printlogo


کد خبر: 170232تاریخ: 1395/10/22 00:00
اخبار

 نفت به ۵۵ دلار رسید
دیروز قیمت هر بشکه نفت برنت با ۲۵ سنت افزایش نسبت به دوشنبه به ۵۵ دلار و ۲۰ سنت رسید. به گزارش رویترز، قیمت نفت‌خام آمریکا نیز 26 سنت افزایش داشت و به 52 دلار و 22 سنت رسید. تحلیلگران گفتند، به‌رغم تردیدها درباره اجرای کامل توافق کاهش تولید، انتظار می‌رود برخی تولیدکنندگان بویژه عربستان و ابوظبی تولید خود را کاهش دهند. موسسه بی‌ام‌آی ریسرچ هم در پیش‌بینی خود از قیمت نفت برای سال 2017 تجدید نظر کرد و آن را به 57 دلار افزایش داد.


بانک مرکزی:
الگوی مصرفی مردم را رصد می‌کنیم
بانک مرکزی در سامانه‌های خود، الگوی مصرفی میلیون‌ها شهروند جامعه را دارد که این اطلاعات در بستر شفاف و دموکراتیک قابلیت استفاده در بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها را داراست. به گزارش بانک مرکزی، علی کرمانشاه، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با اشاره به داده‌های موجود در سامانه‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: امروز اطلاعات و دانش، منبع قدرت است و هر اندازه اطلاعات دقیق‌تری داشته باشیم قدرت تصمیم‌گیری تاثیرگذارتری خواهیم داشت. وی افزود: ما در سامانه‌های پرداخت خود، الگوی مصرفی میلیون‌ها شهروند جامعه را داریم.


۹۰ درصد آیفون‌های بازار قاچاق است
رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی گفت از میان شرکت‌هایی که برای واردات رسمی آیفون مجوز گرفته‌اند تنها 8 تا ۹ شرکت موفق به واردات شده‌اند و همچنان بیش از ۹۰ درصد این بازار در اختیار کالای قاچاق است. غلامحسین کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت این روزهای آیفون در بازار ایران اظهار داشت: متاسفانه با وجود اینکه شرکت‌های مجوز گرفته برای واردات رسمی این برند دست به کار شده‌اند اما حجم کالای قاچاق در این بازار هنوز بسیار بالاست. وی با بیان اینکه برای انجام واردات رسمی هزینه نهایی حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد بیش از نمونه‌های قاچاق تمام می‌شود، افزود: مشتری نیز معمولا ترجیح می‌دهد کالایی با قیمت پایین‌تر و گارانتی غیررسمی را خریداری کند. بر همین اساس رقابت میان شرکت‌های واردکننده رسمی با واردکنندگان قاچاق دشوار شده و کار را برای این گروه سخت‌تر می‌کند. وی تصریح کرد: اکنون قیمت یک آیفون که از مبادی رسمی وارد شده و با فاکتور رسمی و گارانتی مناسب ارائه شود حدود 3 میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌شود اما همین کالا را می‌توان در بازار قاچاق با قیمتی معادل 3 میلیون و ۱۰۰ هزار تومان نیز تهیه کرد.


ذخیره 500 هزار تن پرتقال برای عید
معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از آغاز خرید تضمینی پرتقال شب عید با تأخیر خبر داد و گفت: علت گرانی پرتقال جنوب سرمازدگی پرتقال‌های شمال است که تقاضا را تغییر داد. علی اکبر مهرفرد  تصریح کرد: پرتقال‌های یخ‌زده با کمک سازمان تعاون روستایی از رده خارج شده، برای همین اکنون پرتقال موجود کیفیت خوبی برای مصرف دارد.  همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 500 هزار تن پرتقال سالم در انبارهای فنی و سردخانه‌های استان وجود دارد و نیازی به واردات پرتقال نیست. به گزارش ایلنا، دلاور حیدرپور افزود: هموطنان نگران تامین پرتقال شب عید نباشند و براساس مصوبه شورای اقتصاد، شرکت تعاونی روستایی در حال خرید تضمینی 40 هزارتن پرتقال درجه یک و سالم شب عید است. حیدرپور افزود: تاکنون چند کانتینر پرتقال مازندران نیز صادر شده است. وی با بیان اینکه تاکنون 111هزار تن پرتقال دورریختنی و غیرقابل استفاده باغداران استان با قیمت 3 هزار و 500 ریال در هر کیلوگرم خریداری شده، گفت: خرید این پرتقال‌ها از محل کمک بلاعوض تخصیصی دولت همچنان ادامه دارد. حیدرپور به خرید 300 تن پرتقال درجه یک و 5 هزار و 147تن درجه 2 اشاره کرد و ادامه داد: مراکز خرید مرکبات را به صورت تضمینی از 840 تومان تا 7300  تومان در هر کیلوگرم با پیش‌بینی افت سرمازدگی خریداری می‌کنند؛ همچنین تاکنون 16هزار و 500تن پرتقال درجه 3 با قیمت 550تومان در هرکیلوگرم برای کنسانتره خریداری شده است.


Page Generated in 0/0074 sec