printlogo


کد خبر: 170503تاریخ: 1395/10/27 00:00
اخبار

چرا رونالدو کمتر بازی می‌کند؟
کریستیانو رونالدو معمولا در همه بازی‌ها حضور داشت. در دوران حضور در رئال‌مادرید رونالدو در بیشتر بازی‌ها در زمین بوده و فقط در برخی بازی‌های خاص روی نیمکت نشسته است اما این روزها او در بازی‌های کمتری به زمین می‌رود. در فصل 17-2016 مادرید 29 بازی انجام داده و رونالدو در 20 تای آنها حضور داشته است. 9 بازی را از دست داده و در 4 بازی به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده است. در مجموع او 1773 دقیقه بازی کرده؛ کمتر از هر فصلی جز نخستین فصل حضورش در سانتیاگو برنابئو. در آن فصل هم دلیلش مصدومیت طولانی‌مدت بود که زیاد بازی نکرد. این بار هم کم بازی کردنش به مصدومیت ربط دارد، هرچند او مصدوم نیست. ستاره پرتغالی فصل را با مصدومیت زانو آغاز کرد، مصدومیتی که باعث شده بود فینال یورو را هم از دست بدهد. به‌خاطر آن مصدومیت او 3 بازی اول مادرید را از دست داد. وقتی بازگشت زیدان خیلی زود او را به کار گرفت و در بازی با اوساسونا 66 دقیقه به او بازی داد اما بازی بعد مقابل اسپانیول را از دست داد. بعد از آن در بازی با لاس‌پالماس در دقیقه 72 تعویض شد و معلوم بود نشانه‌هایی از مصدومیت هنوز پابرجاست. مانند فصول قبل او دور اول بازی‌های جام حذفی را هم از دست داد و در بازی با کالچرال لئونسا روی نیمکت نشست. بعد از آن در بازی خانگی مقابل لاکرونیا نیمکت‌نشین شد. دلیلش این بود که می‌خواست برای جام‌جهانی باشگاه‌ها استراحت کند. بعد هم در بازی‌های خانگی و خارج از خانه مقابل سویا در ژانویه بازی نکرد. رونالدوی 31 ساله از 3 فصل اخیر، 2 فصل را با مشکلات بدنی و فیزیکی به پایان برده است. زیدان می‌خواهد این بار این اتفاق نیفتد و بتواند با او در لالیگا، لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی موفق باشد. طبیعی هم هست. در فصول اخیر مصدومیت زانو رونالدو را خیلی آزار داده است. او در پایان فصل‌های 14-2013 و
 16-2015 دچار مصدومیت شده و تا حدود 3 هفته دیگر 32 ساله می‌شود. او اخیرا سبک بازی‌اش را هم تغییر داده و بیشتر در محوطه جریمه حریف حاضر می‌شود. این یعنی با بالا رفتن سنش بیشتر سعی می‌کند انرژی‌اش را ذخیره کند و خودش هم می‌داند که دیگر از نظر فیزیکی محدودیت‌هایی دارد. هرچند در دنیای فوتبال بازیکنان کمی هستند که مراقب خودشان باشند اما رونالدو اینطور نیست و در ماه دسامبر هم گفته می‌خواهد تا 10 سال دیگر به بازی کردن ادامه دهد. اگر واقعا برنامه‌اش این باشد طبیعی است که از همین حالا در همه بازی‌ها حضور نداشته باشد. زیدان هم این را می‌داند و با توجه به قدرتی که تیم فعلی مادرید دارد سعی می‌کند تا جایی که می‌تواند به او استراحت دهد. تیم او این روزها آنقدر خوب است که حتی شاید بتواند بیشتر از این هم به رونالدو استراحت دهد. نه فقط این، بلکه او می‌خواهد رونالدو را در همه بازی‌هایی که در اختیار دارد آماده و سرحال داشته باشد. در حال حاضر در شرایطی که رونالدو استراحت می‌کند و مادرید در 40 بازی بدون شکست است، اوضاع خوب پیش می‌رود و روند چرخشی زیدان می‌تواند ادامه داشته باشد.


سیامند رحمان به عنوان ورزشکار تماشایی وزنه‌برداری معرفی شد
وب سایت رسمی کمیته بین‌المللی پارالمپیک، سیامند رحمان، ملی‌پوش تیم وزنه‌برداری و قوی‌ترین مرد دارای معلولیت جهان را به عنوان یکی از 230 ورزشکار تماشایی معرفی کرد. وب سایت رسمی کمیته بین‌المللی پارالمپیک از روز دوشنبه، 9 ژانویه، اقدام به معرفی ورزشکاران شاخص از 22 رشته پارالمپیک تابستانی کرده است. این اقدام با عنوان «ورزشکاران تماشایی» آغاز شده و طی این مدت 230 ورزشکاری که از سال 2017 تا بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو می‌توانند خبرساز باشند به عموم مردم معرفی می‌شوند.برخی از این ورزشکاران، جوانانی هستند که تا بازی‌های پارالمپیک 2020 پیشرفت خواهند کرد و استعدادهای آنها شکوفا می‌شود و تعدادی نیز از افرادی هستند که پیش از این مدال‌آور و افتخار‌آفرین بوده‌اند. یکشنبه 15 ژانویه نیز به 2 رشته کانو و وزنه‌برداری اختصاص یافت و کمیته بین‌المللی پارالمپیک با همکاری فدراسیون‌های جهانی این رشته‌ها اقدام به معرفی شاخص‌ترین ورزشکاران این دو رشته کرد که عملکرد آنها می‌تواند تا بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو در صدر اخبار قرار گیرد. در رشته وزنه‌برداری، علاوه بر سیامند رحمان از ایران، 10 وزنه‌بردار دیگر از کشورهای آذربایجان، چین (2 نفر)، انگلستان، یونان، ترکیه، مصر، نیجریه، مکزیک و برزیل به چشم می‌خورد. در رشته کانو نیز اسامی 6 ورزشکار معرفی شده که عملکرد آنها تا بازی‌های پارالمپیک مورد نظر خواهد بود. پیش از این نیز زهرا نعمتی در رشته تیر و کمان، بهزاد زادعلی‌اصغر در رشته فوتبال 5 نفره و مرتضی مهرزاد در رشته والیبال نشسته در زمره این ورزشکاران تماشایی معرفی شده‌اند.
 


Page Generated in 0/0143 sec