printlogo


کد خبر: 170615تاریخ: 1395/10/29 00:00
اخبار

ایران به دعوتنامه حج عربستان پاسخ داد
در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر تشکیل شد، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: در صورت فراهم شدن مقدمات و شرایط لازم همه مصمم هستند حج آینده برگزار شود.
وی با اشاره به دعوتنامه عربستان برای برگزاری دیدارها و مذاکرات دوجانبه درباره حج 96 افزود: نامه توسط صالحی‌امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به وزیر حج عربستان ارسال و محورهای مورد نظر جمهوری اسلامی ایران به طرف سعودی منعکس شده است. او اضافه کرد: امیدواریم گفت‌وگوها به نتیجه برسد و زمینه برای برگزاری فریضه معنوی حج فراهم شود. وی همچنین با اشاره به اینکه عربستان اعلام کرده است سهمیه کشورها نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یافت از مسؤولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری خواست برای تمام امور مرتبط با حج در کمیته‌های کارشناسی راهکار مناسب طراحی شود و همه حوزه‌ها برای اعزام حدود 80 هزار زائر آمادگی لازم را داشته باشند. نماینده ولی‌فقیه فضای عمومی در سطح جامعه و مسؤولان را در مسیر راه‌اندازی حج آینده عقلانی و حکیمانه توصیف و ابراز امیدواری کرد راه برای انجام حجی آبرومندانه و باعزت باز شود.


برای چندمین بار پیاپی
دولت بخشی از برق متروی تهران ـ کرج را قطع کرد
شرکت برق منطقه‌ای استان البرز روز گذشته برای چندمین بار اقدام به قطع برق پایانه مهرشهر، مرکز کنترل، ایستگاه‌ها و تأسیسات خط 5 مترو کرد. به گزارش فارس، عدم پرداخت یارانه‌های متروی تهران از سوی دولت باعث شده شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه مشکلات بودجه‌ای داشته باشد. به‌رغم اینکه بدهی دولت به مترو چندین ساله است اما تاخیر چندماهه در پرداخت قبض برق باعث می‌شود شرکت برق منطقه‌ای استان البرز بدون توجه به خدمات‌رسانی حساس مترو، برق مصرفی این شرکت را قطع کند. به استثنای برق فشار قوی در شبکه بالاسری خط 5، برق مصرفی در تأسیسات، پایانه‌ها، مرکز کنترل، مترو واش و... از برق منطقه‌ای گرفته می‌شود که فعالیت این مراکز به طور مستقیم با ارائه خدمات به مسافران در ارتباط است. کوچک‌ترین خلل در کار مرکز فرمان مترو، خدمات‌رسانی به مسافران را با مشکل جدی مواجه می‌کند و برق اضطراری این مرکز به مدت کوتاهی می‌تواند جوابگوی فعالیت‌های آن باشد.

دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات:
مالیات بر دخانیات باید سالانه 10 درصد افزایش یابد
دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات گفت: هر سال مالیات دخانیات باید ١٠درصد افزایش یابد که متاسفانه این افزایش تاکنون محقق نشده و امید است در برنامه ششم طورى برنامه‌ریزى شود که این افزایش به‌طور سالانه اتفاق افتد. به گزارش فارس، محمدرضا مسجدی، دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران با اشاره به این مطلب که بر اساس ماده هشتم قانون جامع کنترل دخانیات مصوب ١٣٨٥مجلس شوراى اسلامى، هر سال مالیات دخانیات باید ١٠درصد افزایش یابد، گفت: متاسفانه این افزایش تاکنون محقق نشده و امید است در برنامه ششم طورى برنامه‌ریزى شود که این افزایش به‌طور سالانه اتفاق افتد. وی در ادامه افزود: همچنین جهت حمایت از تولید داخلى، افزایش مالیات بر دخانیات سالانه براى تولید مشترک باید ٢٥ درصد و براى واردات نیز ٤٠ درصد قیمت خرده‌فروشى تعیین شود. دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در رابطه با وضع مالیات در کشور گفت: به‌رغم تلاش‌های مجلس هنوز میزان مالیات سیگار در مقایسه با کشورهای دنیا و منطقه، کمترین و حدود 20 درصد قیمت خرده‌فروشی است که براساس دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت باید بین 70 تا 80 درصد باشد، بنابراین شایسته است دولت و مجلس در زمان تصویب نهایی لایحه برنامه ششم توسعه بویژه کمیسیون تلفیق، توجه جدی به این موضوع داشته باشند.
 


Page Generated in 0/0065 sec