضات صنفی اقشار مختلف که با آنها برخوردهای ناروایی می‌شود ما را کنجکاو کرد تا ببینیم علت اعتراض آنها چیست و اینکه حکومت چگونه با آنها برخورد می‌کند و علت برخوردی که مدیران با این اعتراض‌ها در جاهای مختلف می‌کنند، چیست. این مستندساز با اشاره به اینکه در مستند «داد» نگاه جست‌وجوگری وجود دارد، بیان کرد: ما سراغ رانندگان کامیون، پرستاران و کارگران شلاق خورده رفتیم و با صاحبنظران عرصه کارگری، پرستاری و حمل و نقل صحبت کردیم که چه مشکلی به وجود آمده است. ما بلااستثنا از همه آنها شنیدیم که می‌گفتند ما می‌خواهیم قانون اجرا شود. 
 
با حضور استاد یونانی
سومین کارگاه تخصصی جشنواره تئاتر فجر برگزار می‌شود
سومین کارگاه تخصصی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور مدرس یونانی روز چهارشنبه 22 دی ماه برگزار می‌شود. به گزارش روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، کارگاه تخصصی «میراث ادبی و فرهنگی و الگوهای نوین ارائه آثار نمایشی» با حضور اکتور ساتسولی از کشور یونان در تاریخ 22 دی ماه در تالار مشاهیر تئاتر شهر برگزار می‌شود.  این کارگاه از ساعت 13 تا 19 روز 22 دی ماه در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برپا می‌شود و ثبت‌نام متقاضیان همچنان ادامه دارد.در این کارگاه 6 ساعته زمینه‌های لازم برای یک گفت‌وگوی فرهنگی در راستای غنا بخشیدن به تجربه نوشتن و خلق نمایشی از میراث ادبی و فرهنگی با توجه به تجارب فرهنگی غنی و باستانی یونان فراهم می‌شود. گفتنی است، با عنایت به توان‌افزایی تخصصی هنرمندان تئاتر ایران و ارائه خدمات در جهت دانش‌افزایی به مخاطبان هدف این کارگاه، ضروری است علاقه‌مندان به ضوابط ثبت‌نام که در سایت رسمی جشنواره به نشانی 
 fitf.theater.ir  قرار گرفته است، مراجعه کنند. سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا 12 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

Page Generated in 0/0059 sec