printlogo


کد خبر: 170507تاریخ: 1395/10/27 00:00
چهارگوشه

هلاکت 30 نظامی سعودی در عملیات یمنی‌ها
بنا بر گزارش‌ها، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ده‌ها تن از مزدوران سعودی را داخل خاک این کشور عربی فقیر به هلاکت رسانده‌اند. به گزارش تلویزیون المسیره، در حمله 2 روز پیش نیروهای یمنی به شهرستان متون واقع در استان الجوفِ یمن دست‌کم 30 مزدور سعودی از جمله یکی از فرماندهان آنها کشته شدند. براساس این گزارش، 8 نفر از مزدوران نیز به اسارت یمنی‌ها درآمدند. المسیره افزود: در این عملیات سلاح‌ها و تجهیزات مزدوران سعودی ضبط و شماری از خودروهای آنان نیز منهدم شد.

کنفرانس صلح فلسطین در پاریس
کنفرانس به اصطلاح صلح فلسطین و رژیم اسرائیل، روز یکشنبه با حضور نمایندگان 70 کشور در پاریس آغاز شد.  در این کنفرانس، نمایندگان 70 کشور بار دیگر حمایت خود را از طرح ادعایی تأسیس 2 کشور برای حل این بحران اعلام کردند. رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی در این کنفرانس نمایندگانی نداشتند. دولت خودگردان فلسطین از برگزاری این کنفرانس استقبال کرده است ولی رژیم صهیونیستی آن را طرحی علیه خود می‌داند. این کنفرانس در حالی برگزار می‌شود که تنش‌ها میان رژیم اسرائیل و جامعه بین‌الملل بر سر تصویب ماه گذشته یک قطعنامه در سازمان ملل علیه این رژیم رو به افزایش است. این قطعنامه رژیم صهیونیستی را به دلیل ساخت شهرک در بیت‌المقدس شرقی و کرانه غربی محکوم کرد.

اذعان دولت انگلیس  به تبعیض علیه مسلمانان
دولت انگلیس اذعان کرد جویندگان مسلمان کار در این کشور مورد نابرابری و تبعیض قرار می‌گیرند. دفتر موسوم به دفتر «برابری‌ها» در دولت انگلیس بیانیه‌ای را در پاسخ به یک گزارش منتشر شده در سال گذشته میلادی که در آن گفته شده بود مسلمانان در دنیای کار در انگلیس بویژه در زمینه دستمزد تبعیض فراوانی را تجربه می‌کنند، ارائه کرد. این گزارش گفته بود 7/2 میلیون مسلمان انگلیس بالاترین میزان تبعیض را در پیدا کردن کار تجربه کرده‌اند و دستمزد آنها با بیشترین اختلاف کمتر از مسیحیان است.

فرود اضطراری یک هواپیما در کویت
 یک هواپیما که از عمان عازم آلمان بود، روز یکشنبه به دلیل تهدید بمب‌گذاری در کویت فرود آمد. بنا بر اعلام رسانه‌های محلی، مقصد این هواپیما شهر کلن آلمان بود. روزنامه کویتی الانبا تاکید کرد: ماموران امنیتی به محض فرود این هواپیما در فرودگاه، با تخلیه 299 سرنشین به بازرسی آن پرداختند. همچنین روند بازگشت اتباع کویتی که مدتی را در سوریه و عراق در جمع تروریست‌های داعش و النصره حضور داشته و در حال حاضر به جمع خانواده‌های خود آمده‌اند، مسؤولیت برقراری امنیت را برای پلیس کویت دشوار‌تر کرده است.

تظاهرات تونسی‌ها در ششمین سالروز انقلاب
در ششمین سالروز انقلاب تونس که به برکناری زین‌العابدین بن علی، رئیس‌جمهور پیشین این کشور منجر شد، مردم تونس با برگزاری تظاهراتی شکست دولت‌های تونس در تحقق اهداف انقلاب را محکوم کردند. با گذشت 6 سال از انقلاب تونس همچنان بسیاری از تونسی‌ها احساس می‌کنند اهداف اقتصادی انقلاب محقق نشده و بیکاری بویژه در برخی مناطق تونس بیداد می‌کند. این تظاهرات در میان حضور شدید نیروهای امنیتی تونس برای جلوگیری از هرگونه حملات تروریستی برگزار شد.

هشدار چین به ترامپ
در پی اظهارات رئیس‌جمهور منتخب آمریکا مبنی بر ارتقای روابط با تایوان، دولت پکن به واشنگتن هشدار داد که سیاست چین واحد، مساله‌ای نیست که بتوان درباره آن مذاکره کرد. سخنگوی وزارت خارجه چین  تأکید کرد: «تنها یک چین در جهان وجود دارد. تایوان منطقه‌ای لاینفک در چین است و دولت جمهوری خلق چین تنها دولت مشروع چین است». دونالد ترامپ در مصاحبه با نشریه آمریکایی وال‌استریت ژورنال که جمعه منتشر شد، خاطرنشان کرد در رابطه با چین «همه چیز قابل مذاکره است، حتی مساله چین واحد».
 


Page Generated in 0/0054 sec