printlogo


کد خبر: 170583تاریخ: 1395/10/29 00:00
اخبار

جزئیات پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره فجر
زمان و جزئیات پیش‌فروش اینترنتی بلیت‌های جشنواره فیلم فجر در تهران و شهرستان‌ها اعلام شد. به گزارش فارس،  محمدرضا فرجی، مدیر امور سینماهای سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر اعلام کرد: پیش‌فروش اینترنتی بلیت‌های جشنواره فیلم فجر از 8 صبح جمعه اول بهمن‌ماه برای شهر تهران و 8 صبح دوشنبه
4 بهمن‌ماه برای شهرستان‌ها آغاز خواهد شد. وی ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت ویژه پیش‌فروش اینترنتی سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر به آدرس:
cinogram.com بلیت خود را خریداری کنند. بلیت‌های خریداری شده به آدرس افراد در حساب کاربری خریداران با پیک ارسال خواهد شد. براساس اعلام مدیر امور سینماهای سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر، پیش‌فروش بلیت‌ها در تهران از ساعت 8 صبح جمعه اول بهمن‌ماه آغاز می‌شود و ساعت 12 شب دوشنبه 4 بهمن‌ماه به پایان خواهد رسید. بر همین اساس، پیش‌فروش بلیت‌ها در شهرستان‌ها از ساعت 8 صبح دوشنبه چهارم بهمن‌ماه آغاز می‌شود و ساعت 12 شب پنجشنبه 7 بهمن‌ماه به پایان خواهد رسید.

معرفی داوران جایزه «بهترین فیلمساز زن سال»
داوران جایزه «بهترین فیلمساز زن سال» (فیلم‌های بلند سینمایی) نهمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی معرفی شدند. به گزارش تسنیم مرضیه برومند، فاطمه معتمدآریا، فرشته طائر‌پور، کمال تبریزى و على معلم داوری بخش بلند سینمای نهمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی را بر عهده گرفتند. این هیات قرار است بهترین فیلمساز زن سال را از میان فیلمسازان حاضر در این بخش برگزیند. 8 کارگردان زن سینمای ایران در بخش جایزه «بهترین فیلمساز زن سال» این دوره جشنواره پروین اعتصامی با یکدیگر رقابت می‌کنند. آثار کارگردانانی چون: نیکی کریمی با فیلم سینمایی «شیفت شب» / آیدا پناهنده با فیلم سینمایی «ناهید» / تینا پاکروان با فیلم سینمایی «خانوم» / نرگس آبیار با فیلم سینمایی «نفس» / سهیلا گلستانی با فیلم سینمایی «دو» / آزیتا موگویی با فیلم سینمایی «تراژدی» / مرجان اشرفی‌زاده با فیلم سینمایی «آبجی» و رقیه توکلی با فیلم سینمایی «مادری» در این بخش حضور دارند. در این رویداد سینمایی جایزه نشان پروین زرین، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین فیلمساز زن سال اهدا می‌شود. ضمن اینکه نشان پروین زرین در هر دوره فقط به بهترین فیلمساز زن سال اهدا می‌شود. نهمین جشنواره ملی فیلم پروین اعتصامی در قالب 2 بخش اصلی مسابقه فیلم کوتاه و مسابقه فیلم بلند سینمایی و در قالب 8 زیربخش به دبیری مازیار رضاخانی و با همکاری نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی بعد از سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر در تهران برگزار می‌شود.

افتتاح ارکستر ملی و درخواست شهبازیان از وزیر ارشاد
اولین کنسرت رسمی ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی علیرضا افتخاری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از هنرمندان و مدیران سیاسی و فرهنگی در تالار وحدت برگزار شد. به گزارش مهر، فریدون شهبازیان رهبر ارکستر ملی در ابتدای این برنامه که دوشنبه شب بیست و هفتم دی ماه در تالار وحدت تهران برگزار شد ضمن قدردانی از مدیران و مسؤولانی که در راه‌اندازی ارکستر ملی تلاش کردند، توضیح داد: ارکستر ملی ایران با هدف پیشبرد موسیقی ارکسترال و موسیقی اصیل ایرانی تشکیل شده به همین منظور تنها دلمشغولی من اجرای ارزشمند موسیقی ایرانی توسط هنرمندان برگزیده موسیقی کشورمان است. وی ادامه داد: جا دارد امشب در حضور شما عزیزان یادی کنم از استاد فرهاد فخرالدینی رهبر ارکستر موسیقی ملی کشورمان که امیدوارم با حضور این هنرمند ارزنده شاهد بازگشایی مجدد آن باشیم و کار این ارکستر ارزشمند ادامه پیدا کند. به هر حال این نکته بسیار مهمی است که موسیقی ارکسترال ایران در تمام ایران و حتی در بسیاری از نقاط جهان به مخاطبان موسیقی ارائه شود. علیرضا افتخاری خواننده ارکستر ملی نیز قبل از اجرای برنامه اصلی در حالی که بشدت هیجان‌زده به نظر می‌رسید، بیان کرد: واقعا احساسی که من دارم احساس غیرقابل توصیفی است و تصور می‌کنم مشغول بال در آوردن هستم. امیدوارم برنامه قابل قبولی به شما عزیزان ارائه شود.


Page Generated in 0/0124 sec