printlogo


کد خبر: 170185تاریخ: 1395/10/20 00:00
اخبار

معرفی فیلم‌های بخش مستند جشنواره فجر
هیأت انتخاب بخش مستند جشنواره فیلم فجر، اسامی 11 فیلم راه‌یافته به این بخش رقابتی را بدین شرح اعلام کردند: «صفر تا سکو» به کارگردانی سحر مصیبی و تهیه‌کنندگی مهتاب کرامتی- طهورا ابوالقاسمی، «آبی کمرنگ» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی آرش لاهوتی، «آوانتاژ» به کارگردانی  محمد کارت و تهیه‌کنندگی محمد کارت- آبان عسکری، «بزم رزم» به کارگردانی سیدوحید حسینی و تهیه‌کنندگی مهدی همایونفر- سیدوحید حسینی، «رئیس الوزرا» به کارگردانی سیدمحمدرضا هاشمیان و تهیه‌کنندگی محمدرضا هاشمیان- مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، «ناپدید» به کارگردانی فرحناز شریفی و تهیه‌کنندگی احسان رسول‌اف، «فوق ماراتن » به کارگردانی سعید کشاورز و تهیه‌کنندگی امید ابیوردی- سعید کشاورز، «انحصار ورثه» به کارگردانی محمدعلی شعبانی و تهیه‌کنندگی محمدعلی شعبانی- حسین افشار، «متهمین دایره بیستم» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حسام اسلامی، «آهستگی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی یاسر خیر، «کویرس سوریه کوچک» به کارگردانی سعید صادقی و تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی.

استمرار «ثریا» در هاله‌ای از ابهام
«ثریا» درست همزمان با سالگرد تقدیر رهبر معظم انقلاب از این برنامه و انتخاب آن به عنوان بهترین برنامه تلویزیونی در جشنواره عمار، از پخش بازماند! برخی شنیده‌ها نیز از تعطیل شدن برنامه ثریا حکایت دارد. پیش از این محسن مقصودی، مجری برنامه ثریا هنگام دریافت فانوس عمار برای مستند «شورش در شهر» گفت: امیدوارم مسؤولانی که شعار «آزادی بیان» می‌دهند در عمل هم به این شعار پایبند باشند و در تحمل منتقدان سعه‌صدر بیشتری داشته باشند. وی در بخش دیگری از سخنانش در اختتامیه از مردم خواسته بود برای «استمرار» پخش برنامه ثریا دعا کنند. ثریا در چند برنامه اخیر خود با موضوعات «آسیب‌شناسی حوزه سلامت» و همچنین «مساله دانشمندان هسته‌ای و اخراج تیم شهید احمدی‌روشن» واکنش‌های فراوانی را برانگیخته بود

مسابقه کاریکاتور در نقد عملکرد وزارت راه
«مسکن و نقد عملکرد وزارت راه‌وشهرسازی» به عنوان موضوع سومین دوره از مسابقات ماهانه کارتون و کاریکاتور بزنگاه اعلام شد. به گزارش تسنیم، مسابقات کاریکاتور بزنگاه هر ماه حول یک موضوع ویژه برگزار می‌شود و هنرمندان حرفه‌ای یا آماتور می‌توانند آثار خود را ارسال کنند. دومین دوره از این مسابقات آذرماه امسال با موضوع «آلودگی هوا» برگزار شد که ماه گذشته با معرفی 4 اثر برگزیده به سرانجام رسید.طبق اعلام دبیرخانه مسابقه اسامی برندگان سی‌ام دی‌ماه اعلام و جوایز همان روز پرداخت خواهد شد، علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به کانال Bezangah95@ ارسال کنند.

تجلیل کارگران خراسان‌رضوی از یک مستند عماری
کانون صنفی کارگران خراسان‌رضوی طی نامه‌ای به رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از مستند «داد» تجلیل کرد. به گزارش فارس، کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان خراسان‌رضوی طی نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام پژمان‌فر، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از دست‌اندرکاران جشنواره مردمی فیلم عمار از سازندگان مستند «داد» تجلیل کردند. در این نامه خطاب به پژمان‌فر آمده است:‌ «بدین‌وسیله مراتب تشکر و تقدیر جامعه کارگری استان از زحمات و تهیه‌کنندگان جشنواره مردمی عمار در شهر مقدس مشهد بویژه اکران فیلم «داد» که مربوط به مسائل و مشکلات جامعه کارگری می‌باشد را اعلام می‌داریم». مستند «داد» به کارگردانی حجت‌الله عدالت‌پناه به همت مدرسه سینمایی عمار و با همراهی جنبش عدالتخواه دانشجویی تولید شده است و در آن تعدادی از دانشجویان عدالتخواه به همراه یک مستندساز پیگیر برخوردهای امنیتی و قضایی ناروایی که با اعتراضات صنفی مختلف در سال‌های اخیر شده از جمله اعتراض رانندگان در بندرعباس و شلاق خوردن کارگران معترض معدن آق‌دره می‌شوند.
 


Page Generated in 0/0064 sec