printlogo


کد خبر: 170196تاریخ: 1395/10/20 00:00
پایان آمریکا

تحلیلگر پیشین سازمان سیا:
هک انتخابات آمریکا دروغ تیم اوباماست
یک تحلیلگر پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا غائله «هک شدن انتخابات آمریکا توسط روسیه» را یک داستان ساختگی توسط تیم اوباما برای بی‌اعتبار کردن دونالد ترامپ دانسته است. لری جانسون که زمانی کارمند ارشد سیا بوده است به راشاتودی گفت: «هدف این کارزار ضربه وارد کردن به ترامپ بود. آنها می‌گویند ولادیمیر پوتین خودش شخصا وارد عمل شده و نهادهای اطلاعاتی روسیه را وادار به بی‌اعتبار کردن هیلاری کلینتون کرده است اما واقعیت این است که کلینتون نیازی به کسی نداشت که بی‌اعتبار شود. او برای بی‌اعتبار کردن خودش کافی بود». جانسون با اشاره به اینکه هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا از سرور شخصی در منزلش استفاده می‌کرد، ادامه داد: «این ولادیمیر پوتین نبود که سرور ایمیل را در خانه او گذاشت. ولادیمیر پوتین به او نگفت از حساب ایمیل شخصی برای کارهای دولتی استفاده کن و با آنها اطلاعات محرمانه بفرست. کلینتون مکررا در این باره دروغ می‌گوید. این واقعا مسخره است و نشان می‌دهد جامعه اطلاعاتی آمریکا تا چه حد سقوط کرده است. آنها بازی می‌کنند و در سیاست‌های داخلی مداخله می‌کنند». از نظر این تحلیلگر سابق سیا، گزارش‌های مربوط به هک فاقد هرگونه مدرک است: «ظاهرا سرویس‌ها اطلاعاتی آمریکایی چیزی در دست ندارند. گمان نمی‌کنم آنها چیزی را پنهان کنند، چون چیزی در دست ندارند. اینها ارزیابی‌های اطلاعاتی مغایر با تحلیل‌های اطلاعاتی مبتنی بر واقعیت است. هیچ حقیقتی علیه آن وجود ندارد و این از سخنان مقام‌ها مشخص است».
اوباما: پوتین در تیم ما نیست
اما باراک اوباما که همچنان بر داستان ساختگی خود و تیمش اصرار دارد روز جمعه در مصاحبه‌ با شبکه آمریکایی ای‌بی‌سی‌نیوز اعتراف کرد یکی از نگرانی‌هایش جمهوری‌خواهان، تحلیلگران یا کارشناسان برنامه‌های تلویزیونی هستند که ظاهرا به ولادیمیر پوتین بیشتر از او و دموکرات‌ها‌ اعتماد دارند. او بار دیگر با بیان اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه قابل اعتماد نیست، از جمهوری‌خواهانی که ادعای حملات سایبری روسیه را رد می‌کنند، انتقاد کرد و گفت: «چیزی که می‌گویم همان چیزی است که بعد از انتخابات گفتم. ما باید به خودمان یادآوری کنیم که ما در یک تیم هستیم. ولادیمیر پوتین در تیم ما نیست». دولت اوباما جمعه اقدام به انتشار نسخه غیرمحرمانه‌ای از یک گزارش اطلاعاتی کرد که مدعی بود پوتین شخصا به دولت خود دستور داده به ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر کمک کنند.

ترور مقام کنسولی آمریکا در مکزیک
یکی از مقامات کنسولگری آمریکا در حمله یک مرد مسلح در غرب مکزیک زخمی شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این دیپلمات آمریکایی روز جمعه در شهر گوادالاخارا سوار بر خودرو، در حال خروج از یک پارکینگ بود که هدف گلوله فرد مسلح قرار گرفت که منتظر فرصتی برای حمله به او بود. منابع بیمارستانی مکزیکی حال جسمانی مقام کنسولی آمریکایی را مساعد اعلام کردند. پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) نیز اعلام کرده است در ازای دریافت اطلاعات درباره فرد تیرانداز، مبلغ 20 هزار دلار پاداش می‌دهد، این در حالی است که اخیرا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید ایالات متحده در آستانه مراسم تحلیف و ورود به کاخ سفید بار دیگر بر ساخت دیوار در مرز با مکزیک و اخذ هزینه‌های آن از مکزیکی‌ها تاکید کرده است ولی هنوز مشخص نیست آیا این ترور با مواضع او ارتباطی دارد یا خیر اما در هر حال باندهای مختلف قاچاق مواد مخدر و انسان در هر دو سوی مرز از این تصمیم ترامپ عصبانی به نظر می‌رسند. در سال 2010 در 2 حمله همزمان در شهر سیودادکوآرس در شمال مکزیک، یک مقام کنسولگری آمریکا به همراه شوهرش و همسر یکی دیگر از مقامات کنسولگری کشته شده بود که سرکرده باند «باریو ازتکا» به عنوان آمر ترور دستگیر و به آمریکا منتقل شد. یک سال بعد، افراد مسلح از یک کارتل مواد مخدر موسوم به «زتاس» به خودروی حامل 2 تن از مأموران نیروی مهاجرت و گمرک آمریکا در ایالت شمالی سن‌لوئیس‌پوتوسی تیراندازی کردند که بر اثر آن یکی از افسران کشته شد. در سال 2012 نیز 2 مقام دولتی آمریکا که بعدا معلوم شد نیروهای سیا بوده‌اند، به همراه یک تفنگدار مکزیکی، هنگام حرکت در ایالت مورلوس هدف گلوله افسران پلیس مکزیک قرار گرفته و زخمی شدند.


Page Generated in 0/0095 sec