printlogo


کد خبر: 170326تاریخ: 1395/10/23 00:00
شرایط ناسالم هوای پایتخت وارد پنجمین روز متوالی خود شد
پساهوا!
افزایش 12 درصدی تماس با اورژانس‌‌تهران

گروه اجتماعی: کیفیت هوای تهران برای پنجمین روز مستمر در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت و به سالمندان، بیماران، کودکان و زنان باردار توصیه می‌شود از منزل خارج نشوند. روز گذشته شهرری آلوده‌ترین و نازی‌آباد سالم‌ترین منطقه تهران بودند. به گزارش تسنیم، شاخص عدد ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون در استان تهران روی عدد 124 قرار گرفت و به همین دلیل کیفیت هوای استان تهران برای پنجمین روز مستمر به شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس رسید.
آغاز آلودگی از روز شنبه
 این آلودگی هوا از صبح روز شنبه در کلانشهرها و استان تهران ایجاد شده کارشناسان توصیه کرده‌اند در چنین شرایطی بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار، سالمندان و کودکان از تردد در محل‌های پرتردد و آلوده خودداری کنند. بر اساس آخرین گزارش‌ها منطقه 21 استان تهران (شهرری) با عدد شاخص 162  آلوده‌ترین و منطقه 16 (نازی‌آباد) با عدد 79 سالم‌ترین نقاط استان تهران به حساب می‌آمدند. عدد شاخص‌های ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون در شهر تهران به ‌ترتیب آلودگی به‌شرح جدول درج شده در گزارش است. بنا بر تمهیدات اندیشیده شده از سوی مدیران اگر شاخص عددی ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون بین 50 تا 100 باشد شرایط کیفیت هوا سالم است و شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس نیز به میانگین عددی 100 تا 150 تعلق می‌گیرد اما اگر عدد بین 150 تا 200 قرار گیرد به این شرایط کیفیت هوا وضعیت قرمز یا شرایط اضطرار گفته می‌شود و کیفیت هوا در این میانگین برای همه افراد ناسالم خواهد بود. برنامه‌ریزی‌های روزهای گذشته مدیران محیط‌زیست استان تهران مبنی بر تعطیلی 2 روزه مدارس، تعطیلی معادن شن و ماسه و گسترش محدوده طرح زوج و فرد نیز نتوانست مانع افزایش آلاینده‌ها شود و مردم همچنان باید منتظر باد و باران باشند.
افزایش 12 درصدی تماس با اورژانس
معاون اورژانس تهران گفت: در روزهای آلوده تهران تماس با این سامانه تا 12 درصد افزایش یافت و بیشتر مراجعان به آمبولانس‌های مستقر سطح شهر خواستار اکسیژن تراپی بودند. اسماعیل فراهانی به میزان اظهار داشت: همزمان با افزایش آلاینده‌ها در شهر تهران تیم‌های ویژه اورژانس تهران در 6 میدان مهم تهران مستقر شده و آماده امدادرسانی به هموطنانی هستند که در طول روز به علت آلودگی دچار مشکل می‌شوند.
استقرار اورژانس در سطح شهر
همچنین برای سرعت بخشیدن به امدادرسانی 30 موتورلانس هم در سطح شهر مستقر شده‌اند. معاون اورژانس تهران تاکید کرد: بیشتر افرادی که به آمبولانس‌های سطح شهر مراجعه کردند، خواستار اکسیژن تراپی بودند. همچنین اگر شهروندان در سطح شهر دچار مشکل شدند، می‌توانند برای دریافت اکسیژن به این آمبولانس‌ها در میادین آزادی، امام حسین، امام خمینی، تجریش، انقلاب و شهرری مراجعه کنند.  وی افزود: در چند روز گذشته میزان تماس با اورژانس تهران نسبت به روزهای عادی 12 درصد افزایش یافته و بیشتر افراد به علت آلودگی دچار کمبود اکسیژن و مشکلات قلبی شده بودند.


Page Generated in 0/0063 sec