printlogo


کد خبر: 170300تاریخ: 1395/10/23 00:00
جذاب‌ترین جوانان جام ملت‌های آفریقا

مارتین لورنس: جام ملت‌های آفریقای 2017 که هفته آینده در گابون شروع می‌شود مثل همیشه فرصتی است برای درخشش استعدادهای جوانی که در فوتبال اروپا دنبال دست و پا کردن نامی برای خودشان هستند. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به جذاب‌ترین جوانان این تورنمنت.
 رامی بن سبعینی (الجزایر)
با اینکه رامی بن سبعینی نخستین بازی‌اش برای الجزایر را در همین بازی‌های دوستانه پیش از تورنمنت انجام داده اما امیدوار است جایی در ترکیب اصلی خط دفاعی تیم ملی‌اش در گابون پیدا کند. بن سبعینی فصل پیش را به صورت قرضی برای مون‌پلیه بازی کرد و این فصل با بازگشت به رن استعداد خودش را بیش از گذشته به رخ کشید. بن سبعینی که هم به عنوان مدافع میانی، هم فول‌بک چپ بازی می‌کند این فصل در لیگ میانگین 2/3 پیروزی در جدال‌های هوایی و 6/2 قطع توپ در هر بازی داشته است.
مارولس ناکامبا (زیمبابوه)
جدا از اسمش که یکی از جذاب‌ترین اسم‌های کل تورنمنت است (Marvelous)، مارولس ناکامبا پتانسیل زیادی برای درخشیدن در بازی‌های امسال دارد. ناکامبای 22 ساله که 10 بازی ملی برای زیمبابوه دارد در لیگ هلند به عنوان هافبک میانی اصلی ویتسه بازی می‌کند و فصل پیش بیشترین تعداد تکل در لیگ را به خودش اختصاص داد (125). با توجه به گروه سختی که زیمبابوه در آن قرار دارد و حضور مدعیانی مثل سنگال و الجزایر، ناکامبا در دور گروهی سرش حسابی شلوغ خواهد بود.
تینو کادوره (زیمبابوه)
با اینکه تینو کادوره در تیم باشگاهی‌اش، یورگاردن سوئد هنوز جایی ثابت پیدا نکرده اما هافبک 21 ساله زیمبابوه امیدوار است در تورنمنت امسال نامی برای خودش دست و پا کند. کادوره با وجود زمان کمی که این فصل در لیگ سوئد فرصت بازی داشته اما آماری چشمگیر از خودش به جا گذاشته: 3 گل و 4 پاس گل در تنها 796 دقیقه (هر 114 دقیقه نقش مستقیم روی یک گل).
کیتا بالده (سنگال)
سنگال با داشتن سادیو مانه در خط حمله‌اش یکی از مدعیان اصلی قهرمانی این دوره است اما جدا از ستاره لیورپول، سنگال می‌تواند در راه نخستین قهرمانی‌اش در جام ملت‌های آفریقا روی کیتا بالده هم حساب کند. مهاجم 21 ساله لاتزیو این فصل پیشرفت زیادی نسبت به فصل پیش داشته و با تداوم بیشتری بازی کرده است. کیتا در نیم فصل اول سری A 5 گل برای لاتزیو زد که به اندازه کل گل‌هایش در 31 بازی فصل پیش بود. در ضمن او این فصل میانگین 8/2 دریبل در هر بازی هم داشته و سرعت و فیزیکالیته بالایش را بخوبی در جمع بیانکوچلستی نشان داده است.
جردن ایکوکو (کنگو)
مصدومیت یانیک بولازی ضربه بزرگی به کنگو بود و کارشان برای صعود از گروه سوم را بسیار سخت کرده است اما در غیاب وینگر تکنیکی اورتون، کنگو باید اتکای بیشتری به خط دفاعی‌اش کند؛ جایی که جردن ایکوکو می‌تواند مهره‌ای کلیدی باشد. ایکوکو که پیش از این در تمام رده‌های سنی پایین‌تر برای تیم ملی فرانسه بازی کرده، این فصل شروعی عالی و شگفت‌انگیز با گنگان در لیگ یک داشته است. شاگردان آنتوان کومبوراه در حال حاضر در رده پنجم لیگ قرار دارند. در این مسیر ایکوکوی 22 ساله در پست دفاع راست با میانگین 2 قطع توپ و 7/1 تکل در هر بازی یکی از ستاره‌های تیمش بوده است.
فرانک کسی (ساحل عاجل)
مورد توجه‌ترین بازیکن تورنمنت فرانک کسی است. هافبک 20 ساله آتالانتا که این فصل در سری A 6 گل برای تیمش زده و در مرکز زمین، کنار روبرتو گاییاردینی که حالا راهی اینتر شده، یکی از دینامیک‌ترین خطوط میانی لیگ را ساخته، با یحیی توره مقایسه می‌شود. تعجبی هم ندارد که به ادعای ایجنتش همین حالا تمام بزرگان لیگ برتر به دنبال خرید کسی هستند و طبیعتا آتالانتا دنبال کسب بیشترین درآمد از پدیده جوانش.
یوسف آیت بن ناصر (مراکش)
مراکش با گزینه‌های زیادش در خط میانی امید بسیاری برای صعود از گروه سوم دارد. یکی از این گزینه‌ها یوسف آیت بن ناصر است. هافبک 20 ساله موناکو که به صورت قرضی برای نانسی بازی می‌کند این فصل در لیگ یک 12 بار در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفته (3 بار هم به عنوان بازیکن ذخیره به زمین رفته) و در این بازی‌ها 3 گل زده (2 گل از بیرون از باکس) و در هر بازی به شکل میانگین 2/2 تکل داشته است. اگر فقط بازی‌هایی که بن ناصر از ابتدا در ترکیب نانسی بوده را در نظر بگیریم میانگین نمره او از هواسکورد 18/7 می‌شود که نشان از عملکرد قابل توجهش دارد.


Page Generated in 0/0057 sec