printlogo


کد خبر: 170506تاریخ: 1395/10/27 00:00
اخبار

ترامپ داووس را تحریم کرد
رئیس‌جمهور منتخب آمریکا هیچ نماینده رسمی‌ای به نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد که قرار است این هفته در داووس سوییس برگزار شود اعزام نخواهد کرد.
به گزارش بلومبرگ، با این حال یکی از مشاوران دونالد ترامپ در داووس حاضر خواهد شد. گری کوهن، رئیس سابق بانک گلدمن ساکس که از شرکت‌کنندگان همیشگی نشست‌های گذشته داووس بود، گفته پس از نامزدی‌اش برای ریاست شورای اقتصاد ملی آمریکا در ماه دسامبر، در نشست امسال مجمع جهانی اقتصاد شرکت نمی‌کند. دیگر نامزدهای تصدی پست‌های مهم در دولت ترامپ نیز در این نشست حضور نخواهند داشت. یکی از اعضای برجسته تیم انتقالی ترامپ گفت: «رئیس‌جمهور منتخب معتقد است حضور در این نشست سالانه که با حضور افراد قدرتمند و صاحب نفوذ برگزار می‌شود، به معنای خیانت به جنبش مردمی حامی او خواهد بود». او که خواست نامش فاش نشود معتقد است این گردهمایی که با حضور  میلیونرها، میلیاردرها، رهبران سیاسی و افراد مشهور جهان برگزار می‌شود، نماینده همان ساختار قدرتی است که خشم مردمی را برانگیخت و موجب پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شد.
با این حال، آنتونی سکاراموچی، بنیانگذار موسسه اسکای‌بریج‌کپیتال و از حامیان ستاد ترامپ قرار است در نشست داووس حضور یابد. او هفته گذشته به عنوان دستیار ترامپ منصوب شد. هوپ هیکس، سخنگوی ترامپ گفت، سکاراموچی که چندین‌بار در نشست داووس شرکت داشته، قبل از انتخاب شدن به عنوان عضو تیم کاخ سفید برای شرکت در این نشست برنامه‌ریزی کرده و به عنوان یک مقام غیررسمی به داووس خواهد رفت.
تحریم تحلیف ترامپ توسط 17 نماینده
جدل توئیتری میان ترامپ و یک فعال مدنی و نماینده‌ سیاهپوست دموکرات در آستانه مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری تبدیل به یک سوژه داغ مطبوعاتی در آمریکا شده است. به گزارش هیل، ارگان کنگره ایالات متحده، به دنبال انتقاد ترامپ از جان لوییس در گرامیداشت هفته مارتین لوترکینگ به منزله آغاز جنگ لفظی او با این نماینده کهنه کار بود. سپس لوییس از عدم حضور در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب خبر داد و او را غیرمشروع خواند. ترامپ نیز در پاسخ به او در پیامی توئیتری نوشت: «جان لوییس بهتر است وقت خود را صرف حوزه‌اش کند که در وضعیت تاسفباری به سر می‌برد تا اینکه به اشتباه نتیجه انتخابات را زیر سوال ببرد. حرف، حرف، حرف؛ بدون عمل، بی‌هیچ نتیجه  تاسفبار است.» این اظهارات ترامپ نیز به نوبه خود با انتقادات بسیار همراه شد و برخی سیاستمداران دموکرات به حمایت از لوییس پرداختند و در نتیجه تعداد نماینده‌های خانه نمایندگان کنگره که مراسم تحلیف ترامپ را تحریم کرده‌اند به 17 نفر افزایش یافت.


جدیدترین اطلاعات درباره امام موسی صدر
اعترافات هانیبال قذافی
«هانیبال قذافی» پسر چهارم دیکتاتور سابق لیبی که در لبنان بازداشت شده است طی بازجویی‌ها اطلاعات جدیدی درباره امام موسی صدر ارائه کرد و گفت: «نخست‌وزیر وقت رژیم لیبی مسؤول اصلی پرونده است». به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، قاضی زاهر حماده، بازپرس دادگستری، بازجویی درباره ناپدید شدن امام موسی صدر و 2 همراهش به نام‌های شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین (خبرنگار) را از هانیبال قذافی در حضور وکیلش (محمد مظلوم) و وکلای خانواده‌های 3 نفر مفقود، انجام داد. بازپرس حماده بعد از بازجویی 3 ساعته اعلام کرد جلسه بعد، یک شاهد به جلسه دعوت خواهد شد.
جلسه‌ای استثنایی
همچنین روزنامه الاخبار در گزارشی از جلسه 3 ساعته بازجویی او نوشت: «این جلسه به هیچ یک از جلسات پیشین بازجویی شبیه نبود. جلسه با آرامشی بی‌سابقه برگزار شد... اطلاعاتی هم که پسر قذافی در این جلسه داد مثل سابق نبود و منابع مطلع آن را «استثنایی» توصیف کردند هر چند که برخی اطلاعات تکراری بود. آنچه استثنایی بود، اصرار هانیبال بر این بود که پدرش، امام موسی صدر و 2 همراهش را نربوده، بلکه  متهم اصلی عبدالسلام جلود (که هنوز زنده است و گمان می‌رود در ایتالیا باشد) است. او نفر دوم در رژیم قذافی [و نخست‌وزیر او] بود». هانیبال همچنین می‌گوید از این جهت که مغز متفکر عملیات ربایش، مسؤولی رسمی در رژیم پدرش بوده، پدرش فقط مسؤولیت مدنی مربوط به جبران خسارت برای خانواده‌های قربانیان را بر عهده داشته است.
 


Page Generated in 0/0050 sec