printlogo


کد خبر: 170178تاریخ: 1395/10/20 00:00
آوای شهر

عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر:
دولت 18 هزار میلیارد حقوق شهروندی را بپردازد
عضو هیات‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ‌ای‌کاش دولت بعد از طرح موضوع حقوق شهروندی در اقدامی نمادین حقوق مردم شهر تهران را پرداخت می‌کرد، گفت: حقوق مردم تهران امروز نزدیک به
18 هزار میلیارد تومان است که پرداخت نشده است. به گزارش تهران‌سما، محسن پیرهادی با اشاره به ارائه منشور حقوق شهروندی از سوی رئیس‌جمهور، اظهار کرد: دولت منشور حقوق شهروندی را ارائه کرده است که این موضوع خوبی است به شرط آنکه حداقل بعد از ارائه حقوق شهروندی، به عنوان یک کار نمادین اقداماتی را در راستای حقوق مردم تهران انجام می‌داد.  این عضو شورای شهر تهران افزود: اگر 18 هزار میلیارد تومانی که نه تنها این دولت، بلکه دولت‌های گذشته نیز پرداخت نکرده‌اند، به عنوان مطالبه مردم و حق‌الناسی که بر گردن دولت است مورد توجه قرار گیرد، شاید دیگر سایر حقوق مردم تهران مثل حق سالم بودن و نفس کشیدن هم حل شود. پیرهادی گفت: پرداخت مطالبه 18 هزار میلیارد تومانی مردم شهر تهران از سوی دولت کمک می‌کند مساله توسعه حمل‌ونقل عمومی در شهر تهران، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و حتی خدمات‌دهی بهتر برای کاهش ترافیک  مورد توجه قرار گیرد.

تخلف فعالیت آژانس‌های اینترنتی بدون مجوز
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با تاکید بر اینکه مدیریت حمل‌ونقل عمومی بار و مسافر در حیطه شهرها بر عهده شهرداری‌ها قرار داده شده است، گفته است: «هر فردی که بخواهد به هر شیوه‌ای خدمات حمل‌ونقلی ارائه کند باید با مراجعه به شهرداری مجوز بگیرد لذا اگر خدمتی بدون اخذ مجوز لازم از سوی شهرداری ارائه شود در کلیت آن مشکل وجود دارد و شامل تخلف می‌شود». به گزارش ایسنا، مسعود طبیبی در تشریح نظر اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور درباره آژانس‌های اینترنتی، افزود: در مجموع استفاده از این اپلیکیشن‌ها بسیار خوب است و با توجه به اینکه جامعه از فناوری‌های نوین استفاده می‌کند لذا فارغ از مباحث امنیتی که دغدغه اتحادیه نیز هست، استفاده از این اپلیکیشن‌ها می‌تواند خدمت مناسبی باشد. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ مجوزی برای فعالیت در این حوزه وجود ندارد و حتی برخی از این شرکت‌ها اعلام کرده بودند که مجوزی از نظام صنفی رایانه‌ای دریافت کرده‌اند که پس از استعلام ما مشخص شد چنین مجوزی بابت خدمات حمل‌ونقلی صادر نشده است. در حقیقت مرجع صادرکننده چنین مجوزی نیز نظام صنفی نیست. بی‌تردید در حال حاضر هیچ کس در ایران برای آژانس‌های اینترنتی مجوزی صادر نکرده و برای ارائه این خدمات مجوزی در حال حاضر وجود ندارد.
 


Page Generated in 0/0066 sec