printlogo


کد خبر: 170186تاریخ: 1395/10/20 00:00
رویدادها

ثبت‌نام جشنواره مجازی«مثل ماه»
حامد انتظام دبیر جشنواره مجازی مردمی «مثل ماه» گفت: جشنواره مجازی مردمی «مثل ماه» با هدف ارتقای سطح کیفی ادبیات کودک در 2 بخش شعر و داستان راه‌اندازی شده است. به گزارش فارس، وی افزود: جشنواره «مثل ماه» که با مشارکت خیران فرهنگ دوست به اجرا در می‌آید، محملی است برای پرداختن به موضوعاتی که کمتر به آنها توجه شده و در عین حال ریشه بسیاری از مشکلات و آسیب‌های فرهنگی جامعه ما در سنین بزرگسالی‌اند.  انتظام  ادامه داد: یکی از اهداف اصلی «مثل ماه» کمک به جریان‌سازی محتوایی و ترغیب اهل قلم به این ساحت است.عزت نفس، همدلی، مسؤولیت‌پذیری، ادب و احترام، پرهیز از قضاوت‌های عجولانه، امید، ایثار، پرهیز از اسراف، تولید ملی، حفظ محیط‌زیست و  پدرم قهرمان است از محورهای این جشنواره مجازی ادبی است. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اینترنتی meslemah.ir مراجعه کنند.

دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
 دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با دعوت از همه گروه‌های نمایشی مستقر در مساجد و نیز علاقه‌مندان هنر تئاتر، فراخوان دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد را منتشر کرد. به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، در این جشنواره برای تسهیل در انتخاب متن‌های مناسب با موضوع بچه‌های مسجد که قابل اجرا در مساجد نیز باشند تعدادی متون نمایشی به سفارش مرکز هنرهای نمایشی توسط نویسندگان مطرح کشور به رشته‌ تحریر درآمده‌اند که در اختیار دفاتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد گذاشته شده است. ابتدا باید چند گروه مستعد مستقر در مساجد شناسایی شده و متناسب با توانایی گروه از بین نمایشنامه‌‌های موجود، متون مورد نظر انتخاب و طی نامه‌ای به مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری معرفی شوند. هنرمندان و گروه‌های هنری مساجد جهت دریافت متون نمایشی و هماهنگی بیشتر به دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد یا واحد هنرهای نمایشی حوزه‌های هنری استان‌ها و در تهران به دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد واقع در مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری مراجعه کنند.

«بنیاد فارسی» هند افتتاح شد
«بنیاد فارسی» هند با هدف ساماندهی تحقیقات و پژوهش‌های فارسی مربوط به میراث خطی شبه‌ قاره هند و فراهم کردن زمینه‌های آشنایی بیشتر جامعه ادبی هندوستان با ادبیات معاصر تاسیس شده است. به گزارش فارس، مراسم افتتاحیه «بنیاد فارسی» هند با حضور هادی سعیدی‌کیاسری مدیر «بنیاد بیدل دهلوی» و هیات همراه و شماری از اساتید و پژوهشگران افغانستان، آسیای میانه و هند در دانشگاه دهلی برگزار شد. این بنیاد که در ابتدای فعالیت بیش از 60 تن از اساتید را به عنوان عضو همکار با خود همراه دارد بر آن است تا با تدارک برنامه‌‌های آموزشی و پژوهشی روند آموزش زبان و ادب فارسی را در دانشگاه‌های مختلف هند نقد و تحلیل کند و منابع مختلف پژوهشی و اثرگذاری را در اختیار پژوهشگران فارسی شبه قاره قرار دهد. گفتنی است «بنیاد بیدل دهلوی» چهارمین عرس بین‌المللی بیدل را روزهای 29 و 30 دی ماه 1395 در تهران برگزار می‌کند.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع):
امام رضا(ع) محور و مدار تمدن بزرگ اسلامی است
دومین دفتر خبرگزاری فرهنگ رضوی با حضور سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در استان سمنان افتتاح شد. به گزارش واحد خبر و اطلاع رسانی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع)، هجرت امام رضا(ع) به ایران را زمینه‌ساز بنیان‌گذاری تمدن عظیم اسلامی در این کشور عنوان کرد. دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، با اشاره به معرفی مشهد مقدس به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام اظهار داشت: پیامی را در زمانی که کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در مشهد مقدس برگزار می‌شد،‌ رهبر معظم انقلاب داشتند و فرمودند درست است که هجرت امام رضا(ع) از مدینه به مرو یک نبرد پنهان سیاسی با مأمون بود و هر چند که در نهایت به شهادت حضرت رضا(ع) ختم شد اما در متن و بطن خودش در حقیقت این هجرت سراسر پیروزی بود و تمدن عظیم اسلامی بنیان گذاشته شد. مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) بیان داشت: امروز شاهدیم که از دل تمدن عظیمی که در دل اسلام ایجاد شد، نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی به برکت شخصیت ممتازی مثل امام راحل و در ادامه آن رهبر معظم انقلاب و حوزه‌های علمیه چنین تمدنی بنیان گذاشته  و شکوفا شد.


Page Generated in 0/0163 sec