printlogo


کد خبر: 170157تاریخ: 1395/10/19 00:00
اخبار

استعفای کی‌روش مورد موافقت قرار نگرفت
کارلوس کی‌روش سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران در پاسخ به انتقادات چند روز گذشته در اردوی دوبی از سمت خود به صورت شفاهی استعفا داده است. آنچه باعث اتخاذ این تصمیم از سوی کی‌روش شده، دلخوری او از انتقادها و حملات کاربران در فضای مجازی است، چراکه او همواره به عنوان یک سرمربی محبوب موجی از تحسین‌ها را در پی خود داشته اما مساله درگیری کش‌دارش با برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس، فضایی دو قطبی ایجاد کرد و انتقاداتی جدی را متوجه وی کرد.  کی‌روش در دوبی به مهدی تاج، رئیس فدراسیون گفته با توجه به فضای پیش آمده و برای اینکه فدراسیون را زیر فشار بیشتری نگذارد از سمت خود استعفا می‌دهد اما تاج با رد این استعفا از کی‌روش خواسته با قدرت کار خود را ادامه دهد.  تیم‌ملی فوتبال ایران در بهترین شرایط برای صعود به جام‌جهانی و دومین حضور متوالی در این رقابت‌هاست که اگر به این موفقیت برسد برای اولین بار در تاریخ خواهد بود.  

شکست عجیب پرسپولیس در دیداری دوستانه
تیم فوتبال پرسپولیس در دیداری تدارکاتی ٣ بر یک از پاراگ تهران شکست خورد. پرسپولیس که خود را برای آغاز نیم‌فصل دوم لیگ برتر و دیدار با سایپا آماده می‌کند، بعدازظهر شنبه در دیداری دوستانه به مصاف تیم دسته دومی پاراگ رفت و در پایان با نتیجه ٣ بر یک برابر این تیم شکست خورد. در آغاز بازی، علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی، جلال حسینی، رامین رضاییان، محمد انصاری، فرشاد احمدزاده، وحید امیری، محسن مسلمان، کمال کامیابی‌نیا، محسن ربیع‌خواه و مهدی طارمی در ترکیب پرسپولیس به میدان رفتند. در نیمه نخست، پاراگ در دقایق ٤١ و ٤٧ به ترتیب توسط امین غلامی‌پور و حسین داوودی به 2 گل دست یافت.  در اواخر نیمه نخست تعداد کمی از هواداران پرسپولیس شعارهایی علیه ربیع‌خواه سر دادند که ناراحتی او را در پی داشت. هرچند در نیمه دوم و زمانی که او می‌خواست ورزشگاه را ترک کند، مورد تشویق هواداران قرار گرفت.  همچنین بعد از پایان نیمه نخست رامین رضاییان که مستقیم به رختکن رفت با آغاز نیمه دوم هم در میان تشویق شدید هواداران ورزشگاه را ترک کرد. او قبل از ترک ورزشگاه نزد علی پروین رفت و با او صحبت کرد. بین 2 نیمه این بازیکنان چند بار دور زمین دویدند سپس به رختکن رفتند. در نیمه دوم سرخپوشان با ترکیبی کاملا متفاوت به زمین آمدند. در این نیمه بوژیدار رادوشوویچ، علی علیپور، حمید طاهرخانی، آرام‌طبع، ولادیمیر پریموف، سامان نریمان‌جهان، رضا کرملاچعب، احسان الوان‌زاده، صادق محرمی، آقایی و پل یانسکی به میدان رفتند. رفته رفته بر تعداد هواداران افزوده شد تا اینکه در اواسط نیمه دوم تعداد آنها به بیش از ٤٠٠ نفر رسید. در نیمه دوم ابتدا پریموف در دقیقه ٥٥ برای پرسپولیس گل زد و در ادامه حسن قربانی‌زاد در دقیقه ٦٣ گل سوم پاراگ را زد.

انتقاد مراکشی‌ها از رفتار اماراتی‌ها
سایت sport360 مراکش از دلیل لغو دیدار دوستانه ایران برابر مراکش سخن به میان آورد و به انتقاد از کشور امارات پرداخت.  ‌به نقل از sport360 ، تیم‌ملی فوتبال مراکش که خود را آماده حضور در جام ملت‌های آفریقا می‌کند قرار بود در دیداری دوستانه به مصاف تیم‌ملی فوتبال ایران برود. این دیدار قرار بود در امارات برگزار شود، چرا که هر دو تیم ایران و مراکش در این کشور کوچک حوزه خلیج‌فارس اردو زده‌ بودند اما در نهایت این دیدار لغو شد. نکته جالبی که درباره این دیدار وجود داشت این بود که هر دو کشور مراکش و ایران موافق برگزاری بازی بودند اما اماراتی‌ها تصمیم گرفتند بازی را لغو کنند تا هر دو تیم را در شرایط بدی قرار دهند.  فدراسیون فوتبال مراکش بعد از لغو دیدار برابر ایران تلاش کرد تا با تیم‌ملی فوتبال امارات یا یک باشگاه از این کشور دیدار دوستانه‌ای را برگزار کند ولی جالب اینکه با جواب رد مواجه شد و حتی نتوانست با یک تیم دسته دومی فوتبال امارات بازی دوستانه برگزار کند. رسانه‌های مراکشی از رئیس فدراسیون این کشور بسیار ناراحت و خشمگین هستند. آنها بر این باور هستند که نباید فدراسیون دیدار دوستانه با ایران را انتخاب می‌کرد.  سایت sport360 نوشت: از همان ابتدا روشن بود که دیدار تیم‌ملی فوتبال ایران با مراکش لغو می‌شود. فدراسیون فوتبال مراکش و رئیس آن بخوبی می‌دانست که امارات با ایران رابطه خوبی ندارد و این دیدار دوستانه لغو می‌شود. آنها نباید چنین تصمیمی می‌گرفتند و دیدار دوستانه با ایران را انتخاب می‌کردند. باید میزبان به میهمان خود احترام می‌گذاشت و نباید اماراتی‌ها چنین مشکلی را به وجود می‌آوردند.
 


Page Generated in 0/0056 sec