printlogo


کد خبر: 170152تاریخ: 1395/10/19 00:00
چهارگوشه

فرود اولین هواپیمای غیرنظامی در حلب
فرودگاه بین‌المللی حلب روز جمعه فعالیت خود را از سر گرفت و برای نخستین بار طی یک سال گذشته، هواپیمایی غیرنظامی در آن به زمین نشست. نخستین هواپیمای غیرنظامی پس از آن در فرودگاه بین‌المللی حلب به زمین نشست که ارتش سوریه موفق شد امنیت را به آن بازگرداند و تعمیراتی اساسی در آن صورت گیرد تا خرابی‌های به جا مانده از حملات تروریست‌ها اصلاح شود. طبق گزارش تلویزیون رسمی سوریه، این هواپیمای غیرنظامی که از دمشق به حلب پرواز کرد، حامل هیاتی از خبرنگاران سوری بود.

طرح ممنوعیت حجاب در اتریش
وزیر خارجه اتریش می‌خواهد پوشیدن روسری را برای کارکنان بخش دولتی از جمله معلمان مدارس ممنوع کند. این طرح در صورتی که به تصویب مجلس اتریش برسد از قوانین وضع‌شده درباره ممنوعیت حجاب در کشورهای فرانسه و آلمان سختگیرانه‌تر خواهد بود، این در حالی است ‌که طبق اعلام یکی از سخنگویان وزارت خارجه اتریش، نصب صلیب در کلاس‌های درس مجاز خواهد بود. سخنگوی گروه جامعه مسلمانان اتریش تبعیض قائل شدن در محل کار بر سر مسائل مذهبی را غیرقانونی خواند.

50 کشته در انفجار اعزاز
انفجار سهمگین خودروی بمب‌گذاری شده در شهر کردنشین اعزاز در استان حلب سوریه، بعدازظهر دیروز 50 کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت. شهر اعزاز در اشغال تروریست‌های «ارتش آزاد» قرار دارد و پیش‌‌بینی می‌شود تروریست‌های داعش عامل این انفجار هستند.

ژنرال پاکستانی فرمانده ائتلاف سعودی
وزیر دفاع پاکستان از تعیین فرمانده سابق ارتش این کشور به عنوان فرمانده نیروهای گروه موسوم به «ائتلاف اسلامی مبارزه با تروریسم» عربستان خبر داد. خواجه عاصف، وزیر دفاع پاکستان طی گفت‌وگویی تلویزیونی گفت شریف برای پیوستن به مقر فرماندهی ائتلاف در ریاض به موافقت دولت و ارتش پاکستان دست یافته است. عربستان ۱۵ دسامبر ۲۰۱۵ از تشکیل «ائتلاف اسلامی مبارزه با تروریسم» با حضور ۴۱ کشور خبر داد. این ائتلاف که عربستان آن را به بهانه مبارزه با تروریسم تشکیل داده تاکنون فعالیتی در این زمینه نداشته است.

جدا شدن نظامی سعودی از ارتش
یکی از نظامیان ارتش عربستان سعودی با انتشار ویدئویی از خود اعلام کرد به دلیل جنگ این کشور در یمن و جنایاتی که علیه مردم این کشور می‌شود، از ارتش عربستان جدا می‌شود. سرجوخه «عبدالواحد عبدالمحسن» ساکن «ریاض» پایتخت عربستان، در این ویدئو تأکید می‌کند در نیروهای مسلح عربستان سعودی خدمت می‌کند و منشی مخصوص سرتیپ خلبان ستاد «علی سعد آل مرعی» است. وی سران سعودی را دیکتاتورهایی توصیف کرد که اسلام را برای تداوم حکومت خود می‌خواهند.

بهداشت ملی انگلیس دست به دامان صلیب سرخ
سرویس ملی بهداشت انگلیس (ان‌اچ‌اس) به حدی دچار «بحران انسانی» شده که برای انتقال بیماران به کمک صلیب سرخ محتاج شده است. به گزارش پرس‌تی‌وی، این سازمان پزشکی که از زمان تأسیس در سال 1948 دسترسی رایگان به خدمات بهداشتی را برای شهروندان بریتانیا فراهم کرده است، به دلیل کاهش بودجه، نیازهای گوناگون پزشکی بیماران و قشر سالخورده این کشور دچار مشکل شده و بیماران ممکن است ساعت‌ها و حتی روزها را در صف انتظار استفاده از خدمات این نهاد سپری کنند.  صلیب سرخ بریتانیا در بیانیه‌ای علاوه بر درخواست کمک در یمن و سوریه نوشت این سازمان هم‌اینک «در خط مقدم رسیدگی به بحران انسانی در بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها در سراسر بریتانیاست. » با این حال نهادهای خیریه و سیاستمداران مخالف می‌گویند کاهش بودجه این نهاد توسط دولت سبب شده از توانایی‌های این نهاد برای خدمات‌رسانی کاسته شود و افراد مجبور باشند برای دریافت خدمات سلامت به بیمارستان‌ها مراجعه کنند.
 


Page Generated in 0/0060 sec