printlogo


کد خبر: 170261تاریخ: 1395/10/22 00:00
رویدادها

فیلم‌های بخش چشم‌انداز جشنواره فجر اعلام شد
۱۱ فیلم در بخش غیررقابتی چشم‌انداز سینمای ایران در کنار ۳۳ فیلم بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) به نمایش درمی‌آید. به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، اسامی ۱۱ فیلم بخش چشم‌انداز براساس حروف الفبا عبارت است از: ۱- «آزاد به قید شرط» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حسین شهابی 2- «اشنوگل» به کارگردانی هادی حاجتمند و علی سلیمانی سرندی و تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری 3- «امپراتور جهنم» به کارگردانی پرویز شیخ طادی و تهیه‌کنندگی محمد خزاعی ۴- «ایستگاه اتمسفر» به کارگردانی مهدی جعفری و تهیه‌کنندگی علیرضا قاسمخان ۵- «ترومای سرخ» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی اسماعیل میهن‌دوست ۶- «خانه دیگری» به کارگردانی بهنوش صادقی و تهیه‌کنندگی عباس اکبری 7- «دریاچه ماهی» به کارگردانی مریم دوستی و تهیه‌کنندگی سعید سعدی ۸- «دعوتنامه» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهرداد فرید 9- «شعله‌ور» به کارگردانی حمید نعمت‌الله و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی 10- «ماجان» به کارگردانی رحمان سیفی‌آزاد و تهیه‌کنندگی محمدمهدی عسگرپور ۱۱- «یادم تو را فراموش» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی عطشانی.

انتشار جدول نمایش‌های محیطی  و تعاملی جشنواره تئاتر فجر
جدول اجرای نمایش‌های محیطی، آلترناتیو، تعاملی و دیگر گونه‌های تئاتر بیرونی سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر منتشر شد. به گزارش فارس، نمایش‌های محیطی، آلترناتیو، تعاملی و دیگر گونه‌های تئاتر بیرونی روزهای یکم تا 12 بهمن‌ماه اجرا می‌شود. در این بخش از جشنواره، نمایش‌های تولید شده در هر یک از بخش‌های محیطی در محوطه فضای باز مجموعه تئاتر شهر، خانه هنرمندان و برج میلاد اجرا خواهد شد. همچنین علاوه بر میزبانی این 3 فضای باز، برخی از اجراها نیز در موزه هنرهای معاصر، موزه عبرت، کافه اصلی تئاتر شهر، سینما چارسو و 2 گالری روی صحنه می‌روند. جدول کامل اجراهای محیطی جشنواره تئاتر فجر در سایت جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر موجود است. سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی طی روزهای یکم تا 12 بهمن‌ماه در تهران برگزار می‌شود.

سعید آقاخانی بازیگر جدید پایتخت
سعید آقاخانی بتازگی به جمع بازیگران سریال «پایتخت5» پیوسته است. بهرام افشاری نیز بار دیگر به گروه بازیگران این سریال ملحق شد. افشاری در «پایتخت2» حضور داشته است. به گزارش تسنیم، آقاخانی اولین بار است که با مقدم در این سریال همکاری می‌کند. سریال پایتخت 5 با همکاری سازمان فرهنگی- رسانه‌ای اوج و کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری تولید می‌شود. این سریال در روزهای ابتدایی اسفندماه با حضور اغلب بازیگران اصلی در شهر آتن و نیکوزیا کلید می‌خورد. محسن تنابنده نیز مشغول نگارش سیناپس اولیه برای تولید قصه‌ای متفاوت است. گروه تولید در لوکیشن‌های کنار دریا، اسکله، بازارهای قدیمی و سنتی،‌ هتل، کوچه‌ها و محله‌ها، مراکز خرید و… قصه فصل پنجم «پایتخت» را آغاز خواهند کرد و جز آتن و نیکوزیا، در تهران و مناطق شمالی کشور نیز تصویربرداری ادامه می‌یابد.

«انسان رزمنده نویسنده» منتشر شد
کتاب «انسان رزمنده نویسنده» شامل زندگینامه و خاطرات «گلعلی بابایی» به روایت خود او که به اهتمام حسین قرایی تدوین شده است از سوی نشر صاعقه منتشر شد. به گزارش مهر، این کتاب حاصل مصاحبه بلند و ۱۰ ساعته قرایی با وی است که در آن به روایت نویسندگی و زندگی این نویسنده پرداخته شده است. قرایی در بخشی از مقدمه خود بر این کتاب نوشته است: هیچگاه ادعا نکردم این نویسنده داستان‌نویس یا رمان‌نویس است، بلکه هرگاه از او نام برده‌ام با عنوان «مستندنگار و نویسنده مستند دفاع‌مقدس» یاد کرده‌ام. هم و غم بابایی در این عرصه کمتر از رمان‌نویس‌ها و داستان‌نویس‌های این حوزه نیست. او کتاب‌هایی را در این برهه منتشر کرده که می‌شود از دل آنها چندین داستان و رمان نوشت؛ رمان‌هایی که بر پایه سندهای منگوله‌داری مثل همپای صاعقه، ضربت متقابل، بهار ۸۲ و... می‌شود دفاع مقدس را از تیغ تحریف و سانسور نجات داد. بابایی علاوه بر لشکرنویسی در حوزه زندگینامه‌نویسی مستند نیز نویسنده‌ای است که کتاب‌هایش از جنس خلاف‌آمد عادت است. او در این ژانر، جنگ را درست می‌نویسد نه درشت!


Page Generated in 0/0066 sec