printlogo


کد خبر: 170394تاریخ: 1395/10/25 00:00
حمله اسرائیل به فرودگاه نظامی در دمشق

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بار دیگر فرودگاهی را در نزدیکی دمشق پایتخت سوریه هدف بمباران خود قرار دادند؛ اقدامی که دولت دمشق تاکید کرده بدون پاسخ نمی‌ماند. آنگونه که مسؤولان دولت سوریه گفته‌اند این حمله موشکی بامداد جمعه انجام شده و فرودگاه مزه در حومه دمشق را هدف گرفته است. بنا به گفته منابع محلی، انفجارهای بزرگ در فرودگاه مزه باعث وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ای در این فرودگاه و اطراف آن شده است. ارتش سوریه می‌گوید موشک‌ها از منطقه‌ای در شمال سرزمین‌های اشغالی شلیک شده‌اند و جنگنده‌های اسرائیلی وارد حریم هوایی سوریه نشده‌اند. ارتش سوریه در واکنش به این حمله با انتشار بیانیه‎ای اعلام کرد از عاملان این حمله آشکار انتقام خواهد گرفت. در این بیانیه آمده است: «فرماندهی ارتش سوریه و نیروهای مسلح به اسرائیل درباره پیامدهای این حمله آشکار هشدار می‎دهد و بر تداوم مبارزه خود علیه تروریسم تأکید می‌‎کند.»  رژیم صهیونیستی تاکنون چندین بار مناطقی در سوریه بویژه اطراف پایتخت را هدف حملات موشکی خود قرار داده است. منابع نظامی سوریه از حمله موشکی اسرائیل به پایگاه هوایی مزه به‌عنوان بخشی از «تلاش‏‎های نومیدانه دشمن اسرائیلی برای حمایت از گروه‏‌های تروریستی و بالا بردن روحیه تخریب‎شده تروریست‎ها» نام برده‌اند.
8 کشته در انفجار کفرسوسه
 یک تروریست انتحاری، شامگاه پنجشنبه کمربند انتحاری خود را در نزدیکی یک باشگاه ورزشی در منطقه کفرسوسه در غرب دمشق منفجر کرد که در پی آن ۸ تن کشته و ۱۴ تن دیگر مجروح شدند. کفرسوسه از مناطق مهم دمشق است و مراکز مهمی همچون نخست‌وزیری و بسیاری از ادارات دولتی در نزدیکی آن قرار داد.
عملیات موفقیت‌آمیز ارتش در حلب
در حمله جنگنده‌های ارتش سوریه و همراهی جت‌های روسی، اتاق عملیات تروریست‌های جیش‌الفتح در حلب ویران شد. جیش الفتح از گروه‌های تروریستی است که با همراهی چندین گروه تروریستی دیگر در حلب با ارتش سوریه جنگید اما در نهایت مجبور شد با آتش‌بس دولت سوریه موافقت کند و همراه دیگر گروه‌های تروریستی از حلب به ادلب منتقل شود. راهکار ارتش سوریه در عملیات‌های پیشین نشان می‌دهد اینگونه بمباران‌های هوایی، مقدمه‌ای برای آغاز یورش‌های زمینی نیروهای ارتش سوریه است.


Page Generated in 0/0293 sec