printlogo


کد خبر: 170589تاریخ: 1395/10/29 00:00
هفته 18 لالیگا کارما برای رئال

درموت کوریگان: در هفته هجدهم لالیگا چه گذشت؟ رکورد رئال‌مادرید بالاخره شکسته شد، و بارسلونا و  اتلتیکو خودشان را به صدر نزدیک کردند.
کارما، این بار برای رئال‌مادرید
در 9 ماه اخیری که رئال رکورد جدیدی در فوتبال اسپانیا ثبت می‌کرد، گلزنی در لحظات پایانی یک اتفاق شایع بود. معمولا کاپیتان تیم سرخیو راموس در لحظات حساس از راه می‌رسید تا تیم را نجات دهد. در حقیقت در این 40 مسابقه بدون شکست، رئال در 16 مسابقه مجزا، بعد از دقیقه 80 گلزنی کرد. آخرینش 2 گل برابر سویا در جام حذفی بود که پنجشنبه قبل رقم خورد. برای همین شکلی که رئال در سانچز پیسخوان شکست خورد به نوعی جالب و طنز بود. تیم زیدان با پنالتی رونالدو از حریف پیش بود و به نظر می‌رسید یک برد دیگر در راه است اما یک گل به خودی دیدنی از سرخیو راموس در دقیقه 85، با گل لحظات پایانی یووتیچ همراه شد تا رئال در نهایت شکست را تجربه کند. رئال بازی را با یک سیستم غافلگیر کننده 2-2-3-3 شروع کرد و در حقیقت آنها بسیار خوب هم بازی کردند. به نوعی می‌توان نسبت به کل بازی، رئال را شایسته پیروزی دانست اما چند موقعیت از دست رفته رونالدو در کنار عدم توانایی ناواس در مهار ضربه یووتیچ در نهایت به ضرر رئال تمام شد. زیدان بعد از بازی سرنوشت تیمش را قبول کرد، هر چند اذعان داشت شکست در این حالت درد زیادی دارد: «موضوع شرم‌آور، دو گل در 5 دقیقه آخره. این شکست دردآوره، هیچ‌کس دوست نداره ببازه، اونم این شکلی، بعد از 85 دقیقه اونطوری بازی کردن ولی این فوتباله. باید اینو قبول کنیم و باهاش کنار بیایم».
فشار روی بارسا کم شد
روز شنبه بارسلونا در حالی به مصاف لاس‌پالماس می‌رفت که از خارج از زمین، بارسلونا حاشیه‌های مختلفی را درباره قرارداد مسی تجربه می‌کند. انریکه هم فقط از 5 بازیکن ترکیب اصلی‌اش استفاده کرد و امثال پیکه، اینیستا و نیمار استراحت کردند. لاس‌پالماس این فصل تیم‌های زیادی را آزار داده اما درست از گل دقیقه 13 سوارز همه چی ساده پیش رفت و نتیجه 5 بر صفر بخوبی بیانگر حاکمیت مطلق بارسلونا بر بازی بود. اتفاقات جالب دیگری هم رخ داد. آندره گومز نخستین پاس گلش را در باشگاه داد و الکس ویدالی که قرار بود از تیم برود، بعد از 18 ماه برای نخستین‌بار برای بارسلونا گلزنی کرد. مسی طبق معمول، محور مرکزی همه چیز بود و برای هفتمین بازی پیاپی گلزنی کرد. نکته اصلی اما این بود که این بازی یکی از بهترین نمایش‌های تیمی این فصل بارسلونا شد. لوییز انریکه به حدی خوشحال بود که گفت این بهترین نمایش بدون توپ تیمش در این فصل بوده است. او حتی درباره ویدال هم گفت او به حدی خوب بازی کرد که نشان داد مربی‌اش اشتباه می‌کرده! البته او با لحنی گفت که نشان دهد حداقل کمی شوخی می‌کند.
حداقل سیمئونه از بازی لذت برد
تقریبا تمام هیجان پیروزی یک صفر اتلتیکو برابر بتیس در همان 9 دقیقه اول بازی به‌دست آمد، جایی که سانتر ورسالیکو به مدافع حریف برخورد کرد و در جایی به گایتان رسید که نمی‌توانست توپ را گل نکند. در 81 دقیقه بعدی، به اضافه وقت‌های اضافه، بتیس بیشتر توپ را در اختیار داشت و اتلتیکو از عمد عقب نشست و دفاع کرد. تیم سیمئونه موقعیت‌های خیلی کمی ساخت، به حدی که بعضی از هواداران داخل ورزشگاه هم کلافه شدند و برای یکی از کرنر‌های کوکه که به صورت کوتاه زده شد سوت زدند. سیمئونه اما فوق‌العاده از نتیجه خوشحال بود و از سومین پیروزی پیاپی تیمش در لیگ تعریف کرد. از او در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی پرسیده شد که آیا او فقط به نتیجه اهمیت می‌دهد؟ و سیمئونه در جواب با حالتی طنز گفت: «توپ طلا رو ببینید. هر کسی ببردش بهترینه. نتایج همه چیز هستن».
پایین جدول جالب اما  بدون تغییر
غیر از بازی حساس سویا و رئال، 2 بازی حساس دیگر در این هفته برگزار شد که 3 تیم ته جدول را در خود داشت. خیخون در خانه برابر ایبار قرار گرفت و خیلی زود با یک گل به خودی عقب افتاد. بازی در نیمه اول 5 گل داشت و ایبار 3 بر 2 از حریف پیش افتاد و موفق شد با همین نتیجه کار را تمام کند. 900 کیلومتر آن طرف‌تر در آندلسیا، گرانادا و اوساسونا در یک نبرد نفسگیر ته جدول برابر هم قرار گرفتند و داور بازی هم حسابی اوضاع را جالب‌تر کرد. در یک مسابقه نزدیک، اوساسونا اول جلو افتاد اما گرانادا بلافاصله با شروع نیمه دوم کار را مساوی کرد. در انتهای بازی 2 بازیکن تیم میزبان اخراج شدند و هر دو تیم موقعیت‌های حساسی را برای گرفتن 3 امتیاز از دست دادند. بعد از تمام این درام‌ها، هر سه تیم در منطقه سقوط باقی ماندند و اگر بخواهند همین روند را ادامه دهند، احتمالا هر سه تیم در پایان فصل اشک خواهند ریخت.
 


Page Generated in 0/0428 sec