printlogo


کد خبر: 170446تاریخ: 1395/10/26 00:00
با تغییر فقط یک مربی
پرواز به سبک اینتر

جیمز هورن‌کاسل: فرانک دی‌بوئر اخیرا در رابطه با تجربه کوتاه حضورش در اینتر گفت که چه اندازه روی او فشار وارد شده و 3 ماه حضورش در باشگاه را به اندازه یک سال احساس کرده است. او می‌خواهد تا تابستان به استراحت بپردازد و سپس به دنیای مربیگری بازگردد. در همین حال جانشین دی‌بوئر، استفانو پیولی کاری را که برای دی‌بوئر فوق‌العاده سخت و طاقت‌فرسا به نظر می‌رسید خیلی آسان جلوه داده است؛ در 2 ماه اینتر از رده 12 به 7 جدول رسیده و حالا تنها 5 امتیاز با سهمیه لیگ قهرمانان فاصله دارد و این در حالی است که یک نیم‌فصل کامل از مسابقات هم باقی مانده. اینتر در این مدت فرمی مانند یووه و رم داشته و این مطابق انتظاراتی است که در پیش‌فصل از این تیم می‌رفت. 4 برد پیاپی در لیگ این باور را به وجود آورده که شاید این فصل تمام نشده باشد و انگار هنوز هم می‌توان آن را نجات داد.
وقتی از او سوال می‌شود که درباره جزئیات کارش در اینتر صحبت ‌کند، پیولی با آرامش پاسخ می‌دهد: چیز زیادی را عوض نکردیم. یک متدلوژی را وارد تیم کردیم، کمی اعتماد به نفس بیشتر، با سازمان دفاعی بیشتر. پیولی با چالش‌های مشابه دی‌بوئر مواجه شد. او پیش‌فصلی نداشت تا ایده‌هایش را به مرور زمان وارد تیم کند. همان نخستین بازی در داربی
دلا مادونینا به میدان رفت. این یک تیم پر از اشکال بود که برای فرد دیگری ساخته شده بود و به رغم اینکه استعداد‌های فردی خوبی داشت، به نظر بازیکنان برای هم بازی نمی‌کردند.
آریگو ساکی گفته پیولی خودش را در بدترین موقعیت ممکن به عنوان یک مربی پیدا کرد اما خود پیولی وضعیت را به این شکل ندید. شاید به دو دلیل؛ یا به خاطر اینکه او در کل زندگی هوادار اینتر بوده و حالا رویایش به حقیقت پیوسته یا اینکه او برای درازمدت این شغل را می‌خواهد.
لینک شدن اینتر به دیگو سیمئونه هم او را نمی‌ترساند: اجازه نمی‌دهم این حرف‌ها روی من تاثیری بگذارد. لاتزیو هم بودم همین وضعیت برقرار بود. این صدا در گوشم بود که می‌گفت روزی سرمربی بیانکوسلستی می‌شوم. این صدا همیشه دنبالم می‌کند. وضعیت در اینتر به طور واضحی به شکل‌های مختلفی می‌تواند برداشت شود: از بیرون نتایج بد شما را وادار می‌کند فکر کنید داخل باشگاه پر از مشکل است ولی وقتی وارد شدم دیدم خیلی از چیز‌ها روی روال انجام می‌شود. بعد از 150 میلیون خرج روی بازیکنان جدید در تابستان، سونینگ چراغ سبز را برای خرید گالیاردینی نشان داده است. او روز چهارشنبه قرارداد قرضی‌اش را امضا کرد و در نهایت تا تابستان این خرید می‌تواند تا 28 میلیون یورو برای اینتر آب بخورد. زمین تمرین اینتر هم حالا اسم سونینگ را دارد و این اسپانسرینگ پول بیشتری را وارد باشگاه کرده تا آنها بتوانند از قوانین فیر‌پلی مالی یوفا هم تابعیت کنند. آنها در آینده برنامه 5 ساله خود را به یوفا خواهند داد و آن زمان دیگر اینتر به طور کامل قدرت مالی سونینگ را خواهد داشت. کمپانی بزرگی که در ماه نوامبر، حق پخش تلویزیونی لیگ جزیره برای چین را به مبلغ 650 میلیون یورو خرید. خط دفاعی که در 11 بازی با دی‌بوئر 14 گل خورده بود، حالا در 4 بازی آخر تنها یک گل خورده است. راه‌حل پیولی اما چه بوده؟ دفاع وسط‌های اینتر جای‌شان را عوض کردند. بروزوویچ طرد شده از تیم به خط هافبک ایستای تیم اضافه شد تا انرژی دوباره وارد وسط زمین شود. بروزوویچ فقط به خاطر دوندگی و نرخ تلاش بالایش ارزشمند نیست، او بسیار موثر است و از نوامبر به این سمت 4 بار گلزنی کرده.
کمتر کردن وابستگی اینتر به ایکاردی و غیر قابل پیش‌بینی‌تر شدن تیم از دیگر کار‌هایی بود که پیولی قصد انجامش را داشت و در این راه موفق هم بوده است. کاپیتان اینتر هم هنوز کسی است که بازی‌ها را می‌برد و در تمام رقابت‌ها 22 گل زده اما بار گلزنی حالا در تیم پخش شده و از خط هافبک و کاندروا و پریشیچ هم حالا گل‌های بیشتری می‌بینیم. نتایج حالا خودش گویاست. اینتر در 7 بازی با پیولی 16 امتیاز کسب کرده، 2 امتیاز بیشتر از 11 بازی با هدایت دی‌بوئر! روحیه کل تیم به طور دراماتیکی زیاد شده است. ایکاردی هم اخیرا گفت وضعیت با دی‌بوئر غیرقابل تحمل شده بود. بازیکنانی که زمان دی‌بوئر از تیم خارج شده بودند، یا کلا از تیم رفتند یا بیشتر از آنها استفاده می‌شود. همه کنار هم هستند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا تیم پیروز شود. اینتر برابر جنوا، لاتزیو و اودینزه تا پایان نیمه اول تیم برتر زمین بود اما بازیکنان بازی را برای تیم حفظ کردند و موفق شدند راهی برای کسب پیروزی پیدا کنند. به طور کلی، دلایل زیادی برای مثبت‌اندیشی وجود دارد. پیولی در ابتدای ورودش گفت توانایی رساندن بازیکن به پتانسیل حقیقی خود را دارد. حالا هم شکی نیست که اینتر بیشتر از همیشه نزدیک به پتانسیل واقعی خود بازی می‌کند، چیزی که اول فصل هم از آن‌ انتظار می‌رفت.
 


Page Generated in 0/0055 sec