printlogo


کد خبر: 170328تاریخ: 1395/10/23 00:00
کوتاه و گویا

  نهمین «جشنواره مداد کمرنگ» با هدف آشنایی دانش‌آموزان با اهداف، آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و منویات رهبر فرزانه انقلاب، با حضور نشریات و رسانه‌های دانش‌آموزی در 2 مرحله قرارگاهی و مدرسه‌ای از سوی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برگزار می‌شود.
  در حاشیه ششمین همایش سالانه موزه ملی علوم و فناوری، تفاهمنامه همکاری
5 ساله میان موزه علوم و فناوری ایران و مرکز علم «هروکا» فنلاند درباره تبادل تجهیزات و دانش، برگزاری سمینارها و نمایشگاه‌های مشترک  به امضای مسؤولان این دو مجموعه رسید.
  تربت‌جو، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه 13 درباره اصلاح هندسی معابر این منطقه گفت: طرح اصلاح هندسی برای روانسازی ترافیک، کاهش زمان سفر و کاهش تصادفات در معابر نواحی چهارگانه اجرایی شده که این طرح باعث  ایمن‌سازی و ارتقای سطح کیفی معابر و سهولت در رفت و آمد دانش‌آموزان خواهد شد.
  علیرضا اسفراینی‌نژاد، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه 3 از اجرای خط‌کشی‌های 5 متری در مسیرهای عابرپیاده خیابان شریعتی با هدف جلوگیری از لیز خوردن ماشین‌ها و عابرین پیاده خبر داد.
  مهرداد زنگنه‌فر، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 19 شهرداری تهران درباره جمع‌آوری پسماندهای خشک گفت: با اجرای طرح تفکیک پسماند و ارائه آموزش‌های لازم به شهروندان، درصد تناژ جمع‌آوری پسماندهای خشک از 8/2 درصد در ابتدای طرح به 5/20 درصد رسیده است.
  محمدرضا غلامی، معاون اجتماعی- فرهنگی شهرداری منطقه 7 تهران از راه‌اندازی مرکز مد و لباس و ارائه طرح برای الگوسازی برای دیگر مناطق با هدف ترویج پوشش فاخر بانوی ایرانی خبر داد.
  عباس بابازاده، شهردار منطقه  10 تهران از اکران طرح‌های فرهنگی با مضامین آموزش شهروندی در سطح معابر برای حفظ محیط زیست در قالب راه‌اندازی کمپین محیط زیست شهری با شعار «شهرتازه» خبر داد.
  حمید محسنی، شهردار منطقه 9 درباره بهسازی محوطه برج و میدان آزادی گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه به مرز
80 درصدی رسیده و با توجه به مساعد بودن شرایط جوی این پروژه تا دهه فجر تکمیل خواهد شد.
  محمد بنی‌حسن، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، از استقرار 3 روزه پایگاه‌های سلامت در ایستگاه‌های متروی محمدشهر، گلشهر و کرج با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان البرز خبر داد.
  فیلم سینمایی «ملانکولیا» در کارگاه سینما- روانشناسی فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی با حضور محمدرضا مقدسیان
 تحلیل شد.
  محمدحسن طالبیان در مراسم افتتاحیه نخستین کارگاه آموزشی بین‌المللی «محیط موزه و حفاظت پیشگیرانه- گامی به سوی موزه سبز» گفت: 300 مجموعه‌دار آثار فرهنگی و تاریخی در ایران داریم که به سرعت در حال عضویت در بانک‌های اطلاعاتی و شناسنامه‌دار شدن هستند. همچنین استفانو دی‌کارو، دبیرکل ایکروم  نیز در پیامی به این کارگاه بیان داشت: معتقدیم ترغیب به همکاری و به اشتراک گذاشتن دانش، تخصص و راهبردها در زمینه حفاظت پیشگیرانه در میان موزه‌های کشورهای عضو اکو، برای ایجاد یک شبکه حرفه‌ای جامع و محکم کمک زیادی خواهد کرد.
  عبدالحسین مسلمی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 درباره برگزاری پنجمین دوره جشنواره مشکات گفت: پنجمین دوره جشنواره مشکات با محوریت آسمان آبی، زمین پاک، اخلاق شهروندی و در قالب‌های شعر، نقاشی، سرود، عکاسی، داستان کوتاه، خاطره‌نویسی، کاریکاتور، گزارش تصویری، روزنامه دیواری و پیام صوتی در حال برگزاری است.
  آیین گشایش نمایشگاه آثار پیشگامان ایرانی ارمنی هنر معاصر با عنوان «دیدار» با مشارکت موزه آرداک مانوکیان و با سخنرانی رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران، اسقف اعظم ارامنه تهران و نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی و تقدیر از 4 هنرمند پیشکسوت ارمنی برگزار شد.
  سیداحمد علوی، قائم‌مقام شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه  فعالیت‌های مربوط به توسعه حسینیه و مرمت آبنمای خانه مداحان ایران (عمارت فخرالدوله) به پایان رسید، گفت: با توجه به ثبت ملی این بنای تاریخی، اقدامات مربوطه براساس اصول و مبانی نظری مرمت صورت گرفته است.


Page Generated in 0/0069 sec