printlogo


کد خبر: 170176تاریخ: 1395/10/20 00:00
سلامت

آخرین اولتیماتوم وزیر بهداشت
پول درمان مردم را بدهید
وزیر بهداشت با اشاره به مشکلاتی که بیمه‌ها در مسیر اجرای طرح تحول سلامت ایجاد کردند، گفت: این آخرین باری است که اولتیماتوم می‌دهم که پول درمان مردم را بدهند. به گزارش مهر، حسن هاشمی در مراسم افتتاح بخش‌های جدید بیمارستان لقمان حکیم اظهار داشت: طرح تحول سلامت 2 هدف مهم را در ابتدا دنبال کرد که کاهش پرداختی از جیب مردم و عدالت در دسترسی به خدمات سلامت بوده است. وی با اعلام اینکه این دو هدف طرح تحول سلامت جزو اهداف انقلاب است، افزود: ما به مردم این اهداف را وعده داده بودیم و معتقدم خیلی دیر شروع کرده‌ایم. وزیر بهداشت با اشاره به اینکه وظیفه حاکمیت و دولت‌ها بوده که این طرح را زودتر اجرا کنند، افزود: آرزو می‌کنیم دولت‌ها و مجالس آینده از طرح تحول سلامت حمایت کنند. وی با اشاره به مشکلاتی که در مسیر اجرای طرح تحول سلامت به وجود آمده است، گفت: از وزیر محترم رفاه متشکرم که بالاخره گفتند مشکل در مسیر اجرای طرح تحول سلامت چه بوده است. وزیر بهداشت با انتقاد از عملکرد بیمه‌ها در مسیر اجرای طرح تحول سلامت گفت: محاسبات دوستان وزارت رفاه حاکی از آن است که کارشناسان آنها ارزیابی درستی از طرح تحول سلامت نداشتند. هاشمی با تاکید بر اینکه برای آخرین‌بار است که درباره سازمان تامین اجتماعی صحبت می‌کنم، افزود: بهتر است سهم درمان مردم را بدهند که گرفتاری‌هایی که در بیمارستان‌های دولتی ایجاد شده است به پایان برسد. وزیر بهداشت گفت: صبر همه ما لبریز شده و باید مشکلات را از سر راه طرح تحول سلامت برداشت.

رئیس بیمارستان لقمان حکیم خبر داد
کاهش ۱۲ درصدی سزارین
رئیس بیمارستان لقمان حکیم از کاهش روند زایمان سزارین با اجرای طرح تحول سلامت خبر داد و گفت: در بیمارستان لقمان، آمار سزارین ۱۲ درصد کاهش یافته است. امیدوار رضایی روز یکشنبه در مراسم افتتاح بخش‌های جدید بیمارستان لقمان حکیم، به ارائه گزارشی از وضعیت این بیمارستان پرداخت و افزود: سال گذشته ۳۴ هزار و ۷۷۵ مورد بستری داشتیم که هر ماه ۲۸۹۸ نفر می‌شد اما در ۹ ماه اول امسال این تعداد برای هر ماه به ۳۳۲۴ نفر رسیده است. وی با اعلام اینکه بیماران این بیمارستان در کمتر از ۶ ساعت تعیین تکلیف می‌شوند، گفت: ۸ هزار و ۴۸ عمل جراحی بزرگ داشته‌ایم که هر ماه ۶۷۱ عمل بوده است، در حالی که در ۹ ماه اول امسال ۷ هزار و ۳۹۷ مورد عمل جراحی بزرگ در این بیمارستان انجام شده است که هر ماه ۸۲۲ عمل می‌شود. رضایی به افزایش آمار زایمان طبیعی بعد از اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد و افزود: آمار زایمان طبیعی از ۲۰۴ به ۲۳۹ مورد رسیده و آمار سزارین نیز که در این بیمارستان ۶۷ درصد بود با ۱۲ درصد کاهش به ۵۵ درصد رسیده است. وی تاکید کرد: روند کاهش سزارین رو به رشد است.

معاون درمان بنیاد شهید:
۶۳ هزار جانباز شیمیایی داریم
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید از ارائه خدمات درمانی به ۶۳ هزار و ۸۰۰ جانباز شیمیایی، هزار و ۹۸۰ جانباز قطع نخاعی و ۲۱۸ هزار جانباز اعصاب و روان خبر داد. به گزارش مهر، عبدالرضا عباس‌پور در تشریح عملکرد معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید گفت: قوانین گوناگونی از جمله برنامه پنجم توسعه ما را موظف به ارائه خدمات درمانی به جامعه هدف کرده است. در حال حاضر جانبازان، آزادگان و افراد تحت تکفل آنها و همچنین والدین شهدا در لیست جامعه هدف ما قرار دارند. وی از ارائه خدمت به ۵۳ هزار پدر شهید خبر داد و افزود: علاوه بر این تعداد ۱۱۰ هزار نفر از مادران، ۶۳ هزار نفر از همسران و ۱۵۳ هزار نفر از فرزندان شهدا خدمات این معاونت را دریافت می‌کنند. عباس‌پور افزود: ۳۰ هزار جانباز زیر ۲۵ درصد، ۲۳۰ هزار جانباز بالای ۲۵ درصد و ۹ هزار و ۶۰۰ جانباز ۷۰ درصد به بالا مشمول دریافت خدمات درمانی و بهداشتی بنیاد شهید شدند. معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید با اشاره به آمار جانبازان شیمیایی در کشور گفت: ۶۳ هزار و ۸۰۳ جانباز شیمیایی که ۷۴۹ نفر از آنها جانباز شدید، ۳ هزار و ۵۹ نفر متوسط و مابقی جانباز شیمیایی خفیف هستند تحت درمان بنیاد شهید قرار دارند. وی با اشاره به ارائه خدمات درمانی به هزار و ۹۸۰ جانباز قطع نخاع گفت: علاوه بر این جانبازان ۲۱۸ هزار جانباز اعصاب و روان تحت درمان قرار دارند. ۴۰ هزار نفر از این جانبازان، جانباز اعصاب و روان معمولی و ۷ هزار نفر جانباز اعصاب و روان شدید هستند.


Page Generated in 0/0070 sec