printlogo


کد خبر: 170505تاریخ: 1395/10/27 00:00
تروریست‌ها افسر پیام‌آور آشتی در وادی بردا را ترور کردند
عملیات ارتش سوریه در تدمر

ارتش سوریه و متحدانش، روز یکشنبه عملیات نظامی گسترده‌ای را برای آزادسازی تدمر (پالمیرا) از اشغال گروه تروریستی داعش آغاز کرده‌اند. یک منبع میدانی در ارتش سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان گفت: ۱۰ هزار نیرو در این عملیات نظامی مشارکت می‌کنند که اغلب از گروه دفاع مدنی و گردان صقورالصحرا و نیروهای سرلشکر سهیل حسن هستند. هدف این عملیات در مرحله نخست آزادسازی چاه‌های گاز و نفت در جزل، الشاعر، مهر و در مرحله نهایی آزادسازی تدمر است. این منبع افزود: نیروهای مهاجم توانسته‌اند طی ساعات نخستین از آغاز عملیات تا مسافت 3 کیلومتری در محور شمال شرقی فرودگاه تیفور پیشروی کنند. این منبع میدانی در ارتش سوریه خاطرنشان کرد که عملیات زمینی با پشتیبانی گسترده جنگنده‌های سوری و روسی و بمباران توپخانه‌ای و موشکی از سوی نیروهای دارای تجهیزات پیشرفته صورت می‌گیرد. سرتیپ علی ایوب، رئیس ستاد کل ارتش سوریه پیش‌تر از نیروهای سوری در حومه شرقی حمص بازدید کرد تا از میزان آمادگی این نیروها به منظور آغاز عملیات مطلع شود. گروه تروریستی داعش، اواخر سال گذشته میلادی، با کمک‌های اطلاعاتی آمریکا و در حالی‌که ارتش سوریه مشغول عملیات آزادسازی شرق حلب بود، شهر باستانی تدمر را بار دیگر به‌اشغال خود درآورد.
ادامه پاکسازی وادی بردا
ارتش سوریه همزمان در منطقه وادی بردا در استان ریف دمشق بررسی پرونده برخی افراد مسلح را در چارچوب توافق آشتی فراگیر آغاز کرده است. براساس این توافق، عناصر مسلح از این منطقه خارج خواهند شد و پرونده کسانی که می‌خواهند در این منطقه بمانند حل و فصل خواهد شد. از سوی دیگر کارشناسان سوری به ترمیم زیان‌های وارد شده به تاسیسات زیربنایی آبی چشمه‌های عین‌الفیجه در منطقه وادی بردا ادامه می‌دهند تا ارسال آب به دمشق، بزودی از سرگرفته شود. یک منبع نظامی در سوریه به تلویزیون العالم گفت: پس از آزاد شدن شهرک بسیمه توسط ارتش سوریه و متحدانش در منطقه وادی بردا در استان ریف دمشق، شوکت و قدرت گروه‌های مسلح در هم شکسته شده است. آزاد کردن شهرک بسیمه از دشوارترین ماموریت‌ها در منطقه وادی بردا بوده است. شهرک بسیمه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به‌طوری که از 2 بخش به مرزهای لبنان و دمشق مرتبط است. اهمیت این شهرک برای گروه‌های مسلح برای سیطره بر چشمه‌های آب عین‌الفیجه بوده است. تروریست‌ها با حضور در شهرک بسیمه این منطقه را به خط دفاعی نخست خود در وادی بردا تبدیل کرده بودند.
ترور مسؤول مصالحه در ریف دمشق
خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد تروریست‌های حاضر در منطقه وادی بردا، روز شنبه سرلشکر احمد الغضبان، مسؤول هماهنگ‌کننده توافق مصالحه را ترور کردند. احمد الغضبان از طرف دولت سوریه مسؤول رسیدگی به توافق صلح و آتش‌بس بین دولت و مخالفان در ریف دمشق بود.


Page Generated in 0/0142 sec