printlogo


کد خبر: 170248تاریخ: 1395/10/22 00:00
اخبار

مدیر دفتر تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش عنوان کرد
کنترل وضعیت جسمانی دانش‌آموزان
مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و تندرستی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: معلمان از دانش‌آموزان تست اولیه ورزش می‌گیرند و در طول ماه نیز آزمون‌های سلامت و آمادگی جسمانی از دانش‌آموزان به عمل می‌آید. حسین بابویی، مدیرکل دفتر تربیت بدنی و تندرستی وزارت آموزش‌وپرورش به فارس اظهار داشت: در سال تحصیلی 96-95، برنامه‌ و اهداف درس تربیت بدنی و فعالیت‌های مکمل آن را سازماندهی می‌کنیم. وی افزود: با استفاده از ابزار درس تربیت بدنی و ورزش در مدارس در نظر داریم ضریب نشاط و شادابی و جذب دانش‌آموزان در داخل مدرسه را افزایش ‌دهیم. بابویی با تأکید بر اینکه 33 هزار معلم تربیت بدنی در سراسر کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: معلمان تربیت بدنی توجه ویژه‌ای به درس تربیت بدنی برای سروسامان دادن به ورزش در داخل مدارس دارند. وی افزود: از معلمان و مدیران مدارس خواستیم در فرآیند یاددهی و یادگیری ورزش نقش فعالی داشته باشند تا زمینه اجرای درس تربیت‌بدنی مثل سایر دروس فراهم شود، در این راستا دانش‌آموزان هم بدرستی فعالیت درس تربیت‌بدنی را دنبال خواهند کرد. مدیرکل دفتر تربیت بدنی و تندرستی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به توجه جدی معلمان تربیت‌بدنی به وضعیت فیزیکی دانش‌آموزان گفت: معلمان و مدیران مدارس نسبت به درس تربیت‌بدنی در مدارس اهتمام دارند و خط‌کشی زمین، توجه به کتاب راهنمای معلم و اجرای فعالیت‌های ورزشی مدارس را دنبال می‌کنند. وی اضافه کرد: معلمان از دانش‌آموزان تست اولیه ورزش می‌گیرند و در طول ماه نیز آزمون‌های سلامت و آمادگی جسمانی از دانش‌آموزان به عمل می‌آید تا بتوانند به صورت مستمر وضعیت پیشرفت آنها را کنترل و به اطلاع اولیا برسانند تا در نهایت در ارزشیابی آنها گنجانده شود.


هوای تهران همچنان ناسالم
هوای تهران همچنان در شرایط ناسالم قرار دارد بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، به‌رغم بارش باران همچنان هوای پایتخت در شرایط ناسالم قرار دارد. به گزارش فارس، به رغم بارش پراکنده باران، هوای پایتخت بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت‌ هوای شهر تهران هنوز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار دارد. بر این اساس میانگین 24 ساعت گذشته شاخص آلودگی هوا و ذرات کمتر از 5/2 میکرون روی عدد 131 قرار گرفت و همچنان هوا برای گروه‌های حساس جامعه از جمله کودکان، سالمندان و بیماران در شرایط ناسالم است. در 20 روز گذشته هوای شهر تهران 7 روز در شرایط سالم، 4 روز در شرایط خیلی ناسالم و 9 روز نیز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه بوده است.
تداوم غبار در 8 شهر کشور تا پایان هفته
در همین باره مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفته است: «تا اواخر هفته جاری تداوم غبار در شهرهای بزرگ و صنعتی بویژه تبریز، ارومیه، تهران، کرج، اصفهان، اراک، قم و مشهد انتظار می‌رود.» احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: براساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، جوی آرام و پایدار در غالب مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود؛ بنابراین تا اواخر هفته جاری تداوم غبار در شهرهای بزرگ وصنعتی بوِیژه تبریز، ارومیه، تهران، کرج، اصفهان، اراک، قم و مشهد انتظار می‌رود. وی افزود: روز سه‌شنبه 21 دی با همراهی شرایط ناپایدار جوی و با نفوذ جریان‌های شمالی در نیمه غربی و نوار شمالی کشور، روند کاهش نسبی دما و در ارتفاعات زاگرس مرکزی و سواحل دریای خزر بارش پراکنده دور از انتظار نیست، این وضعیت روز چهارشنبه 22 دی نیز در برخی مناطق زاگرس مرکزی و جنوبی و سواحل غربی خزر رخ خواهد داد.
 


Page Generated in 0/0067 sec