printlogo


کد خبر: 170464تاریخ: 1395/10/27 00:00
تجمع سپرده‌گذاران موسسه اعتباری کاسپین که با وجود داشتن مجوز توان پرداخت وجوه مردم را ندارد
بانک مرکزی: به ما چه!

گروه اقتصادی: روز گذشته تعدادی از سپرده‌گذاران موسسه مالی و اعتباری کاسپین در اعتراض به بلوکه شدن سپرده‌های‌شان در برابر دفتر مرکزی این موسسه در منطقه سعادت‌آباد تهران تجمع کردند. به گزارش «وطن‌امروز»، موسسه مالی و اعتباری کاسپین از 2 ماه پیش از پرداخت قانونی سپرد‌ه‌های مردم خودداری کرده و اعلام داشته است تا زمانی‌که موضوع ادغام تعاونی‌های زیرمجموعه این موسسه حل نشود، به‌دلیل زمانبر بودن نقل‌وانتقال اعتبارات، این موسسه پولی را به سپرده‌گذاران پرداخت نخواهد کرد. این موسسه در سال 1394 توانست از بانک مرکزی مجوز رسمی دریافت کند و تا پیش از آن بدون مجوز و با نام‌های فرشتگان، آرمان، فردوسی و‌ آرمان ایرانیان فعالیت می‌کرد.  گفتنی است چنانچه کاسپین در پرداخت سپرده‌‌ها به مشکل برخورد و نتواند این کار را انجام دهد، برای نخستین‌بار در تاریخ بانکداری ایران است که یک موسسه دارای مجوز رسمی، برخلاف موسسات بدون مجوز مانند ثامن‌الحجج و میزان، در پرداخت سپرده‌های بانکی‌اش دچار مشکل می‌شود. از آنجا که موسسات اعتباری دارای مجوز و بانک‌ها براساس قانون، مبلغی را به‌عنوان ذخیره قانونی نزد بانک مرکزی دارند، تأخیر بانک مرکزی در ورود به این موضوع و تعیین تکلیف سپرده‌گذاران جای پرسش دارد. در روزهای گذشته و به روش‌های مختلف، سپرده‌گذاران موسسه مالی و اعتباری کاسپین در اعتراض به بلوکه شدن سپرده‌های‌شان اقدام به اعتراض کرده‌اند اما تاکنون پاسخ قانع‌کننده‌ای را از مدیران این موسسه دریافت نکرده‌اند. چنین تعللی سبب بی‌اعتمادی مردم به موسسه و تشدید نگرانی از سوخت شدن سپرده‌های‌شان شده است.
اطلاعیه بانک مرکزی
روز گذشته بانک مرکزی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بحران موسسه اعتباری کاسپین ربطی به این نهاد ندارد و مدیران موسسه کاسپین باید پاسخگو باشند.
در اطلاعیه عجیب بانک مرکزی آمده است: موسسه کاسپین دارای مجوز فعالیت از بانک مرکزی است و مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره این موسسه موظفند اقدام‌های لازم برای رضایت مشتریان را اتخاذ کنند و به اطلاع عموم برسانند. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، به اطلاع سپرده‌گذاران محترم موسسه کاسپین می‌رساند از آنجا که موسسه اعتباری کاسپین دارای مجوز فعالیت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است، لذا مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره موسسه حسب موازین قانونی مکلف می‌باشند در اسرع وقت اقدامات مقتضی را برای رضایت مشتریان به عمل آورده و نتیجه را به اطلاع عموم برسانند، از این رو سپرده‌گذاران محترم درباره اقدامات موسسه می‌توانند با شماره تلفن‌های 22340397‏-22353052‏-22342878‏-22353374 تماس حاصل کنند. همچنین تلفن گویای 02129954855 آماده دریافت نظرات و شکایات سپرده‌گذاران
محترم است.
 


Page Generated in 0/0058 sec