printlogo


کد خبر: 170229تاریخ: 1395/10/22 00:00
پسابرجام

واکنش آیت‌الله آملی‌لاریجانی به نامه کری برای فشار بر ایران
رئیس قوه‌قضائیه می‌گوید توصیه جان کری به ترامپ برای تشدید تحریم‌ها به منظور عقب‌نشینی ایران از توسعه برنامه موشکی و حمایت از جریان مقاومت در منطقه، نشان‌دهنده بازگشت آمریکا به نقطه اول و درس نگرفتن از تجربیاتی است که در این سال‌ها به دست آورده است. به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه‌قضائیه، آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه مسؤولان عالی قضایی، با اشاره به اظهارات اخیر جان کری، وزیر خارجه آمریکا و توصیه او به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب این کشور مبنی بر افزایش فشارها به ایران اظهار کرد: متاسفانه این شخص در آخرین لحظات حضور خود در کسوت وزارت خارجه و در زمان خداحافظی،  بار دیگر زهر خود را ریخت. اگرچه به نظر می‌رسد چنین اظهاراتی از ناحیه کسی که در مسیر مذاکره و برجام حضور داشته و ظاهرا برای رفع تحریم‌ها تلاش کرده عجیب باشد اما هیچ چیز از دشمن عجیب نیست زیرا طبیعت چنین دشمنی همین است. وی افزود: توصیه جان کری به ترامپ مبنی بر تشدید تحریم‌ها به منظور عقب‌نشینی ایران از توسعه برنامه موشکی و حمایت از جریان مقاومت در منطقه، نشان‌دهنده بازگشت آمریکا به نقطه اول و درس نگرفتن از تجربیاتی است که در این سال‌ها به دست آورده است. رئیس قوه‌قضائیه تصریح کرد متاسفانه آمریکایی‌ها از این تجربیات پند نمی‌‌گیرند و تلاش دارند ملت ایران را از اهداف و آرمان‌های بزرگ انقلاب دور کنند، در حالی که این خیال باطلی است.

نشست کمیسیون مشترک ایران و1+5 باید 2 نتیجه داشته باشد
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نشست دیروز کمیسیون مشترک ایران و 1+5 باید 2 نتیجه در بر داشته باشد، گفت: اگر این دو نتیجه حاصل نشود، دولت باید دست به اقدام متقابل بزند. حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به نشست دیروز کمیسیون مشترک ایران و 1+5 در وین برای بررسی نقض برجام از سوی آمریکایی‌ها، اظهار داشت: از نظر ما خروجی نشست امروز باید شامل 2 نکته باشد. وی در توضیح این مساله افزود: نخستین مساله، قبولاندن این نکته به آمریکایی‌هاست که تمدید قانون تحریم‌های ایران(ISA) نقض برجام است و دومین نکته نیز این است که با لغو این قانون، اثر این اقدام آمریکایی‌ها را رفع کنند. رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر این دو نتیجه از نشست حاصل نشود، عملا برجام نقض شده و دولت جمهوری اسلامی ایران باید متناسب با مصوبه مهرماه سال گذشته مجلس شورای اسلامی، دست به اقدام متقابل و متناسب بزند.

کسانی که از برداشته شدن تحریم می‌گفتند باید شرمنده باشند
معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌گوید افرادی که سخن از برداشته‌شدن تحریم‌ها با توقف فعالیت‌های هسته‌ای به میان می‌آوردند، اکنون باید شرمنده باشند و از مردم عذرخواهی کنند که در ذهن مردم تردید ایجاد کردند. سردار محمدرضا نقدی در مراسم بزرگداشت پنجمین سالگرد شهادت شهید مصطفی احمدی‌روشن در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان، تصریح کرد: انرژی هسته‌ای مسیری بود که انتخاب کردیم اما برخی گمان می‌کنند اگر از مواضع خود در انرژی هسته‌ای کوتاه بیاییم معیشت مردم بهبود می‌یابد، بنابراین ولی‌فقیه اندکی در مسیر، دستور توقف می‌دهند تا این افراد هم به قافله برسند و دوباره مسیر را پی بگیریم. وی با بیان اینکه نرمش قهرمانانه برای پایان‌دادن به تردیدها بود، تصریح کرد: این توقف برای این بود که همه به مسیر بپیوندند و به این ترتیب نهضت را ادامه دهیم و انقلاب را به دست صاحب اصلی آن برسانیم. سردار نقدی با بیان اینکه برای انسان سفیه هم مشخص شد آمریکا هرگز قابل اعتماد نیست و از مواضع استکباری خود کوتاه نمی‌آید، اظهار کرد: افرادی که سخن از برداشته‌شدن تحریم‌ها با توقف فعالیت‌های هسته‌ای به میان می‌آوردند، اکنون باید شرمنده باشند و از مردم عذرخواهی کنند که در ذهن مردم تردید ایجاد کردند. وی با بیان اینکه از زمان آغاز مذاکرات هسته‌ای، آمریکا به طور میانگین ماهی یک قانون علیه کشورمان به تصویب رسانده است، تأکید کرد: امروز همه متوجه شده‌اند آمریکا به قول‌ خود متعهد نیست به طوری که عملکرد آمریکا اینگونه جلوه می‌کند که کنگره تنها برای تصویب قانون علیه ایران ایجاد شده است.


Page Generated in 0/0073 sec