printlogo


کد خبر: 170197تاریخ: 1395/10/20 00:00
چهارگوشه

63 کشته و زخمی در انفجار بغداد
یک منبع پلیس عراق از انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در شرق بغداد خبر داد. گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسؤولیت این انفجار را برعهده گرفت. این انفجار که برخی منابع گفته‌اند ناشی از انفجار دوچرخه بمب‌گذاری شده بوده صبح یکشنبه مقابل در پشتی بازار میوه و تره‌بار منطقه جمیله شهرک صدر در شرق بغداد رخ داد که بر اثر آن  ۱۳ تن کشته و ۵۰ تن زخمی شدند. شهرک عمدتا شیعه‌نشین صدر دائما شاهد حملات تروریستی است.

هشدار وزیر سعودی درباره فاجعه اقتصادی
وزیر دارایی عربستان با اشاره به کسری بودجه کل کشورش و کندی روند رشد اقتصادی گفت: اگر واقعیت را نبینیم فاجعه اقتصادی ممکن است در عربستان رخ دهد. محمدالجدعان خواهان سیاست ریاضتی شدید شده و به کسری بودجه، کندی رشد اقتصادی، لغو یارانه‌ها و اعمال هزینه‌های جدید اشاره کرد. وی خطاب به عربستانی‌ها نیز گفت: اگر در بخش خصوصی کار می‌کنید فکر ترک کار نباشید، بلکه به فکر حفظ کار خود باشید تا آن را از دست ندهید. اگر بیکارید یا تحت تکفل هستید به دنبال کار حتی با حقوق 3 هزار ریال باشید. می‌توان سخنان وزیر دارایی عربستان را از خطرناک‌ترین اظهارات مقامات سعودی درباره اوضاع اقتصادی عربستان تلقی کرد.

آلمان: فروپاشی اتحادیه اروپایی غیرمتصور نیست
معاون صدراعظم آلمان که از وی به عنوان رقیب صدراعظم این کشور در انتخابات فدرال نام برده می‌شود، اظهار داشت که تداوم ریاضت اقتصادی برای آلمان و اروپا خطر‌ات سیاسی- اقتصادی در بر دارد. زیگمار گابریل  در مصاحبه با نشریه اشپیگل گفت: اصرار آلمان بر ریاضت اقتصادی در منطقه یورو، اروپا را بیش از قبل از هم جدا کرده و تجزیه اتحادیه اروپایی دیگر امری غیرقابل تصور نیست. گابریل که وزیر اقتصاد آلمان نیز است، در ادامه گفت: اگر این اتفاق بیفتد فرزندان و نوه‌های‌مان ما را نفرین خواهند کرد، چراکه آلمان چه به لحاظ اقتصادی و چه به لحاظ سیاسی بزرگ‌ترین ذی‌نفع جامعه اروپاست. وی در ادامه با اشاره به ارتباط میان عامل حمله تروریستی اخیر در برلین و یک خطیب سلفی گفت مساجد سلفی باید هر چه سریع‌تر تعطیل و خطیبان و وعاظ سلفی از این کشور اخراج شوند. گابریل همچنین افزود در این‌باره هیچ «مدارایی» وجود نخواهد داشت و نبرد علیه افراطی‌گری و تندروی باید در قالب یک «جنگ فرهنگی» صورت گیرد. سلفی‌گری و وهابیت در آلمان و سایر کشورهای اروپایی با کمک‌های مالی عربستان در حال گسترش است.


رسوایی رژیم صهیونیستی در لندن
فیلم‌های محرمانه از توطئه سفارت رژیم صهیونیستی در انگلیس برای برکناری برخی سیاستمداران این کشور در جهت تأمین منافع لابی صهیونیسم در این کشور پرده برداشتند. برای نخستین‌بار یک روزنامه‌نگار توانست تحرکات یکی از دیپلمات‌های سفارت تل‌آویو در لندن را طی 6 ماه با تهیه فایل‌های تصویری رصد و ثبت و ضبط کند. این فایل‌ها که بخشی از آنها به دست رسانه‌های انگلیسی رسیده است نشان می‌دهند یک دیپلمات اسرائیلی با همدستی روبرت هالفون، یکی از وزیران کابینه انگلیس از حزب محافظه‌کار این کشور سعی در برکناری آلان دانکن، وزیر مشاور دولت در امور خارجه انگلیس دارد. این وزیر پیوسته از سیاست‌های شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری انتقاد می‌کرده است. دیوید هرست، روزنامه‌نگار معروف انگلیسی و سردبیر روزنامه میدل ایست‌آی در گزارشی در این باره می‌نویسد مزدوران سفارت اسرائیل برای براندازی آلان دانکن، وزیر مشاور دولت در امور خارجه انگلیس تلاش می‌کنند و از اینکه می‌توانند برخی نمایندگان را مجبور کنند که نخست‌وزیر را به چالش بکشند به خود می‌بالند. دانکن به انتقادهای شدید از شهرک‌سازی غیرقانونی رژیم صهیونیستی در کرانه غربی معروف است.


Page Generated in 0/0074 sec