printlogo


کد خبر: 170582تاریخ: 1395/10/29 00:00
اخبار

استقبال مردم سوریه از خاطرات «آن بیست و سه نفر»
نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از توزیع تعدادی از خاطرات دفاع‌مقدس در میان مردم سوریه و مدافعان حرم خبر داد. به گزارش تسنیم؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی، نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به ترجمه تعدادی از کتاب‌های شاخص دفاع‌مقدس و توزیع آن در کشورهای منطقه، گفت: تاکنون تعدادی از ترجمه‌های کتاب‌های شاخص دفاع‌مقدس در کشورهای منطقه توزیع شده است که از جمله این موارد می‌توان به توزیع ترجمه کتاب‌های «من‌زنده‌ام»، «جشن حنابندان» و «آن بیست و سه نفر» به زبان عربی در میان مردم سوریه و مدافعان حرم اشاره کرد. وی ادامه داد: استقبال مردمی در سوریه از این عناوین قابل توجه است، به همین دلیل مصمم شدیم دیگر کتاب‌هایی را که در رابطه با دفاع‌مقدس نوشته شده و شاخص و خواندنی هستند نیز ترجمه و در کشورهای مختلف توزیع کنیم. به گفته شیرازی؛ کتاب‌های «لشکر خوبان»، «جشن حنابندان» و «مسیح در شب قدر» به زبان‌ عربی ترجمه و چاپ شده است. همچنین کتاب «خاک‌های نرم کوشک» به زبان اردو ترجمه و چاپ شده است. «من زنده‌ام» به زبان روسی ترجمه و چاپ شده و قرار است ترجمه کتاب‌های «نورالدین پسر ایران» و «نجیب و فرمانده من» به این زبان نیز چاپ شود.

سریال رادیویی «در مرز توران» با گویندگی بهروز رضوی
سریال رادیویی «در مرز توران» به کارگردانی میکائیل شهرستانی سه‌شنبه ۲۸ دی از رادیو نمایش پخش شد. به گزارش فارس، نمایش رادیویی «در مرز توران» را سیدمهرداد ضیائی براساس داستان‌های شاهنامه فردوسی نوشته است. در این نمایش رادیویی هنرمندانی چون مسعود زنوزی‌راد، شمسی صادقی، شهین نجف‌زاده، مهین فرد نوا، احمد شمس آصف، امیر فرحان‌نیا، احمد گنجی، احمد ایرانیخواه، قربان نجفی، بیوک میرزایی، عباس شادروان، سلمان خطی، علی زرینی، علی میلانی و تعداد دیگری از بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به ایفای نقش می‌پردازند. این نمایش با گویندگی بهروز رضوی و صدابرداری علی حاجی‌نوروزی هر روز ساعت ۲۰ روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.

رونمایی از «جمشید؛ طلوع» روایتی مصور از شاهنامه
مراسم رونمایی از رمان مصور «جمشید؛ طلوع » با حضور اشکان رهگذر، مهرداد تویسرکانی، هنرمندان حوزه انیمیشن، گرافیک، اهالی رسانه و جمعی از علاقه‌مندان عصر دوشنبه ۲۷ دی ماه در شهر کتاب فرشته برگزار شد. به گزارش تسنیم«جمشید؛ طلوع » نخستین رمان مصور استودیوی هورخش است که داستان آغازین روزهای پادشاهی جمشید شاه را روایت می‌کند و در حقیقت پیش‌درآمدی ‌است بر انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» ساخته اشکان رهگذر. ویراست متن این رمان مصور به قلم محمد چرمشیر است. همچنین فائزه سپهرصادقیان، به عنوان سرپرست تصویرگران در کنار شیوا گل‌محمدی و داوود دیبا تصویرگری این گرافیک نول را به انجام رسانده‌اند.

«سینمادو» با نگاهی به آثار ابوالحسن داوودی روی آنتن می‌رود
هشتمین قسمت از برنامه «سینما دو» پنجشنبه 30 دی‌ماه ساعت ۲۳:۳۰ با نگاهی به آثار سینمایی ابوالحسن داوودی؛ فیلمساز کشورمان از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. به گزارش فارس، در این برنامه ابوالحسن داوودی فیلمساز، جواد طوسی منتقد سینمایی و محمد خزاعی مجری- کارشناس برنامه در کنار افشین داورپناه جامعه شناس و محمود ناظری فیلمساز جوان کشورمان حاضر می‌شوند تا پیرامون ساخته‌های فیلمساز حاضر به بحث و تبادل نظر بپردازند. ابوالحسن داوودی بیش از 10 فیلم سینمایی را طی 3 دهه کارگردانی کرده که آخرین ساخته او «رخ دیوانه» است. همچنین بیتا منصوری تهیه‌کننده سینما و سروش صحت بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون میهمان بخش «قاب ملاقات» این برنامه خواهند بود.
 


Page Generated in 0/0063 sec