printlogo


کد خبر: 170327تاریخ: 1395/10/23 00:00
اخبار

مدیر مراقبت بهداشتی مرزی وزارت بهداشت:
موج اول آنفلوآنزا گذشت
مدیر برنامه آنفلوآنزا و مراقبت بهداشتی مرزی وزارت بهداشت، وضعیت ابتلا به آنفلوآنزای فصلی را تشریح کرد. به گزارش ایسنا، محمود سروش درباره آخرین وضعیت ابتلا به آنفلوآنزای فصلی در کشور اظهار داشت: ابتلا به این بیماری نسبت به سال گذشته پیچیده‌تر نشده و آستانه آن بسیار پایین است. به طور کلی می‌توان گفت وضعیت ابتلا به این بیماری، در این شرایط خوب است. وی افزود: موج اول بیماری گذشته است و موج دوم نیز بستگی به سرمای هوا دارد؛ اگر به صورت ناگهانی دمای هوا کاهش یابد، ممکن است این موج زودتر بازگشت داشته باشد. وی همچنین افراد مبتلا به آسم، بیماری‌های قلبی، کلیوی مزمن، دیابت، دچار ضعف ایمنی، مادران باردار و کسانی که عضو دریافت کرده‌اند یا در حال شیمی‌درمانی هستند را جزو گروه‌های آسیب‌پذیری عنوان کرد که در صورت ابتلا به آنفلوآنزا تهدید بیشتری متوجه آنها خواهد بود.

انهدام باند فحشا و قاچاق دارو
باند فحشا و قاچاق دارو در یک مجتمع مسکونی ۱۲واحدی در شمال تهران شناسایی و منهدم شد. به گزارش تسنیم، اعضای باند فساد و قاچاق دارو در یکی از مناطق شمال تهران توسط نیروهای اطلاعات سپاه شمال تهران شناسایی و دستگیر شدند. طبق مدارک موجود در پرونده، مالک یک مجتمع مسکونی 12واحدی که در خارج از کشور است، ملک خود را در اختیار فردی قرار داده و این فرد، تمام ساختمان را به مرکز فساد، فحشا و دپوی داروی قاچاق تبدیل کرده بود و واحدهای مسکونی این مجتمع را به افراد گوناگون اجاره می‌داده است. با ارائه گزارش‌های مردمی، انجام تحقیقات اطلاعاتی از این مجتمع آغاز شد و بعد از احراز قطعیت گزارش‌های واصله، عوامل این مرکز فساد که 8 زن و 4 مرد بودند شناسایی و دستگیر شدند. در این مرکز فساد کنار داروهای قاچاق، مقدار زیادی مشروبات الکلی نیز کشف شده است. با تکمیل تحقیقات اولیه، پرونده برای رسیدگی به دادسرای ناحیه یک ارجاع شد.


مناسب‌سازی ۲۲ بوستان برای معلولان
معاون خدمات شهری شهرداری تهران از مناسب‌سازی ۲۲ بوستان در مناطق شهر تهران برای استفاده معلولان تا دهه فجر امسال خبر داد. به گزارش تسنیم، مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران از مناسب‌سازی 22 بوستان در مناطق شهر تهران برای استفاده معلولان تا دهه فجر امسال خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در هر منطقه یک بوستان برای استفاده معلولان مناسب‌سازی می‌شود و ان‌شاءالله این پروژه تا دهه فجر امسال به اتمام خواهد رسید. وی خاطرنشان کرد: در همین راستا در هر منطقه یک بوستان برای استفاده معلولان مناسب‌سازی می‌شود تا آن عزیزان نیز بتوانند از این امکانات بهره لازم را ببرند.

جمع‌آوری ۱۳ هزار بی‌خانمان
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از فعالیت ۳۶۹۲ گشت فوریت‌های اجتماعی پایتخت در 3 شیفت ۸ ساعته در طول شبانه روز خبر داد. به گزارش مهر، مجتبی عبداللهی در نشست صمیمانه با دبیران شورایاری، مدیران محلات هفده‌گانه و مدیران شهری و برون‌سازمانی منطقه ۱۱، با اشاره به کارنامه درخشان شهرداری تهران در حوزه‌های گوناگون تصریح کرد: وجود ۱۵ مددسرا با گنجایش بیش از 3 هزار نفر برای نگهداری کارتن‌خواب‌ها، 2 سامان‌سرا در اسلامشهر و لویزان با ظرفیت
۳۷۰ نفر و در تهران، سامان‌سراهای ویژه مردان و زنان، ۱۶ مرکز پرتو با ظرفیت ۳ هزار نفر برای کودکان کار و خیابان، ۲۴ مرکز بهاران با گنجایش ۲۵۰۰ نفر جهت توانمندسازی معتادان و زمینه‌سازی برای بازگشت آنان به آغوش گرم خانواده‌های خود، 3 کمپ ترک اعتیاد با ظرفیت نگهداری ۷۰۰ نفر به صورت شبانه‌روزی، راه‌اندازی 2 مجموعه همراه‌سرا در کنار
2 بیمارستان دولتی تهران از جمله مراکزی است که شهرداری تهران برای کاهش آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی و فعال کرده است.


Page Generated in 0/0066 sec