printlogo


کد خبر: 170497تاریخ: 1395/10/27 00:00
رویدادها

 پوستر سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر با تصویر «علی حاتمی»
پوستر سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر طی مراسمی با تصویری از زنده‌‌یاد «علی حاتمی» کارگردان فقید سینمای ایران رونمایی خواهد شد. به گزارش تسنیم، امسال پوستر سی‌و‌پنجمین جشنواره فیلم فجر با محوریت زنده‌یاد «علی حاتمی» کارگردان فقید سینمای ایران طراحی شده و قرار است طی مراسمی با حضور اهالی رسانه و مدیران جشنواره از این پوستر رونمایی شود. سال گذشته و در سی‌وچهارمین دوره جشنواره فیلم فجر، برای نخستین‌بار در تاریخ جشنواره و در نخستین دوره دبیری محمد حیدری، پوستر جشنواره فیلم فجر مزین به تصویر زنده‌یاد «خسرو شکیبایی» شد.

«سگ‌های زرد» سینمایی می‌شود
فیلم سینمایی «سگ‌های زرد» سومین فیلم بلند سینمایی احمد کاوری روزهای پیش‌تولید خود را پشت سر می‌گذارد. فیلمی که تهیه کنندگی آن را ابراهیم اصغری برعهده دارد و به موضوع تروریست‌های شرق کشور می‌پردازد. به گزارش دیباچه، ابراهیم اصغری گفت: با توجه به حساسیت‌های این فیلم در حال حاضر مشغول ساخت دکورهای «سگ‌های زرد» در اطراف تهران هستیم. «سگ‌های زرد» یک فیلمنامه ضدتروریستی محسوب می‌شود که درباره فعالیت‌های یک گروه مزدور و همچنین اتفاقات خط لوله گاز ایران و هند است که در فضای بلوچستان پاکستان روایت می‌شود. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «شاهو» سرکرده گروه «سگ‌های زرد» برای آزادی دختران گمشده بهار با او راهی پاکستان می‌شود اما ناپدید شدن مهندس آیت که برای احداث خط لوله گاز ایران و هند به پاکستان رفته، شاهو و گروهش را در مسیر خطرناکی قرار می‌دهد.

فروش جشنواره موسیقی فجر به مرز 2 میلیارد تومان رسید
سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر به دلیل رحلت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و اعلام عزای عمومی، با دو روز تاخیر کار خود را در روز 24 دی آغاز کرد. به همین دلیل برنامه از پیش اعلام‌شده اجرای نزدیک به 80 گروه موسیقی با تغییر مواجه شد و روند بلیت‌فروشی جشنواره را تحت تاثیر خود قرار داد. به گزارش فارس، حمیدرضا نوربخش، رئیس جشنواره موسیقی فجر گفت:  امسال تا به این لحظه به فروش سال گذشته نزدیک شدیم و به مرز
2 میلیارد رسیدیم. خوشبختانه به لحاظ فروش چندان دچار مشکل نشدیم. قطعا اگر فرصتی می‌داشتیم و همه چیز بموقع پیش می‌رفت شرایط بهتر هم می‌ّشد. وی در پاسخ به این سوال که آیا تغییرات صورت‌گرفته در جدول به نفع فروش جشنواره انجام شده یا خیر؟ گفت: برنامه‌ها و سانس‌هایی که بعد از تغییر دوباره جدول به اجراها اضافه شد طبیعی بود و ما تمدید کنسرت‌هایی مثل محمد علیزاده که تقاضای زیادی برای تمدید داشت را در صورت عدم تغییر جدول نیز می‌داشتیم. قطعا اگر سانس خالی در تالار وحدت بود، برنامه آقای عقیلی را در همان تالار وحدت برگزار می‌کردیم.

عکاس فیلم سینمایی «امپراطور جهنم»:
علی نصیریان دلگرمی ما در این پروژه بود
محمد فوقانی، عکاس فیلم سینمایی «امپراطور جهنم» درباره روند عکسبرداری اظهار داشت: عکسبرداری از فیلم سینمایی «امپراطور جهنم» به اندازه کار در فیلم «محمدرسول‌الله(ص)» اهمیت داشت و 2 ماه به طول انجامید. در واقع روند عکسبرداری هم از مرحله تست گریم تا پایان کار صورت گرفت. به گزارش فارس، وی ادامه داد: کارگردان این فیلم خوش‌سلیقه بود و هر پلان آن عکس‌های خاصی را می‌طلبید؛ در این پروژه بنده از استاد «علی نصیریان» صبر و تحمل و اخلاق و کار حرفه‌ای را آموختم؛ شاید من قبل از این کار فکر می‌کردم هنرمندی حرفه‌ای هستم اما با دیدن علی نصیریان کم آوردم. حضور وی در این پروژه موجب دلگرمی ما بود؛ حتی در جاهایی که من لزومی نمی‌دیدم عکس بگیرم، استاد نصیریان راهنمایی می‌کرد. وی ضمن ابراز تأسف از انتخاب فیلم «امپراطور جهنم» در میان فیلم‌های بخش چشم‌انداز جشنواره فیلم فجر، گفت: با توجه به انصراف تهیه‌کننده اثر برای شرکت در جشنواره فیلم فجر، معلوم نیست چه برنامه‌ای برای این عکس‌ها خواهیم داشت.


Page Generated in 0/0052 sec