printlogo


کد خبر: 170596تاریخ: 1395/10/29 00:00
چهارگوشه

استقرار نیروهای آمریکایی در نروژ
به‌رغم خشم روسیه از اعزام هزاران  نیروی آمریکایی به لهستان، آمریکا حدود 300  تفنگدار دیگر را به نروژ اعزام کرده است. این نیروها قرار است در پایگاه هوایی وارنس واقع در یکهزار و 500 کیلومتری روسیه مستقر شوند.  این اولین بار از زمان جنگ دوم جهانی تاکنون است که نیروهای خارجی در نروژ مستقر می‌شوند، اقدامی که توافق بلندمدت این کشور با روسیه  را مخدوش می‌کند.

4 کشته در انفجار دیاربکر
انفجار بمب کنار جاده‌ای در مسیر یک خودروی پلیس در جنوب شرق ترکیه، به کشته شدن 4 افسر پلیس و زخمی شدن 2 تن دیگر منجر شده است. این انفجار روز دوشنبه در منطقه سور در استان دیاربکر ترکیه روی داد. ترکیه در یک سال و نیم اخیر هدف حملات مختلف قرار گرفته است. اکثر این حملات که با بمب‌گذاری همراه بوده، به گروه تروریستی تکفیری داعش یا «حزب کارگران کردستان» (پ‌ک‌ک) و دیگر گروه‌های کردتبار نسبت داده‌ شده‌اند.

سرنگونی پهپاد اسرائیل به دست مقاومت لبنان
رزمندگان مجاهد مقاومت اسلامی لبنان موفق شدند پهپاد شناسایی سقوط کرده ارتش صهیونیستی در خاک لبنان و نزدیک مرزهای فلسطین اشغالی را پیدا کنند. طبق این گزارش، یک پهپاد شناسایی ارتش صهیونیستی روز دوشنبه در منطقه کوهستانی بین شهرک‌های علما الشعب، الناقوره و اللبونه در جنوب لبنان سقوط کرد. این گزارش حاکی است که نیروهای ارتش صهیونیستی هم در آن سوی مرز و در داخل فلسطین اشغالی به حالت آماده‌باش درآمده و بالگردها و هواپیماهای تجسسی صهیونیستی نیز به طور گسترده بر فراز منطقه به پرواز درآمدند.
 
تأکید جهاد اسلامی  بر نابودی اسرائیل تا 25 سال دیگر
«خضر حبیب» از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین بر دیدگاه رهبر انقلاب اسلامی درباره نابودی رژیم صهیونیستی تا ۲۵ سال آینده صحه گذاشت و اعلام کرد با وجود بحران‌های مستمری که همپیمانان رژیم صهیونیستی با هدف فراموش کردن مساله فلسطین به وجود می‌آورند، این سرزمین آزاد خواهد شد.  او به خبرنگار تسنیم در غزه گفت: «این نبرد میان رژیم صهیونیستی مورد حمایت قدرت‌های استکباری و میان ملت فلسطین است که پرچمدار نبرد امت عربی و اسلامی است، این رویارویی سخت و دشوار است، نبرد اصلی و محوری است. معتقدم که نابودی این رژیم،‌ آغاز پیشرفت و جنبش واقعی امت عربی و اسلامی است و ما به استقلال واقعی خود دست خواهیم یافت. تا زمانی که این رژیم در قلب امت عربی و اسلامی در فلسطین قرار دارد، معنایش این است که امت همچنان ضعیف و سست است».


دستگیری عامل کلوپ رینا در استانبول
پلیس ترکیه مظنون حمله اخیر به باشگاه شبانه رینا در استانبول را همراه 4 تن دیگر، در هین شهر دستگیر کرده است. عبدالقدیر ماشاریپف، مظنون حمله رینا که اصالتا اهل ازبکستان است و تابعیت قرقیزستان را داشته، در خانه‌ای در محله اِزِن‌یورت در نزدیکی بسفر بازداشت شده است. براین اساس، عملیات دستگیری این افراد از سوی پلیس ترکیه و سازمان امنیت این کشور MIT هدایت و انجام شده است. نعمان کورتولموش، معاون نخست‌وزیر ترکیه پیش‌تر اظهار کرد، عامل حمله به این کلوب شبانه با یک سازمان اطلاعاتی به طور حرفه‌ای همکاری داشته است. وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد عامل حمله به کلوب رینا نه‌تنها از جانب یک سازمان تروریستی بوده بلکه پای یک نهاد اطلاعاتی نیز در این ماجرا در میان است. رسانه‌های ترکیه گزارش می‌دهند مظنون همراه زنی که ظاهرا همسرش بود و 2 کودک در آپارتمانی اجاره‌ای در شهر قونیه زندگی می‌کرد.
 


Page Generated in 0/0064 sec