printlogo


کد خبر: 170097تاریخ: 1395/10/18 00:00
چهارگوشه

تداوم بازداشت علمای شیعه  در پاکستان
نیروهای امنیتی پاکستان با حمله به  منزل سید زین رضا رضوی، عضو حزب شیعی «مجلس وحدت مسلمین» این کشور، وی را بازداشت کردند. چندی است سیاست‌های یک بام و دو هوای دولتمردان پاکستان در قبال شیعیان این کشور بشدت افزایش یافته است؛ دولت پاکستان از یک سو با رهبران شیعی در کراچی و دیگر شهرهای این کشور درگیر می‌شود و از سویی برای جلب اعتماد علمای شیعه برخی دیدارها را انجام می‌دهد. تاکنون این بسیاری از احزاب شیعه و سنی علیه اقدامات دولت نوازشریف برای بازداشت علمای شیعه پاکستان تظاهرات برگزار کرده‌اند.
 
«عملیات شکنجه»  در انتظار متجاوزان سعودی
انصارالله یمن از آغاز عملیات جدیدی علیه نیروهای منصور هادی و ائتلاف متجاوز سعودی خبر داد. محمد عبدالسلام، سخنگوی این جنبش گفت: نیروی موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی «عملیات شکنجه» دشمن را آغاز کرده‌اند. ما به این نیروها آغاز این عملیات را تبریک می‌گوییم. این عملیات پس از آن آغاز شد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پادگان شعب الجن در نزدیکی تنگه باب‌المندب را هدف قرار دادند که به کشته و زخمی شدن 150 تن از نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن منجر شد. به گفته منابع یمنی، ارتش و کمیته‌های مردمی با 3 موشک پادگان نیروهای اماراتی و پادگان نیروهای هادی را هدف قرار دادند.
 
هشدار اردن درباره انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی
وزیر اطلاعات اردن به دونالد ترامپ، رئیس‎جمهور منتخب آمریکا درباره عواقب «فاجعه‎بار» انتقال سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی به بیت‎المقدس هشدار داده است. محمد مومنی اعلام کرد چنین اقدامی گذشتن از «خطوط قرمز» اردن است و «خیابان‏‌‏های [کشورهای] اسلامی و عربی را ملتهب خواهد کرد». این در حالی است که روز پنجشنبه  3 سناتور جمهوری‌خواه طرحی را به کنگره ارائه کردند که طی آن دولت آمریکا موظف خواهد شد سفارتخانه خود را از شهر تل‌آویو به شهر اشغالی قدس منتقل کند. بحث انتقال سفارت آمریکا به قدس، در شعارهای انتخاباتی ترامپ بارها مطرح شد.
 
کاهش حضور نظامی روسیه در سوریه
ستاد کل نیروهای مسلح سوریه روز جمعه اعلام کرد ناوهواپیمابر کوزنتسوف و زیردریایی پطرس کبیر و مجموعه ناوهای همراه آنها از منطقه استقرار خود نزدیک سواحل سوریه خارج شدند. خبرگزاری اینترفکس به نقل از والری گراسیموف، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ارتش روسیه اعلام کرد وزارت دفاع کاهش نیروهای خود در سوریه را آغاز کرد. 
 
27 کشته در انفجارهای پنجشنبه بغداد
پایتخت عراق روز پنجشنبه شاهد انفجارهای پراکنده‌ای بود. در انفجار شامگاه پنجشنبه که توسط یک خودروی بمب‌گذاری شده در محله‌ای پر از مغازه و رستوران در بغداد انجام شد، دست‌کم ۱۱ غیرنظامی کشته و بیش از ۲۰ تن زخمی شدند. ساعاتی پیش از آن، چند انفجار دیگر در بغداد و اطراف آن ۱۶ کشته بر جا گذاشته بود. در این انفجارها نشانه‌های عملیاتی داعش به چشم می‌خورد. انفجارهای داعش در بغداد در هفته گذشته بیش از 100 کشته بر جا گذاشته است.
 
اوج دشمنی القاعده و داعش  با شیعیان
ایمن الظواهری، سرکرده گروه تروریستی القاعده می‎گوید ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش به گروه وی تهمت و افترای دروغین زده است. الظواهری روز پنجشنبه در پیام صوتی اعلام کرد البغدادی مدعی شده است القاعده مخالفت حملات فرقه‎ای علیه مسلمانان شیعه و آماده همکاری با رهبران مسیحی است. الظواهری افزود: «این دروغگوها بر اکاذیب خود اصرار دارند تا حدی که ادعا می‎کنند ما شیعیان را تقبیح نمی‎کنیم». این در حالی است تروریست‌های عضو این گروه‌ها در مناطق تحت نفوذ خود مرتکب جنایات هولناکی علیه همه‌ جوامع و اقلیت‌ها از جمله شیعیان، سنی‌ها، کردها و مسیحیان شده‏‎اند.
 

Page Generated in 0/0157 sec