printlogo


کد خبر: 170230تاریخ: 1395/10/22 00:00
اخبار

دولت موظف به «افزایش تولید موشک» شد
وکلای ملت، دولت را موظف به توسعه و توان تولید موشکی کردند. نمایندگان  مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز دوشنبه 20 دی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه کشور، ماده 121 این لایحه را با 173رای موافق،10 رای مخالف و 3 رای ممتنع از مجموع 263 نماینده حاضر در جلسه علنی پارلمان تصویب کردند. براساس این مصوبه، مجلس دولت مکلف شد در اجرای بند 52 سیاست‌های کلی برنامه و به منظور افزایش توان دفاعی کشور در تراز قدرت منطقه‌ای و تأمین منافع و امنیت ملی، حداقل 5 درصد از منابع بودجه عمومی به‌استثنای واگذاری دارایی‌های مالی، درآمد هزینه دستگاه‌ها و درآمدهای اختصاصی را به‌عنوان سهم تقویت بنیه دفاعی در ردیف‌های تقویت بنیه دفاعی در بودجه سالانه کشور اختصاص دهد.  دولت موظف شد پشتیبانی‌های لازم را به منظور افزایش توان دفاعی کشور در تراز قدرت منطقه‌ای و تامین منافع و امنیت ملی، با انجام اقدامات اساسی همچون توسعه و افزایش توان تولید موشکی انجام دهد.

استفاده از ظرفیت مردم در جبهه مردمی نیروهای انقلاب
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی استفاده از ظرفیت مردم را اقدام ارزشمند جبهه مردمی نیروهای انقلاب دانست. به گزارش نماینده،  لاله افتخاری از حامیان جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی درباره تشکیل این جبهه اظهار داشت: این اقدام، اقدام ارزشمندی است؛ اینکه گروهی به فکر این افتادند که با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، خود مردم را در خدمت نظام بیاورند کار ارزشمندی است. نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح‌ کرد: ما هم از این حرکتی که انجام شده حمایت کردیم و امیدواریم بتوانند در این راه نتایج مطلوبی برای خدمت به نظام و انقلاب به دست آورند.

برخی تخلفات حسین فریدون محرز شده است
عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی می‌گوید تخلفات حسین فریدون محرز است و طبیعتا قوه‌قضائیه منعی برای رسیدگی به این تخلفات ندارد. محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با بسیج با اشاره به تذکر اخیر 46 نماینده مجلس شورای اسلامی به آقای روحانی برای برخورد با حسین فریدون و با اشاره به افشاگری اخیر آیت‌الله آملی‌لاریجانی درباره کمک میلیاردی بابک زنجانی به یکی از ستادهای انتخاباتی، گفت: باید آقای رئیس‌جمهور نسبت به این موضوع حساسیت به خرج دهد و این موضوع را مد نظر قرار دهد؛ رئیس‌جمهور باید عنایت داشته باشد که این موضوع یکی از نقاط آسیب ایشان محسوب می‌شود. وی در ادامه با اشاره به بیانیه 46 نماینده درباره برخورد جدی دولت با فریدون گفت: طبیعتا با توجه به اینکه این موارد مطرح شده است و مجلس هم با این رویکرد از رئیس‌جمهور خواسته اقدام لازم را انجام دهد، لذا باید آقای رئیس‌جمهور به این موضع توجه ویژه داشته باشد تا در درجه اول خود و در درجات بعدی آقای فریدون را از این نوع اتهامات مبرا کند. عضو کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به محرز شدن برخی تخلفات حسین فریدون برای مجلس و قوه‌قضائیه گفت: قوه‌قضائیه درصدد رسیدگی به تخلفات است به طور مثال در قضیه بانک ملت در موضوع عدد و رقمی که منتقل شده یا جابه‌جایی مبالغی که عنوان شده بود یا انتصاب مدیر بازداشت شده بانک ملت و موارد مشابه اینچنینی، تخلفات حسین فریدون محرز است و طبیعتا قوه‌قضائیه منعی برای رسیدگی به این تخلفات ندارد.

رویترز مدعی شد
شلیک هشدارآمیز نیروی دریایی آمریکا به قایق‌های ایرانی
خبرگزاری رویترز در خبری فوری مدعی شد نیروی دریایی آمریکا در تنگه هرمز به ‌سمت قایق‌های سپاه پاسداران تیر اخطار شلیک کرده است. به گزارش تسنیم، 2 مسؤول آمریکایی به رویترز گفتند نیروی دریایی آمریکا به ‌نشانه اخطار 3 بار به‌ سمت 4 قایق نیروی دریایی سپاه شلیک کرده است. این مسؤولان مدعی شدند قایق‌های سپاه با سرعت به‌ سمت آنها نزدیک می‌شده‌اند. مسؤولان آمریکایی همچنین مدعی شدند بعد از تلاش نیروهای آمریکایی برای برقراری تماس رادیویی با قایق‌های ایرانی و عدم پاسخ این قایق‌ها، یک بالگرد آمریکایی در اطراف این قایق‌ها به پرواز درآمده و به‌سمت آنها تیر اخطار شلیک کرده است. این در حالی است که مسؤولان ایرانی هیچ واکنشی به این خبر نداشته‌اند.


Page Generated in 0/0064 sec