printlogo


کد خبر: 170311تاریخ: 1395/10/23 00:00
اخبار

ائتلاف متجاوز همچنان دانش‌آموزان یمنی را به خاک و خون می‌کشد
اعتراف انگلیس به مشارکت در جنایت سعودی‌ها
ائتلاف متجاوز سعودی طی کمتر از 48 ساعت گذشته با ارتکاب 2 جنایت، ده‌ها یمنی را به خاک و خون کشید. براین اساس، در حمله عصر سه‌شنبه جنگنده‌های سعودی به مدرسه ابتدایی شهر نهم در شمال غربی صنعا پایتخت یمن، 8 دانش‌آموز شهید و 15 تن دیگر مجروح شدند. جنگنده‌های سعودی در این حمله که هنگام رفتن کودکان به مدرسه روی داد، مدرسه الفلاح را هدف قرار دادند. براساس گزارش‌های بیمارستانی، 2 تن از شهدا، دختربچه‌هایی 12 و 13 ساله بودند. مدیر مدرسه نیز در این حمله شهید شد. 2 شهروند هم که کنار این مدرسه بودند، به شهادت رسیدند. از سوی دیگر، 15 نفر از جمله چندین زن، صبح دیروز در حمله جنگنده‌های سعودی به قایقی که در حال انتقال شهروندان از جیبوتی به ساحل المخاء در شهر تعز (غرب یمن) بود، شهید شدند. گروه‌های حامی حقوق بشر بارها بمباران مناطق غیرنظامی یمن و کشتار شهروندان را به دست ائتلاف به رهبری عربستان محکوم کرده‌اند. حدود 3 ماه پیش نیز حمله هوایی عربستان به یک مراسم تشییع‌جنازه در صنعا حدود 140 کشته بر جای گذاشت و باعث شد کاخ سفید اعلام کند در کمک‌ها تسلیحاتی به ائتلاف تجدیدنظر می‌کند. حملات جنایتکارانه جنگنده‌های سعودی به مناطق مختلف یمن و کشتار شهروندان درحالی است که مجامع بین‌المللی همچنان در قبال این جنایت‌های سعودی، سکوت کرده‌اند. به باور ناظران سیاسی، غرب را باید بحق همدست عربستان در جنایات جنگی در یمن دانست، زیرا شرکت‌های تسلیحاتی غرب با کسب مجوز از دولت‌های متبوع‌شان به قدری انواع پشتیبانی‌های اطلاعاتی، لجستیکی و سوخت‌رسانی در هوا برای هواپیماهای سعودی انجام می‌دادند تا این ادوات جنگی را قادر سازند هر اندازه در توان دارند پرواز روزانه انجام دهند. یکی از این کشورهای تسلیح‌کننده عربستان در جنگ‌های منطقه، دولت انگلیس است.  طبق گفته مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس به نمایندگان مجلس این کشور، دولت انگلیس بین سال‌های 1986 و 1989، بیش از 500 بمب خوشه‌ای به عربستان فروخته است. گروهی از نمایندگان پارلمان انگلیس از فالون خواسته بودند فروش اسلحه و مهمات به عربستان‌سعودی را به حال تعلیق دربیاورد. فالون دسامبر 2016 گفته بود که استفاده عربستان از بمب‌های خوشه‌ای انگلیس نقض قانون بین‌الملل نیست. دولت یمن که انصارالله آن را در صنعا تشکیل داده، انگلیس را به علت فروش بمب‌های خوشه‌ای به عربستان، به همدستی با نظام سعودی در کشتار یمنی‌ها متهم می‌کند.


مواد شیمیایی ساخت سعودی در حلب
یگان‌های مهندسی ارتش سوریه همچنان در حال پاکسازی مناطق شرقی حلب هستند. خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد نیروهای سوری در جریان پاکسازی، مواد شیمیایی ساخت عربستان سعودی را در یکی از انبارهای تروریست‌ها در «حلب القدیمه» پیدا کردند. در این انبار مقادیر زیادی کلر و برخی وسایل یافت شد که تروریست‌ها از آن برای ساخت مواد منفجره و حمله به مناطق غیر نظامی استفاده می‌کردند. کارشناسان مین یاب روس که در شرق حلب مشغول خنثی‌سازی‌ مین‌های تروریست‌ها هستند، روز سه‌شنبه در این منطقه انباری از بمب‌های دست‌ساز یافتند که برای نابودی این محله کافی بود. برخی منابع گزارش دادند تروریست‌ها این انبار را پیش از عقب‌نشینی بمب‌گذاری کرده بودند.

پیشرفت‌های ارتش عراق در موصل
نیروهای امنیتی مشترک عراق 4 محله جدید را در موصل از اشغال تروریست‌ها آزاد کردند. براساس گزارش وبگاه «اعلام الحربی»، نیروهای عراقی محله 7 نیسان در شمال موصل، محله الصحه نزدیک مسجد السورجی همچنین محله‌های الساهرون و المالیه در جنوب موصل را به‌طور کامل آزاد کردند. عبدالامیر رشید یارالله، فرمانده عملیات نینوا بیان کرد خسارت‌های سنگینی به نفرات و تجهیزات داعش وارد شد. در این عملیات، مشاور ابوبکر بغدادی در حمله هوایی در موصل به هلاکت رسید.


Page Generated in 0/0058 sec