printlogo


کد خبر: 170129تاریخ: 1395/10/19 00:00
اخبار

تناقض در اعلام آمار نجومی‌بگیران
معیار روشنی برای تعیین نجومی‌بگیران وجود ندارد ضمن اینکه برخی حقوق‌های نامتعارف از دیدگاه برخی دستگاه‌ها متعارف است که همین موضوع دلیل اصلی آمار متناقض دستگاه‌هاست. محمد کاظمی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت‌وگو با تسنیم، در واکنش به موضوع برخورد با نجومی‌بگیران اظهار داشت: باید براساس میزان تخلفی که صورت گرفته قوه قضائیه برخورد کند، به این نحو که اگر حقوق دریافتی آنها براساس مقررات دریافت شده باشد شرایط متفاوت است و با افرادی که از جایگاه خود سوءاستفاده کرده‌ و پول‌های نجومی برداشت کرده‌اند نیز برخورد متفاوت است. وی با بیان اینکه قوه قضائیه و مجریه رسیدگی به این موضوع را پیگیری می‌کنند، ادامه داد: با توجه به اینکه آمار متفاوتی از سوی قوه قضائیه، دیوان محاسبات و دولت ارائه می‌شود، نمی‌توان نظر درستی اعلام کرد و دلیل این آمار متناقض این است که معیار یکسانی برای شناسایی نجومی‌بگیران وجود ندارد. وی تأکید کرد: هر دستگاه و سازمانی با معیار‌های خود حقوق‌ها را می‌سنجد و ممکن است یک رقم از دید نهادی غیر متعارف و از نگاه نهاد دیگری متعارف باشد، بنابراین آمار اعلامی متفاوت خواهد بود. برای حل این تناقضات باید یک معیار مشخصی تعیین شود تا مسؤولان مربوط بتوانند برخورد قانونی لازم را داشته باشند.


جذب7/2 میلیارد دلار فاینانس
معاون ارزی بانک مرکزی از جذب 2/7 میلیارد دلار فاینانس از ۳ بانک خارجی خبر داد. به گزارش تسنیم، غلامعلی کامیاب، معاون ارزی بانک مرکزی در جلسه دیروز اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور با مدیران بانک مرکزی با اشاره به پروژه‌های ارزی بانک مرکزی در زمینه اقتصاد مقاومتی گفت: جذب 10 میلیارد دلار منابع خارجی (فاینانس) یکی از پروژه‌های تعریف‌شده برای بانک مرکزی در حوزه اقتصاد مقاومتی است. وی گفت: عملکرد این بانک شامل مذاکرات گسترده با برخی بانک‌های خارجی نظیر اگزیم بانک چین، مدیوبانکای ایتالیا و دنسکه بانک دانمارک است که براساس اقدامات بانک مرکزی، این پروژه  به پیشرفت 72درصدی رسیده است.کامیاب افزود: بسیاری از قراردادهای انجام‌شده در سال جاری میلادی به مرحله اجرا خواهند رسید و پیش‌بینی می‌شود در حوزه تامین مالی خارجی از سطح تعیین‌شده یعنی 10 میلیارد دلار نیز فراتر رود.


پیمان‌های ارزی برای مقابله با سلطه دلار جواب داد
در حالی که از 2 سال گذشته پیمان‌های ارزی برای جلوگیری از کاهش سلطه دلار بین کشورها آغاز شده است، رویترز اعلام کرد سهم دلار از مبادلات جهانی در 3 ماه سوم امسال به کمترین میزان 2 سال گذشته رسید. به گزارش فارس، رویترز اعلام کرد: سهم دلار از ذخایر ارزی که به صندوق بین‌المللی پول گزارش شده است در 3 ماه سوم سال 2016 به کمترین میزان 2 سال گذشته رسید. براساس این گزارش، در فاصله زمانی ماه جولای تا سپتامبر سومین کاهش متوالی سهم دلار در ذخایر ارزی جهان بود. این گزارش می‌افزاید: کاهش سهم دلار می‌تواند انعکاسی از نگرش مثبت به اقتصاد جهانی باشد. این در حالی است که در اقتصاد اروپا رد پایی از بهبود و اصلاح دیده می‌شود. این گزارش حاکی است 3 ماه سوم سال 2014 دلار 3/63  درصد منابع ارزی را به خود اختصاص داده که کمترین میزان از سال 2014 است. دلار در 3 ماه دوم سال 8/63 درصد منابع ارزی را به خود اختصاص داد. در این مدت سهم یورو با افزایش از 20 درصد به 3/20 درصد رسید. همچنین سهم ین از 4/4 به 5/4 درصد افزایش یافت. طی 2 سال گذشته کشورهای جهان برای جلوگیری از سلطه دلار در بازارهای جهانی پیمان‌های ارزی دو جانبه یا چندجانبه را آغاز کرده‌اند؛ کشورهای چین و روسیه در این زمینه پیشتاز بودند و کشورهای دیگری هم به آنها پیوستند. آنها می‌گویند نباید مبادلات جهانی تنها با دلار انجام شود و این کار اقتصاد دیگر کشورها را تضعیف می‌کند و به قوی شدن اقتصاد آمریکا می‌انجامد.


Page Generated in 0/0199 sec