printlogo


کد خبر: 170199تاریخ: 1395/10/20 00:00
اخبار

چمران: وضعیت کنونی شایسته نظام و مردم ایران نیست
عضو هیات مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه وضعیت کنونی شایسته نظام اسلامی و ملت ایران نیست، گفت: جبهه مردمی خواهان مقابله با وضع موجود در کشور است. مهدی چمران در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه جبهه مردمی خواهان همراهی با همه اقشار و گروه‌های سیاسی است، اظهار داشت: ما از ابتدا اعلام کرده‌ایم قائل به مرزبندی‌های سیاسی حاضر جناحی نبوده و نیستیم و با توجه به درکی که از شرایط داریم می‌خواهیم تمام گروه‌ها و جریان‌های انقلابی را متحد و هماهنگ کنیم. وی با بیان اینکه جبهه مردمی نیروهای انقلاب در انتخابات 96 بنا ندارد تصمیم جناحی بگیرد و خواهان اعمال نظر و تصمیم مردمی است، تصریح کرد: همه اعضای هیات موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب خواهان اخذ نظر مردم برای چگونگی ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری هستند، چرا که مردم صاحبان اصلی انقلاب و نظام بوده و هستند. چمران  با بیان اینکه وضعیت کنونی شایسته نظام اسلامی و ملت ایران نیست، گفت: برای مقابله با وضع موجود و رفع موانع و اشکلات اساسی کشور از جمله مشکلات رایج اقتصادی و معیشتی مردم، جبهه مردمی را تاسیس کرده‌ایم و قطعا در همین مسیر نیز راه‌مان را دنبال خواهیم کرد.

برخورد مجلس با سوءاستفاده دولت از ظرفیت‌های دولتی در انتخابات
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: استفاده کردن از بیت‌المال و موقعیت‌ها و ظرفیت‌های دولتی برای اهداف سیاسی حرام است لذا مجلس حتما این مساله را پیگیری خواهد کرد و اجازه نمی‌دهیم کسی از مرز قانون عبور کند. نصرالله پژمان‌فر در واکنش به ابلاغ 19 ماده برای تشکیل ستادهای انتخاباتی روحانی گفت: این اقدام دولت خلاف قانون است و نسبت به این مساله قطعا هم مجلس واکنش نشان می‌دهد و هم مردم نسبت به این قضیه معترض خواهند شد. رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: این موضوع حتما در قالب‌های مختلف نظارتی مجلس پیگیری خواهد شد و نمی‌گذاریم کسی  از مرز قانون عبور کند و با توجه به فرصت‌هایی که امروز در اختیار دولت‌هاست از آنها سوءاستفاده شود. پژمان‌فر تاکید کرد: انتظار این است که دولت بر رفتار قانونی خود اصرار داشته باشد و به مردم هم اجازه بدهد آزادانه در زمان انتخابات به دور از فضاهای سیاسیِ سوءاستفاده کننده از بیت‌المال مسائل را تشخیص دهند.

رئیس رکن اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی:
با انتخاب مجدد روحانی
ایران دیگری را تجربه می‌کنیم
مقام ارشد نظامی- اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مدعی شد با انتخاب مجدد «حسن روحانی» در سمت ریاست‌جمهوری در 5 یا 6 سال بعد، ایران دیگری قابل تجربه خواهد بود. به گزارش فارس، وبگاه شبکه آلمانی «دویچه وله» نوشت: سرلشکر «هرزل هالوی» رئیس رکن اطلاعات ارتش اسرائیل اخیرا در سخنرانی در دانشگاه تل‌آویو گفت: «اگر حسن روحانی در ماه مه 2017 مجددا رئیس‌جمهور شود، ما ظرف 5 یا 6 سال بعد ایران دیگری را تجربه خواهیم کرد». وی که این سخنان را نوامبر سال 2016 بیان داشته، افزود: «حسن روحانی بهتر از هر سیاستمدار ایرانی نیازهای مردم این کشور را شناخته است». هرزل هالوی همچنین پیش‌بینی کرد احتمال انتخاب مجدد روحانی کمتر و کمتر می‌شود. وی با انتقادهایی در داخل کشور مواجه است و اینک موفق‌ترین دستاورد سیاست خارجی او (برجام) زیر سوال رفته است.


با حکم سرلشکر جعفری
سردار علی زاهدی معاون عملیات سپاه پاسداران شد
سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران  با صدور حکمی سردار سرتیپ علی زاهدی را به عنوان معاون عملیات سپاه منصوب کرد. سرلشکر جعفری در این حکم با تقدیر و تشکر از تلاش‌ها و زحمات سردار سرتیپ پاسدار مهدی ربانی، سردار سرتیپ پاسدار علی زاهدی را به عنوان معاون عملیات  سپاه معرفی کرد. سردار زاهدی از فرماندهان با تجربه دوران دفاع‌مقدس است که مدتی نیز فرماندهی نیروی زمینی سپاه را
بر عهده داشت.
 


Page Generated in 0/0361 sec