printlogo


کد خبر: 170340تاریخ: 1395/10/23 00:00
انتخابات

مسؤولیت انتخاباتی معاون «استاندار» خلاف قانون است
نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: اگر در ابلاغیه وزارت کشور معاونت‌های سیاسی استانداری‌ها مسؤول ستاد انتخاباتی روحانی باشند خطرناک بوده و حق مردم را از بین می‌برد. حجت‌الاسلام احمد سالک، در گفت‌وگو با فارس، درباره ابلاغیه وزارت کشور با عنوان «اطلاع‌رسانی و تعامل مستقیم با مردم» اظهار داشت: یک بحث در این میان وجود دارد که  مسؤول و مجری قانون استان‌ها استانداری است و دولت می‌تواند این موضوع را به معاونت‌های مختلف ابلاغ کند. وی افزود: حال نکته مهم اینجاست که اگر اجرای قانون انتخابات را بر عهده نهادهای سیاسی گذاشته‌اند مانعی ندارد اما گاهی استنباط آنها این است که این حرکت یک نوع دستور‌العمل برای انتخابات 96 به نفع یک جریان است که این قطعا خلاف قانون است.عضو جامعه روحانیت مبارز همچنین تصریح کرد: گاهی بحث اجرای قانون انتخابات است که به معاونت‌های سیاسی واگذار می‌شود اما گاهی هم شبکه برای انتخابات
ریاست جمهوری یک فرد درست می‌کنند که این خلاف قانون است و نباید اجازه چنین کاری داده شود. سالک بر همین اساس اضافه کرد:‌ اگر این ابلاغیه که مسؤول مستقیم اجرای طرح «اطلاع‌رسانی و تعامل مستقیم با مردم» معاونان سیاسی استانداری‌ها تعیین شدند، به این مفهوم باشد که مسؤولان مستقیم برگزاری انتخابات سال 96 باید در استان‌های خود رئیس ستاد تبلیغاتی دولت یازدهم باشند، خطرناک است و حق مردم را از بین می‌برد.

برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای منوط به درخواست مجلس خبرگان
سخنگوی شورای نگهبان گفت:‌ برای برگزای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری باید هیات‌رئیسه این مجلس درخواست کند. عباسعلی کدخدایی در گفت‌و‌گو با تسنیم، درباره نظر شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری برای جایگزینی فرد جانشین مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: این مساله منوط به پیشنهاد خود اعضای مجلس خبرگان رهبری است. وی افزود: باید مجلس خبرگان رهبری پیشنهاد این کار را بدهد و ما نیز در شورای نگهبان این مساله را بررسی کرده و درباره برگزاری آن نظر می‌دهیم. محمدحسین مقیمی، قائم‌مقام وزیر کشور نیز از آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان در تهران خبر داد و گفت: ما پیشنهاد برگزاری آن را به شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری می‌دهیم.
آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی یکی از نمایندگان مردم تهران در مجلس خبرگان بود که با رحلت ایشان یک نفر باید به عنوان جایگزین در این مجلس انتخاب شود.

توجه به مشکلات اقتصادی از اهداف جبهه مردمی نیروهای انقلاب
نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب به دنبال افزایش حضور مردم در صحنه مدیریتی کشور و رسیدگی به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است. حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به شکل‌گیری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: این جبهه به دنبال این است که حضور مردم در صحنه مدیریتی کشور را افزایش دهد. وی با تاکید بر اینکه جناح‌ها و دسته‌بندی‌هایی که تاکنون در کشور وجود داشته خاصیت خود را از دست داده و رنگ باخته‌اند، گفت: جناح‌بندی‌های فعلی در شرایط کنونی پاسخگوی نیازهای روز کشور نیستند. نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با بیان اینکه لازم بود طرح نویی مبتنی بر واقعیات کشور در انداخته شود، تصریح کرد: تمام مباحثی که در این جبهه دنبال می‌شود، مبتنی بر نیازهای روز مردم سازماندهی می‌شود. حاجی‌دلیگانی با اشاره به اهداف این جبهه گفت: رسیدگی به مشکلات اقتصادی و معیشتی و همچنین توجه به مسائل و معضلات فرهنگی و اجتماعی از جمله اهداف این جبهه است. وی ادامه داد: ابزار رسیدن به هدف‌های جبهه این است که مسؤولیت اجرایی کشور را در سال 96 به شخصی بسپاریم که دغدغه اصلی‌اش حل مشکلات اقتصادی و سپس حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی مردم باشد. نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس تصریح کرد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی توانسته جریان‌های سیاسی دلسوز برای انقلاب اسلامی را کنار یکدیگر جمع کند تا راه‌حلی برای مشکلات مردم  بیندیشند.
 


Page Generated in 0/0056 sec