printlogo


کد خبر: 170419تاریخ: 1395/10/26 00:00
اخبار

خطر نجومی‌بگیران از اختلاس بیشتر است
مدیری که امین تلقی می‌شود و در توزیع منابع به نفع خود برداشت می‌کند، هر کار دیگری نیز ممکن است از او سر بزند. احمد توکلی، کارشناس اقتصادی با اشاره به قابل اتکا نبودن آمار تعداد نجومی‌بگیران درباره دلیل اهمیت فیش‌های حقوقی نسبت به اختلاس‌های میلیاردی به تسنیم گفت: مدیرانی که امین تلقی می‌شوند وقتی خیانت کنند یعنی از موقعیت و جایگاه خود سوءاستفاده کرده‌اند، بنابراین ممکن است هر زد و بند دیگری نیز از آنها سر بزند. توکلی با بیان اینکه اهمیت خیانت یک مدیر بیشتر از اختلاس و سوءاستفاده‌های مالی دیگر است، افزود:‌ مدیری که در توزیع منابع، به نفع خود استفاده و برداشت می‌کند، ممکن است قرارداد‌هایی که امضا می‌کند را با ارقام بالا و با در نظر گرفتن منافع خود باشد بنابراین ضرری که از این مدیر به بدنه دولت و کشور وارد می‌شود بیشتر از اختلاس است. رئیس هیات‌مدیره سازمان مردم‌نهاد دیدبان عدالت و شفافیت خاطرنشان کرد:‌ براساس اعلام قوه‌قضائیه تا هفته گذشته 53 نفر احضار شده‌اند ولی باید برخورد با این افراد با همت بیشتری بررسی شود و دیگر ارکان نظام و تمام مدیران بخش عمومی این موضوع را پیگیری کنند.


فروش سیمان با LC داخلی
وزیر راه‌وشهرسازی از افزایش مصرف سیمان با اجرای سیستم اعتباری خرید این محصول از طریق LC داخلی خبر داد. به گزارش مهر، عباس آخوندی در سمینار توسعه، طرح و اجرای رویه‌های بتنی گفت: وزارت راه‌وشهرسازی جلسات زیادی با سازمان برنامه و بودجه برای اجرای سیستم اعتباری خرید سیمان با LC داخلی داشتند و بانک مسکن هم برای همکاری در این طرح اعلام آمادگی کرده تا از این طریق شاهد افزایش مصرف سیمان در کشور باشیم. آخوندی افزود: وزارت راه‌وشهرسازی تلاش دارد با استفاده از سیمان در باندهای فرودگاهی، تراورس‌های راه‌آهن و جاده‌ها و همچنین افزایش سهم ساختمان‌های بتنی نسبت به فولادی، مازاد تولید سیمان را مورد استفاده قرار دهد. به گفته وزیر راه‌وشهرسازی، مشکل صنعت سیمان و بتن کشور در نظام توزیع و بازرگانی آن خلاصه می‌شود و در این زمینه ایران باید از کشورهای دیگر الگوبرداری کند. همچنین محمد شکرچی‌زاده، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به سهم ۳۸ درصدی بتن در کل بودجه عمرانی کشور گفت: براساس برنامه در 4 سال آینده باید حداقل ۱۰درصد جاده‌های آسفالت کشور با رویه بتن جایگزین شود. وی ادامه داد: در حال حاضر به دنبال استفاده از روش BOT در ساخت بتن هستیم تا سرمایه‌گذاران علاوه بر مشارکت در ساخت، در زمان بهره‌برداری نیز بخشی از هزینه‌ها را بپردازند. جعفر سرقینی، معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز اظهار داشت: از سال ۸۰ تا پایان سال ۹۰، تولید سیمان از ۳۰ میلیون تن به ۷۵ میلیون تن رسیده است و می‌توان گفت حجم تولید 5/2 برابر شده است. در واقع رشد تولید سیمان در سال‌های اخیر مثبت بوده است. وی اضافه کرد: ۷۴ طرح سیمانی در دست اجرا داریم که ۱۲ طرح آن حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.


کاهش قیمت گوشت آغاز شد
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از کاهش 2 هزار تومانی قیمت این گوشت در بازار خبر داد. علی‌اصغر ملکی به مهر گفت: قیمت هر کیلوگرم شقه بدون دنبه عرضه به مغازه‌دار بین ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان و عرضه به مشتری ۳۸ تا ۳۹ هزار تومان است.  وی با بیان اینکه در حال حاضر رکود خاصی بر بازار گوشت حاکم شده است، افزود: یکی از دلایل کاهش قیمت گوشت در بازار، توزیع گوشت دولتی است و اگر دولت این کار را ادامه دهد تاثیر بیشتری بر شرایط بازار و کاهش نرخ‌ها خواهد داشت. گفتنی است، قیمت گوشت گوسفندی با افزایش غیرطبیعی و بی‌سابقه در ۸ ماه ابتدایی امسال حدود ۳۵ درصد بالا رفته و ۱۰ هزار تومان در هر کیلوگرم گران شده و به سقف ۳۹ هزار تومانی رسیده است. درحالی ‌که قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی بدون دنبه در ماه‌های ابتدای سال جاری یعنی اردیبهشت‌ماه حدود 28 هزار تومان به فروش می‌رسید و دام زنده  10 تا 11 هزار تومان قیمت داشت، این محصولات امروز به ترتیب 38 تا 39 هزار تومان و 15 تا 16 هزار تومان به فروش می‌رسد.


Page Generated in 0/0049 sec